• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

GRATTIS missT vad roligt!!!

Havsklippan, du och jag har hängt ihop så förbaskat länge... Jag hoppas SÅ att du hänger på stimmet den här månaden! Jag saknar dig! Stor kram vännen!

• LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-04-30 18:00:18 följande:
    LisaVäntar: Förra graviditeten plussade jag två dagar innan BIM så jag tror tyvärr inte jag är låghormonare. Rynkar på näsan Men tanten har fortfarande inte kommit så det är bara att fortsätta vänta och vänta. Känner lite i magen men det är helt omöjligt att säga vad det är... Obestämd
    :( Tummar ändå.. om inte annat får mensen se till att komma så du kan börja försöka igen!
  • LisaVäntar

Ni som håller på med ÄL-tester: I förrgår och igår fick jag halvstarka utslag på stickorna (inte lika starka som kontrollstrecken) men idag inget alls.. Var det ÄL eller får jag ingen denna månaden? :(

• FruW

Lisa, hur var urinet när du testade? Testade du ungefär vid samma tidpunkt? Jag har precis börjat testa igen efter ett långt uppehåll från äl-test, använder mig av testlagrets stickor så bara dom jag har koll på. Av alla månader jag testade hade jag utslag alla gånger utom en, men det är ju normalt att inte ha äl varje månad..

Har testat att stämma av stickorna med cb digital, tycker cb är känsligare, o man behöver ju inte tolka resultatet heller, men för mig stämde testerna bra med varann, men man får nog va hård med att teststräcket ska va lika starkt som kontrollstrecket..

Hur ligger du till i cykeln? Borde du ha äl nu? Har hört att man kan få halvstarka utslag på testen även utanför äl.. Prova att testa några dagar till, kanske får du utslag.. Glöm inte sexa, är ju det som ger resultat ;)

Lite ego- känns som om det aldrig kommer bli bebis för mig, känns såå fruktansvärt avlägset :( som om alla andra bara blir gravida hela tiden, medan vi kämpar o kämpar utan resultat :(

när ger man upp??

• LisaVäntar
    FruW skrev 2011-04-30 20:08:58 följande:
    Lisa, hur var urinet när du testade? Testade du ungefär vid samma tidpunkt? Jag har precis börjat testa igen efter ett långt uppehåll från äl-test, använder mig av testlagrets stickor så bara dom jag har koll på. Av alla månader jag testade hade jag utslag alla gånger utom en, men det är ju normalt att inte ha äl varje månad..

Har testat att stämma av stickorna med cb digital, tycker cb är känsligare, o man behöver ju inte tolka resultatet heller, men för mig stämde testerna bra med varann, men man får nog va hård med att teststräcket ska va lika starkt som kontrollstrecket..

Hur ligger du till i cykeln? Borde du ha äl nu? Har hört att man kan få halvstarka utslag på testen även utanför äl.. Prova att testa några dagar till, kanske får du utslag.. Glöm inte sexa, är ju det som ger resultat ;)

Lite ego- känns som om det aldrig kommer bli bebis för mig, känns såå fruktansvärt avlägset :( som om alla andra bara blir gravida hela tiden, medan vi kämpar o kämpar utan resultat :(

när ger man upp??
    Hade hållt mig i typ 4 timmar, är på dag 17, och har haft ganska regelbunden mens på 28-30 dagar, så borde ju ha haft! Testat sedan dag 11 två gånger, en runt lunch och sen en gång sen eftermiddag/tidig kväll.. Jadå, sexande prioriteras, kommer hem från jobbet och vill bara stupa i säng, men vi klämmer in en liten rendez-vous ;) Haft sex varje dag, med något uppehåll på en dag sedan precis efter mensen, så även om ÄL inte hittas på stickor så borde simmarna hitta om det finns något ägg att hitta ;) Testlagrets jag använder också förresten!

Förstår dig, känner mig redan nu hopplös och vi har bara försökt 2 ggr sedan vi förlorade Viggo.. men det tog drygt ett år att bli med honom, det som sitter i antar jag.. Hur länge har du väntat?
  • FruW

Bra, då ska det ju finnas fräscha simmare iaf! ;)

Några andra symptom på äl? Öm i magen, flytningar, blod?

Augusti -09 fick vi vårt första mf, var inte fullt planerat, men vi skyddade oss inte utan mer blir det så blir vi glada..

Mf nr 2 o 3 kom i mars o i april förra året. Jag har bara fått tidiga mf, som längst i v 6.. Så inga stora erfarenheter av att vara gravid., senaste året har vi kämpat på månad efter månad utan resultat. Har gjort en mf- utredning som inte visade ngt, men vi ska få hjälp vid nästa graviditet, om, NÄR, den kommer.. Vi har också börjat kika lite på varför det tar sån tid för oss att bli gravida.. Har problem med mellanblödningar, äter metformin som ska hjälpa. Ska på återbesök hos gyn i juni, kanske blir det hormoner då..,

• Dag och natt

Sugarrush: Vad gullig du är! {#emotions_dlg.flower} Ja jag vet, vi har kämpat ihop länge, men visst är det väl så att nån gång ska vi få njuta av frukten också! Mensen kommer nog imorgon, jag vågar faktiskt inte tro annat. Tempen har ju gått ned också så det är nog bara att fortsätta försöka. Men jag kommer till din tråd igen, så småningom! Det ska vi alla här göra! Glad Kram!!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Bellas7

Mimmi. Jag tycker verkligen att du ska be om hormoner. En annan chansning är faktist att äta lite extra kvinnliga hormoner för de stärker Slemhinnan och kan vara en bidragade orsak att inte ägget fäster eller ägget fäster men Slemhinnan inte är tillräcklig och man får tidigt mf. Nu vet jag inte om det är så men mars testade jag det och än har det funkat.

Hoppas verkligen att du plussar snart och att resten av er oxå :)

• MCT79

Alltså jag fattar ingenting.. min mens verkar vara över... redan? två dar? nått stämmer inte...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3