• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-04-12 12:52:38 följande:
    Sådär blev det för mig i januari, fick aldrig maxutslag å sen blev det svagare igen.. jag testade vidare en vecka sen gav jag upp och bokade tid hos min gyn eftersom jag aldrig fick äl... men jag blev gravid den månaden
    Om du har älsmärtor nu skulle jag tolka det som att det utslagt du hade var "max".. de månader  jag fått starka utslag har jag aldrig plussat... finns förmodligen inget samband men så är det iaf. =)
    Tack för ditt svar Jag hoppas att det är så att jag har ÄL nu i o m hjälp av pergo och ordentlig värk...men det är väl bara att avvakta två veckor och se om jag får mens eller om jag har sådan tur att det blir ett plus. Vill ju inte missa ÄL eller få utebliven ÄL när jag har det så sällan....
  • LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-04-12 13:29:15 följande:
    Ja risken för blodproppar i moderkakan är väl det men vill förhindra vid behandling med Trombyl. Det finns studier som visar att det skulle spela roll, samtidigt som andra läkare menar att det omöjligen kan spela någon roll.
    Det är det här som är så jobbgt... 1. kan de inte bara komma över ens... och 2. Även om de inte tror på det själva, om det inte är skadligt, så låt mig prova?!
    Precis, det har ju i alla tider varit någon som måste få börja prova och doktorer som ansetts galna för att de trott på någon som ingen annan trott på men som sen blivit standardbehandling! Har du haft problem med proppar eller är det bara för säkerhets skull?
  • MissT
    LisaVäntar skrev 2011-04-12 15:04:07 följande:
    Tummar för MissT!
    Vad glad jag blir.......tack detsamma
  • Dag och natt

Håller också tummarna för dig MissT

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • SoMa72

Jaaaaa, det fick jag! Har precis hämtat posten! Miljoner tack, gumman!!! Tusen kramar!!!

• MCT79

Hej tjejer... du har jag varit hos Gyn Sthlm för utredning... eller uppstart. Fick ett bra intryck om än kanske något stressad.. men hon har beställt mängder av prover och kommer begära svar från kromosomutredningen från SigtunaGyn.
    Dessa prover kommer tas...
    *AMH
    *S-TSH
    *S-fritt T4
    *S-fritt T3
    *S-TPOAk, tyreoperoxidas-ak
    *S-TgAk, tyreoglobulin-ak
    *S-FSH
    *S-LH
    *Antitrombin
    *Protrombin mut.
    * Kardiolipin AK
    *P-faktor VIII
    *P-Protein S,fritt
    *P-Protein C (enz)
    *ANA
    *RA-F
    *F V(5) mutation
    *P-Lupus antikoagulans

Jag ska dessutom göra kontrastundersökning av livmoder på dag 8-9 vid nästa cykel... så jag måste skydda mig nu i vilket fall.

Jag tror det känns bra... fick tråkiga nyheter precis innan jag skulle åka så jag känner mig lättad med ledsen.. Mamma ringde och sa att pappa har förhöjt PSA... farfar dog i prostatacancer och var vara 74 år.. sen har han två farbröder med prostatacancer.. blä. Vi VET inte än såklart.. de ska ta biopsier. Men det är ju "min" bransch..ibland vet man för mycket.

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • LisaVäntar

MCT79: Så tråkigt att höra om din pappas PSA, hoppas de hittat det tidigt så oddsen är bra! Min morfar fick prostatacancer när han han var 60 och han är 87 nu! :) 
    Skönt att få börja utredning, hoppas det fortsätter kännas bra! 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3