• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-05-01 08:20:46 följande:
    Det låter skumt, tog du nåt gravtest, MCT?
    Jag tog ju ett i onsdags hos läkaren men det var negativt. Får väl vänta och se.. slår dem en signal i morgon och frågar.

I går fick vi dessutom kallelse för utredning på danderyd... dit det skulle vara ett halvårs väntan... (!) så nu vet jag inte hur vi ska göra. Hade ni gått på den tiden också?
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • LisaVäntar
    FruW skrev 2011-04-30 21:21:47 följande:
    Bra, då ska det ju finnas fräscha simmare iaf! ;)

Några andra symptom på äl? Öm i magen, flytningar, blod?

Augusti -09 fick vi vårt första mf, var inte fullt planerat, men vi skyddade oss inte utan mer blir det så blir vi glada..

Mf nr 2 o 3 kom i mars o i april förra året. Jag har bara fått tidiga mf, som längst i v 6.. Så inga stora erfarenheter av att vara gravid., senaste året har vi kämpat på månad efter månad utan resultat. Har gjort en mf- utredning som inte visade ngt, men vi ska få hjälp vid nästa graviditet, om, NÄR, den kommer.. Vi har också börjat kika lite på varför det tar sån tid för oss att bli gravida.. Har problem med mellanblödningar, äter metformin som ska hjälpa. Ska på återbesök hos gyn i juni, kanske blir det hormoner då..,
    Öm i magen är jag lite till o från hela tiden, tror det beror på endo :( har blivit värre o värre sen vi förlorade Viggo.. tänkte ge det några månader och sen be att de utreder det! Tycker flytningarna har ökat de senaste dagarna, men inga av de berömda äggviteflytningarna..

Usch vad jobbigt för er.. vi försökte 1 år innan vi fick Viggo, men när han väl kom så stannade han ju.. bara att modekakan släppte som gjorde att vi inte fick behålla honom. De har lovat att jag inte har någon ökad risk för att samma sak ska hända igen, så hoppas att det kan blir bra när vi får plus! Hoppas du får hormoner då så du känner att du får någon hjälp.. har ju hjälp många!
  • LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-05-01 08:29:53 följande:
    Jag tog ju ett i onsdags hos läkaren men det var negativt. Får väl vänta och se.. slår dem en signal i morgon och frågar.

I går fick vi dessutom kallelse för utredning på danderyd... dit det skulle vara ett halvårs väntan... (!) så nu vet jag inte hur vi ska göra. Hade ni gått på den tiden också?
    Såklart! Jag hade tagit alla tider jag fått och kanske någon till ;) Ta chansen när du får den!
  • Dag och natt

Ingen mens i sikte här inte men ett test imorgon sänkte alla förhoppningar om graviditet, så det är bara att försöka på nytt igen. Vad less man blir på att vänta. Det tog ju sig så bra de två andra gångerna direkt, varför inte nu?

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Blä för negativa test o ännu mer blä för mens!!

Har nog ingen äl den här månaden, så ingen chans för oss nu :(

Ursäkta allt neg från mig just nu, känns så hopplöst bara

• SoMa72

Mimmi, förstår dig o alla andra o mig själv! Men en dag kommer vi att lyckas!!!

Kramar!

• JoWiAn

Ingen mens idag. Men jag tror inte att jag är gravid. Tror bara mensen är lite sen iom MF. Brukar väl vara lite försenad då.

• MissT

Skickar stärkande kramar till er allihop och håller tummarna stenhårt för att ni snart gör mig och leaeva sällskap.
    Jag fortsätter gärna titta in här om det är ok för er, har ju inte gått så långt ännu och mycket kan hända.

Önskar er alla en riktigt mysig och trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3