• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-03-27 16:25:17 följande:
    Suger. Ja jag läste att det kunde bli blödning men inte missfall men mitt test borde vara starkt om det skulle vara något men det är fortfarande väldigt svagt.

Men hcg borde minska snart tycker jag så får se imorgon
    fy faan vad trist... jag har ju också erfarenhet av de där tidiga plussen som bara blir svaga och sen inget mer... har grubblat massor på vad det kan vara som händer?!
    det gick åt skogen...igen.
  • FruW

Leaeva, du kan be att få ta ett blodprov för att mäta hcg, ska va mer pålitligt än vanliga gravtester. Mina 2 senaste mf har varit sådana, supertrist!! :(

MCT tänker på dig, skickar massa styrka o kramar!

Havsklippan, stor kram till dig med! Måste vara urjobbigt att försöka gå vidare!!

Håller tummarna för er andra som snart har bim! Vill se lite fler plus i tråden!

Här är mensen äntligen över! :) hoppas nu att de där jäkla pillren som får mig att må urkass gör lite verkan nu!!! Vill ha stabilare cykel, fler dagar mellan äl o mens o framför allt inte blöda hela tiden!!!! Förra cykeln blödde jag varje dag utom de första 4!! Känns som om chansen att bli gravid under de omständigheterna är ganska liten! :(

Har också varit på ettårskalas för en kompis barn, vi var gravida samtidigt men jag fick mf.., va faktiskt urjobbigt att va där idag, se alla bebisar o små barn o träffa gravida kvinnor., kunde inte låta bli tänka att det kunde va vi som firade vårt barns första födelsedag... :( jobbigast var nog att sitta där när det gått så lång tid o fortfarande va helt ogravid o barnlös, fortfarande på ruta 1... :(

• Bellas7

Mimmi .. Jag har varit hos svågern som fick barn igår samtidigt har jag haft kramper o blödningar... Jag orkat helt enkelt mer. Jag måste ge upp .. Klarar inte mer nu ,....

• FruW

Leaeva, förstår att det är superjobbigt!! Men ge inte upp!! Ta en liten paus, vila o samla kraft. Stor kram!

• skruttnorpan

Blir så lessen när jag ser hur tungt det är i tråden just nu! Stor kram till er alla, tjejer! Önskar det fanns något man kunde säga eller göra som verkligen gav förändring...men allt jag har är ord med förståelse, medlidande och hopp om att ni får ny ork. Det kommer vara värt allt när ni väl sitter med den rätta lilla stjärnan i era armar! Och den dagen KOMMER!!

Många varma kramar! 

• pixerpie

Mimmi... Jag förstår att det känns tufft!! Blir jag känner har också fått sina små, under samma tid som vi försökt... Finns t om en som fått två barn på samma tid!! Det är inte rättvisst!! Men tror vi kommer mer ödmjuka ur detta, och som du skrev om alla som gnäller över sina barn-  de kan omöjligt fått kämpa för det! Jag klagar aldrig över min gosfis, och är så tackam för henne!! Vår tid kommer, och varje månad kommer vi ju lite närmre. Eller hur!? KRAM!!

Leava! Jag tror på dig!! Du klarar det,  men förstår det är SKIT-tufft!  Vad visade testen idag??

Tack MissT, du ger mig hopp! Dag 36 idag, ingen mens... inga ömma tuttar, ngt illamående... Men tappen börjar kännas mjuk och öppen så mensen kommer nog när som... Annars tyar jag ett nytt test på torsdag! Hur går det för dig??

MCT! Tänker på dig! Kram i massor!!

Havsklippan! Har två kompisar som varit med om nästan samma som dig, och nu har de två friska barn vardera... SÅ även om det känns jobbigt så kommer det ordna sig! KRAM!

• Dag och natt

Tack för alla kramar, ni är så fina! Det går ingen nöd på mig, jag har nämligen världens bästa älskling. Glad
    Bokade i alla fall tid med kuratorn till nästa vecka så det ska bli skönt att få ta upp saker och ting med henne. Som att en av mina närmaste vänner har visat sig inte alls förstå vad det innebär att förlora ett barn, vilket leder till klumpiga kommentarer och dumma jämförelser. Känns som jag nästan står på mina bara knän och försöker få henne att på något sätt förstå, förstå hur ledsen jag varit, men det känns inte som att det går fram. Att prata med någon som hela tiden säger att hon inte förstår - och frågar om jag kan likna det vid en olycklig kärlek? Då förstår man att hon är långtifrån att förstå... Frustrerande. Men jag kan inte heller tvinga henne att förstå. Det är bara synd att det i längden kommer att innebära att vi inte längre ses, för det känns ju som om hon visar en sida jag aldrig sett förut.

Leaeva! BAMSEKRAM... det gör så ont i mig att veta vad du känner nu och går igenom. Rynkar på näsan

Jag kan bara hålla med dig mimmi80, det är jobbigt att känna att man fortfarande står på ruta 1, visserligen har vi nu ett barn i bagaget men vi fick ju aldrig lära känna henne, se henne leka eller nåt som man vill se sin lilla älskling göra. Det är jobbigt att se andra gravida, det är lite olika hur jag reagerar på barn... har t.ex. skjutit på ett besök hos min sambos kompis eftersom de nyligen fick en liten. Men det kanske är dags att se plutten.

Nu ska jag åka hem. Kram kram kram till alla som behöver!

• MissT
    pixerpie skrev 2011-03-28 17:05:20 följande:
    Mimmi... Jag förstår att det känns tufft!! Blir jag känner har också fått sina små, under samma tid som vi försökt... Finns t om en som fått två barn på samma tid!! Det är inte rättvisst!! Men tror vi kommer mer ödmjuka ur detta, och som du skrev om alla som gnäller över sina barn-  de kan omöjligt fått kämpa för det! Jag klagar aldrig över min gosfis, och är så tackam för henne!! Vår tid kommer, och varje månad kommer vi ju lite närmre. Eller hur!? KRAM!!

Leava! Jag tror på dig!! Du klarar det,  men förstår det är SKIT-tufft!  Vad visade testen idag??

Tack MissT, du ger mig hopp! Dag 36 idag, ingen mens... inga ömma tuttar, ngt illamående... Men tappen börjar kännas mjuk och öppen så mensen kommer nog när som... Annars tyar jag ett nytt test på torsdag! Hur går det för dig??

MCT! Tänker på dig! Kram i massor!!

Havsklippan! Har två kompisar som varit med om nästan samma som dig, och nu har de två friska barn vardera... SÅ även om det känns jobbigt så kommer det ordna sig! KRAM!
    Min mens kom igång ordentligt idag så på onsdag blir det pergostart och vul nästa torsdag. Känns så skönt att det äntligen händer något. Håller fortsatt mina tummar stenhårt för dig och önskar och hoopas för allt vad det kan vara värt.

Tänker på er alla här inne. Det är tungt för många nu men jag hoppas innerligt att det snart vänder så det dyker upp lite glada nyheter i tråden. Ta hand om er!
    Styrkekramar till er alla
  • FruW

MCT tänker på er, stor stor kram!! Ni kommer finnas i mina tankar i morgon o jag håller tummarna för att allt ska gå så bra som det bara kan!

Massa kramar från mig

• SoMa72

MCT, jag tänker också på er och skickar jordens största kramar med förhoppning om att det går så smärtfritt som möjligt imorgon.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3