• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    Happiest skrev 2011-05-19 14:32:44 följande:
    Jag är lite av en specialst på området, skämt åsido... är rh- och också immuniserad. Antikropparna skall inte passera över till barnet förrän vecka 18 eller 20 el nått tror jag så har man tidiga missfall så menar mina läkare att det inte har med rh- att göra. Är man bara rh- och inte immuniserat (alltså är som de flesta) så skall det inte vara ett hinder alls. Är man immuniserad det är då man bildar antikroppar, men gör man inte det så borde det inte vara någon chans alls att det orsakar missfall...
    Tack för svaret! Vad skönt, för då är det förhoppningsvis iaf inte det som mf beror på... :-.)
    ♥ ♥ ♥
  • Lofot

Hejsan alla fina och härliga tjejer!
    Tycker faktiskt att vi är helt otroligt tåliga och har en djävla kämparanda här inne! Drivkraften att såsmåning om få bära en liten bebis i magen är stark. Vi är starka! Glad

Vet inte om jag inbillar mig... men är otroligt trött och går och är lite småillamående. inte så jag känner mig spyfärdig, men typ som ett lätt illamående.. Såklart så tror jag att det skulle tatt sig denna gången, bara för det.
    Men än så länge är det inget plus... Obestämd

Jag testar ihjäl mig...Skäms

• SoMa72
    Lofot skrev 2011-05-19 16:16:51 följande:
    Hejsan alla fina och härliga tjejer!
    Tycker faktiskt att vi är helt otroligt tåliga och har en djävla kämparanda här inne! Drivkraften att såsmåning om få bära en liten bebis i magen är stark. Vi är starka! Glad

Vet inte om jag inbillar mig... men är otroligt trött och går och är lite småillamående. inte så jag känner mig spyfärdig, men typ som ett lätt illamående.. Såklart så tror jag att det skulle tatt sig denna gången, bara för det.
    Men än så länge är det inget plus... Obestämd

Jag testar ihjäl mig...Skäms
    Gumman, vi ÄR starka! Och vi är fler som testar ihjäl sig Du är långt ifrån ensam... Håller fortsatt tummarna blå här. {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥
  • JoWiAn
    got2b skrev 2011-05-19 10:31:15 följande:
    Tack ska ni ha!! Vågar dock inte bli för glad ännu. Har ju inte BIM förrän på söndag. Och sen en himla massa veckor att ta sig igenom.
    Lite dålig bild men det är ju inte så starkt ännu..

Grattis!!!!!!!!!!!!
  • SoMa72
    JoWiAn skrev 2011-05-19 16:53:36 följande:
    Testade imorse... Negativt....
    LisaVäntar skrev 2011-05-19 17:01:49 följande:
    Negativt som fan här
    Håller tummarna för att tanteländet inte dyker upp utan fina plus istället!!!

Kram på er! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥
  • Dag och natt
    JoWiAn skrev 2011-05-19 16:53:36 följande:
    Testade imorse... Negativt....
    Vilken dag är du på? Trist iaf
    LisaVäntar skrev 2011-05-19 17:01:49 följande:
    Negativt som fan här
    Och samma för dig  
    Men det är inte kört förrän tanten har dykt upp!

Men STOOORT grattis till meh!! Nu ska det hålla i sig! {#emotions_dlg.flower}

Förstår inte varför min ÄL verkar ha hoppat över... har ändå känt värk i äggstockarna i flera dagar vilket jag har tagit för ÄL-värk som jag har haft varje gång efter förlossningen. Igår myste vi inte för första gången på flera dagar, och jag kan lova er, om ÄL skett, då var det säkert pga just den dan som det INTE blir nåt... Pessimist, javisst!  
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MissT

JoWiAn och LisaVäntar hoppas att tanten håller sig borta riktigt riktigt länge och att det dyker upp ett plus inom kort i stäälet Så länge inte tanten kommer finns det hopp.

Hoppas såklart att resten av er i tråden också ska få plus snarast. Håller tummarna för er alla{#emotions_dlg.flower}

• telgebo
    Happiest skrev 2011-05-19 14:32:44 följande:
    Jag är lite av en specialst på området, skämt åsido... är rh- och också immuniserad. Antikropparna skall inte passera över till barnet förrän vecka 18 eller 20 el nått tror jag så har man tidiga missfall så menar mina läkare att det inte har med rh- att göra. Är man bara rh- och inte immuniserat (alltså är som de flesta) så skall det inte vara ett hinder alls. Är man immuniserad det är då man bildar antikroppar, men gör man inte det så borde det inte vara någon chans alls att det orsakar missfall...
    Har för mig att vi pratade om det här i systertråden och att det var snack om att man skulle få nån spruta om man var Rh-. Vet att min kompis fick det efter sitt MF då hon var Rh-. Jag har dålig koll på detta då jag är Rh+ själv.
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3