• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LisaVäntar
    JoWiAn skrev 2011-04-27 18:38:36 följande:
    Igår vr jag hos kuratorn hos BM. Kändes bra att prata av sig. Nu iväntar jag mens. Kommer nog i helgen nångång. Minläxa från kuratorn var att skita i alla test. Så nu har jag inga hemma! Har jag inte fått mens om 2 veckor så tastar jag.
    Tummen upp för kuratorer! Hade en underbar under och efter mitt jättesena missfall, hade inte varit människa på länge om det inte varit för henne :) Fortsätt gå och lyssna, de är kloka ;)
  • FruW

Lisa ja det gör jag. Det sägs att när flytningarna är som äggvita är det äl, t ex när det blir halkigt på pappret när du torkar dig, eller när det går att göra strängar av det mellan fingrarna..

Ursäkta detaljerna, men svårt att förklara annars.. ;)

• pixerpie

Underbara tjejer!! Så glad att ni finns därute...

Ja, mimmi! Skit är bara förnamnet!!! Jag är otroligt glad att jag har ett inspirerande och roligt jobb, annars hade jag nog legat på psyk nu... Fick jobbet i samma  veva som första mf, så har jobbat snart 14 månader... Undrar bara varför det ska vara så svårt...

Tack för alla tummar för guldägg!! Jag uppdaterar imorgon!!!

JoWiAn och Lisa... Att strunta i test är ju lättare sagt än gjort... men visst är det väl så man ska göra... men är man lite kontrollmänniska så är det svårt- kan känna att jag vill ju veta... Jag testar eg inte så mycket, kanske var 3:de dag om jag börjar misstänka graviditet... Och att gå till läkaren och göra vul och få hjälp med när äl verkligen sker, hjälper mig mycket... Slipper mycket grubblerier om och när... Så för mig hardet funkat att "lämna över kontrollen" genom att ha en bra läkare att bolla med och han säger ju också skippa testerna... och lägg pengarna på något roligare!

MissT, läkaren förvarande att det skulle kunna bli en knasmånad vid vul dag 12 och 16 då hade inte äggen växt till sig något, var ca 14 mm då tror jag... Sen testade jag med äl test dag 34 och fick ganska starkt och sedan kom mensen dag 56... Så jag tror mensen hoppade en månad men att jag fick "ny" äl i samma cykel... Förstår du hur jag menar... Någon annan som varit med om liknande...

Nähä... nu väntar som vanligt disk och städ...

• JoWiAn
    LisaVäntar skrev 2011-04-27 19:21:22 följande:
    Fråga: Märker ni någon skillnad på flytningarna när ni har ÄL? Och hur i så fall?
    Vanligtvis får jag tjocka slemliknande flytningar ca 5-6 dagar innan ÄL. Ju nämre ÄL kommer ju tunnare blir dom. ÄL dagen är flytningarna genomskinliga och trådiga. Dagen efter ÄL blir jag helt torr. När mensen närmar sig får jag gulaktiga flytningar. Men mkt sparsamma såna.
  • LisaVäntar

Har inte såna flytningar alls, och inget på ÄL-testen.. men kommer ihåg att jag brukar ha det, har inte kopplat till när i cykeln bara.. kanske sen Äl eller ingen alls denna månaden..

Förstår det pixan, men skönt du känner att du lämnat över lite till läkarna iaf.. Jag är också testfreak och vet inte om jag hade kunnat sluta :/

• SoMa72
    BIM APRIL

9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    25-26 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    Rosen 1
    SoMa72 

GRAVIDA
    ♥ ♥ ♥
  • MissT

Pixan -tror jag förstår hur du menar. Jag känner mig nu mer o mer osker på om jag haft ÄL eller inte. Var i väg dag 13 i cykeln och hade då 1 ägg som var 12 mm och ett par som var 10 mm och sedan blev jag inte kollad mer. Fick stegring men ej fullt utslag dag 17 och är osäker på om jag hade ÄL då eller ej. Tycker mensen borde kommit nu i så fall el att jag skulle fått plus eftersom det är 2,5 v sedan. Har haft ruskig mensväärk sedan i söndags men ser inte skymten av mensen.Hoppas att det går bra idag. Tänker på dig!

• Bellas7

Flyttar ner mig men är fortfarande orolig fast mina tester är super duper starka ush varför kan det inte vara v 12 och kubb klart

BIM APRIL

9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    25-26 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    Rosen 1
    SoMa72 

GRAVIDA
    leaeva efter 4mf och x

• LisaVäntar
    Bellas7 skrev 2011-04-28 13:22:46 följande:
    Flyttar ner mig men är fortfarande orolig fast mina tester är super duper starka ush varför kan det inte vara v 12 och kubb klart
    Försök tro att det är på riktigt denna gången, kommer bli så mycket roligare att vara gravid då! :) Vansinnigt svårt, jag vet..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3