• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Bellas7
    MCT79 skrev 2011-04-11 11:19:19 följande:
    Men åååhh vilka korkade människor det finns... det är i sånadär lägen jag kan hålla käften utan vräker ur mig om missfallen. Folk i allmänhet och vissa i synnerhet ska lära sig hålla k-ften...

Vi får ordna en fest i sommar... "vi som väntar på plus-party!"

Såklart hoppas jag på att det tar sig direkt... sambon är däremot väldigt lydig när det kommer till hela "vänta två veckor till sex "vänta en cykel innan ni försöker igen"..
    Jag lyckades ju övertala till mys igår med genomruttna metoder (man övertalar väl valda delar först, sen sätter mam in nådastöten...psyket. ;)  ) men så börjar han smussla i sängbordet... kondom?!  wtf?!! PARAGRAFRYTTARE!!  Nåja... fick mys iaf... ;)

Man kanske ska punktera de där kådisarna... ;)
    Hahaha ja det gör vi :)

fy vad elakt av honom, kondomer är fyy fyy. Bara göm de nu så skiter han i dem när du övertalar vissa delar :)

Min sambo var likdan efter utomkvedset och jag blev nästan sur på honom. men men man ska väl lyssna lite även om det suger....
  • MissT

Fick nästan utslag på ÄL-testet idag så ÄL borde dyka upp inom kort så jag räknar med ett BIM-datum om drygt 2 veckor och lägger till mig på listan.

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - SoMa72 (1:a försöket efter mf nr 3)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    24 april - meh84 (3:e försöket efter MA dec-10)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    26-27 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79

• MCT79

Bara min kropp kvar nu då! KOOOOOM IIIGEEEEEEN!!!

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-04-11 17:59:02 följande:
    Bara min kropp kvar nu då! KOOOOOM IIIGEEEEEEN!!!
    Jag hejar på din kropp allt vad jag kan. Heja heja heja!!!!!
  • LisaVäntar

Hoppar in här.. har bara haft ett missfall, men i v 22, vill ha en bebis att få ta hem nu!!! Har BIM i dagarna, svårt att veta exakt.. har redan kollat 3 negativa gravtest :( Vill ha plus!!!!

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-04-11 18:12:54 följande:
    Hoppar in här.. har bara haft ett missfall, men i v 22, vill ha en bebis att få ta hem nu!!! Har BIM i dagarna, svårt att veta exakt.. har redan kollat 3 negativa gravtest :( Vill ha plus!!!!
    Fy f-n ha att ett så sent... orkar du berätta vad som hände? Beklagar massor! Här kommer du inse att det finns massor med stöd! Vi peppar varann hela tiden! =)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • LisaVäntar

Hade blödningar i stort sett sen början, blev inlagd med påverkad tapp (pga blödningarna) i v 16, låg inne i två omgångar och till och från såg det ljust ut, men sen gick vattnet för att blodet retat hål på hinnan och då föddes han efter 2 dagar :(

Har varit jättejobbigt, men det enda jag kan tänka på nu är att bli gravid! Vill ha en bebis i magen, känna den sparka, se hur magen växer, lägga märke till var den ligger på olika tider på dygnet.. Och så klart få hem en hel och frisk bebis till slut!

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-04-11 18:36:24 följande:
    Hade blödningar i stort sett sen början, blev inlagd med påverkad tapp (pga blödningarna) i v 16, låg inne i två omgångar och till och från såg det ljust ut, men sen gick vattnet för att blodet retat hål på hinnan och då föddes han efter 2 dagar :(

Har varit jättejobbigt, men det enda jag kan tänka på nu är att bli gravid! Vill ha en bebis i magen, känna den sparka, se hur magen växer, lägga märke till var den ligger på olika tider på dygnet.. Och så klart få hem en hel och frisk bebis till slut!
    Usch.. jag beklagar... men du är varmt välkommen här inne!
  • FruW

LisaVäntar usch vad fruktansvärt, är så ledsen över vad du mist! Jag kan inte föreställa mig hur det är att förlora barnet så sent :( kan läkarna säga ngt om hur det kommer vara vid din nästa graviditet?

Jag har haft turen att mina 3 mf var tidiga!

Du är iaf varmt välkommen hit till tråden! Lägg gärna till dig på vår lista så hjälps vi åt att hålla tummarna inför ditt bim :)

Leaeva bra dikt!! Läste den högt för sambon som tyckte han kände igen mig! Jag- fl-slav?! Hmpfff.., ;)

MCT nu får kroppen din skärpa sig!!!

Nu laddar vi som vill o orkar snart för odds tv-debut!!!

Stor kram från mig

• pixerpie

Fin dikt, Leava! Jag har läst den förut eller något snarlika...

SoMa, jag tog Angus Castus- munkpeppar förra våren... Blev gravid två av fyra månader... och mf båda ggr... Så mun slutsats- det både hjälpte och stjälpte.. Ska tydligen normalisera hormonvärden och balansera dessa... Jag tror ju mina hormoner är lite knas på... Ja, ja...

Odd, så sant så sant det du skriver... Ska kolla dig ikväll- som alla andra!

LisaVäntar- blä så trist och orättvisst! Men jag har två kompisar som varit med om nästan samma sak, och nu har de två friska barn vardera. Så ge inte upp!

EGO!! Ömma och större tuttisar idag... Alltid något... Dag 44, så förmodligen kommer mensen om några dagar... Eller kanske men föga troligt ett plus till helgen..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3