• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-04-12 17:36:35 följande:
    MCT79: Så tråkigt att höra om din pappas PSA, hoppas de hittat det tidigt så oddsen är bra! Min morfar fick prostatacancer när han han var 60 och han är 87 nu! :) 
    Skönt att få börja utredning, hoppas det fortsätter kännas bra! 
    Mmm... skittråkigt.. nu hoppas vi det inte är nått... men farfar fick diagnos i början av september 2001.. utreddes men hade ingen spridd sjukdom... i slutet av oktober blev han svag i ett ben och då gjorde man en ny skelettscint... han hade då ett sk. "superscan".. dvs cancer överallt.. sen levde han 7 veckor till.

Nu menar jag inte att det kommer bli så med pappa, med det finns i huvudet...
    Min morfar fick prostatacancer 1986 och dog av densamma 2008 så man kan leva länge med..
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MissT
    Dag och natt skrev 2011-04-12 16:48:41 följande:
    Håller också tummarna för dig MissT
    Tack havsklippan, vad glad jag blir 

Är så glad att ni i tråden finns {#emotions_dlg.flower} ert stöd betyder så mycket
  • MissT

MCT - Vad tråkigt med din pappa, beklagar verkligen. Håller tummarna för att biopsin inte kommer visa några cancerceller. Förstår dock att tankarna finns eftersom andra i din släkt/närhet har fått diagnosen.
    Min morfar har prostatacancer, han har haft det flera år och har nu dessutom fått reda på att han har hudcancer och ska opereras nästa vecka. Hoppas att det inte är någon fara med vare sig din pappa eller min morfar.

Vad skönt att de ska ta en massa prover och kolla dig ordentligt så att du kan få rätt hjälp.
    Ta hand om dig!

• Bellas7

Usch MCT hoppas allt går bra med din pappa, och dina prover.

I morse började jag med illamående och kräkning av kaffe doft, brösten är rör du så dör du ömma och super trött. Detta är fina biverkningar av ägglossningssprutan. Sen har jag såå jä..la ont i äggstockarna så gissa om alla äggen släpper hehe 3st :)))

SoMa va bra att de dök upp så posten inte tog dem, kolla biverkningarna men det är mycket ömma bröst, illamående, lättretlig osv :)) kram

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-04-12 17:23:56 följande:
    Hej tjejer... du har jag varit hos Gyn Sthlm för utredning... eller uppstart. Fick ett bra intryck om än kanske något stressad.. men hon har beställt mängder av prover och kommer begära svar från kromosomutredningen från SigtunaGyn.
    Jag ska dessutom göra kontrastundersökning av livmoder på dag 8-9 vid nästa cykel... så jag måste skydda mig nu i vilket fall.

Jag tror det känns bra... fick tråkiga nyheter precis innan jag skulle åka så jag känner mig lättad med ledsen.. Mamma ringde och sa att pappa har förhöjt PSA... farfar dog i prostatacancer och var vara 74 år.. sen har han två farbröder med prostatacancer.. blä. Vi VET inte än såklart.. de ska ta biopsier. Men det är ju "min" bransch..ibland vet man för mycket.
    God morgon, gumman! Vad bra att de tar så många olika prover, nu j-klar ska de fixa det här ska du se!!

Usch, tråkigt med din pappa, hoppas verkligen att det inte är nåt Hjärta Min morfar hade problem med sin när jag var liten, men han dog när han var 90 år och inte pga det. Sen har min mosters sambo oxå haft problem, men opererades nyligen och nu är det borta.

Stor kram!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-12 19:03:45 följande:
    Usch MCT hoppas allt går bra med din pappa, och dina prover.

I morse började jag med illamående och kräkning av kaffe doft, brösten är rör du så dör du ömma och super trött. Detta är fina biverkningar av ägglossningssprutan. Sen har jag såå jä..la ont i äggstockarna så gissa om alla äggen släpper hehe 3st :)))

SoMa va bra att de dök upp så posten inte tog dem, kolla biverkningarna men det är mycket ömma bröst, illamående, lättretlig osv :)) kram
    Huga, vilka otrevliga biverkningar du verkar få av sprutan, men vad har man för val när man vill ha bebbe? Vi kör på samma sätt va? Om du får massor med befruktade ägg, så skicka upp 1-2 bebbar till mig

Ja, jag är så himla tacksam för att du skickade dem! Hjärta Tog en igår kväll, du tar dem kanske på morgonen, men jag ville förstås börja på studs. Tungan ute Ömma bröst, molvärk, lättretlig o halsbränna av o till har jag redan haft sen i helgen, så blir det inte mer än så kommer jag nog att klara det. Fast illamående slipper jag helst, man kräks väl inte av det förresten? Har jordens kräkfobi Skäms (har iaf haft när jag var yngre, nu är det bättre)...

Kram!
    ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

SoMa jag tar den oxå på kvällen och ska börja ikväll :) hoppas nu det tar sig :)

Nej kräker gör du inte :)

• got2b
    SoMa72 skrev 2011-04-13 08:09:58 följande:
    Huga, vilka otrevliga biverkningar du verkar få av sprutan, men vad har man för val när man vill ha bebbe? Vi kör på samma sätt va? Om du får massor med befruktade ägg, så skicka upp 1-2 bebbar till mig

Ja, jag är så himla tacksam för att du skickade dem! Hjärta Tog en igår kväll, du tar dem kanske på morgonen, men jag ville förstås börja på studs. Tungan ute Ömma bröst, molvärk, lättretlig o halsbränna av o till har jag redan haft sen i helgen, så blir det inte mer än så kommer jag nog att klara det. Fast illamående slipper jag helst, man kräks väl inte av det förresten? Har jordens kräkfobi Skäms (har iaf haft när jag var yngre, nu är det bättre)...

Kram!
    Då är vi två med kräkfobi! Blä!
    Vill inbilla mig att jag har ömma bröst nu. Fast jag vet att det bara är det ena och att det beror på träningsvärk. Höll på en massa i trädgården i helgen så det är därför. Men man kan ju alltid hoppas Flört
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-13 09:02:13 följande:
    SoMa jag tar den oxå på kvällen och ska börja ikväll :) hoppas nu det tar sig :)

Nej kräker gör du inte :)
    Puh, tur det.... *pustar ut*
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    got2b skrev 2011-04-13 09:29:09 följande:
    Då är vi två med kräkfobi! Blä!
    Vill inbilla mig att jag har ömma bröst nu. Fast jag vet att det bara är det ena och att det beror på träningsvärk. Höll på en massa i trädgården i helgen så det är därför. Men man kan ju alltid hoppas Flört
    Ja, fy... Hoppas vi slipper undan det i graviditeterna sen.  

Men vi har ju BIM i princip dagarna efter varandra.... Och jag har ont i brösten, haft det sen i söndags, ingen inbillning, men det behöver ändå inte betyda nåt i mitt fall ändå. Jag hoppas för oss båda!  
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3