• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LisaVäntar

MCT79: Tack! Kändes som en väldigt trevlig tråd när jag ögnade igenom den :)

Mimmi80: Läkarna säger att det har varit ren otur att det blev som det blev, det var inget fel på mig eller på bebis så oddsen för att det händer igen är väldigt låg, det känns skönt! Sörjer såklart det jag mist, men eftersom jag hade problem hela graviditeten så vi var ändå ganska förberedda.. Nu vill jag bara ha en bra graviditet utan blödningar och få ett frisk syskon till ängelViggo!

Pixan: De flesta jag har pratat med som har varit med om samma sak som jag har fått friska barn och bra graviditeter efter, så jag hoppas. Känner mig faktisk inte så orolig inför nästa graviditet (vill bara att den ska komma!!), är ganska säker på att det inte kommer hända igen.. Känns det som nu iaf!

Hur lägger man till sig i listan??

• MissT
    LisaVäntar skrev 2011-04-11 18:12:54 följande:
    Hoppar in här.. har bara haft ett missfall, men i v 22, vill ha en bebis att få ta hem nu!!! Har BIM i dagarna, svårt att veta exakt.. har redan kollat 3 negativa gravtest :( Vill ha plus!!!!
    Välkommen hit!

Vad jobbigt........missfall är alltid jobbiga och grymma....men så sent.......beklagar verkligen
    Jag har haft två MA men de var i v 14 och v 10 och fostren hade slutat utvecklas långt tidigare.
    Hoppas att du snart blir gravid igen (eller att du rent av är det redan) och att ni då får ett lyckligt slut på graviditeten.
  • LisaVäntar

MissT: Usch, jobbigt nog att ha gått till v 14, då har ju alla lurat i en att man är trygg.. :S Hoppas jag med! var ligger du i skaffa-barn-processen?

• MCT79

Aooooo!! Min vänstra äggstock gör asont! Håller allt på startar igång månne??  HOPPAS!

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MissT
    LisaVäntar skrev 2011-04-11 20:37:10 följande:
    MissT: Usch, jobbigt nog att ha gått till v 14, då har ju alla lurat i en att man är trygg.. :S Hoppas jag med! var ligger du i skaffa-barn-processen?
    Ja det var jobbigt...var ju så glad att man gått förbi v 12 och trodde att man var "säker".
    Har haft en seg vinter eller vad man ska säga. Fick vänta 14v på att få tillbaka mensen efter mitt senaste MA och skrapning. Fick tillbaka den i slutet av mars och har nu ätit pergo för att få fart på ÄL. Fick nästan utslag på ÄL-testet idag så ÄL borde dyka upp i dagarna så nu gör vi vad vi kan här hemma för att lyckas bli gravida igen

Håller tummarna för att din mens håller sig borta
  • MissT

Håller tummarna för er MCT och SoMa.
    Jag känner också av mina äggstockar och eftersom det verkar vara ÄL på G
    så ska jag och mannen mysa till riktigt ordentligt.

• Bellas7

Japp jag är oxå på det hoppas jag :) har inte liksom super ont som jag har haft innan vid äl men har ont vid mys så antar att jag inte missat äl eller hoppas iallafall :)

Mys ikväll oxå fast det börjar ta på gubben nu men ska på det några dagar till :)

Kram alla

Ps SoMa det är postat kraaaaammm

• SoMa72

Men gumman, tusen tack igen, du är en riktig pärla!

Och ODD, shit vad grym du var! Eloge till Dig!!

• Bellas7

Vet ni vad jag kom på.. Efter tre el fyra missfall kan man helt enkelt inte få fler missfall BRA VA. Det kom jag på helt själv så gissa om det lär gå bra i tråden nu hehe

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3