• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiest
    telgebo skrev 2011-05-19 18:38:23 följande:
    Har för mig att vi pratade om det här i systertråden och att det var snack om att man skulle få nån spruta om man var Rh-. Vet att min kompis fick det efter sitt MF då hon var Rh-. Jag har dålig koll på detta då jag är Rh+ själv.
    Om man får spruta efter missfall eller inte verkar bero på hur långt gången man är... Man tar ju ett prov hos bm vid inskrivningen så då får man veta om man blivit immuniserad och har man det så håller de koll på en hela tiden så det är ju skönt.
  • pixerpie

Fasiken... Hon hittade hit, trots allt... J-la kärringen!! Men jag behåller henne ett tag och bjuder på en drink i helgen så hon inte besöker er andra med bim i dagarna...

Grattis till nya plus!!

Kolla in www.samlaget.no om ni har svorsk humor...

Någon som är intresserad i en intressant, krävande och stimulerande ställning? Det norska samlaget har fler ni kan söka på... Där finns även 10-i-topp!

Ha en trevlig kväll!

• telgebo
    Happiest skrev 2011-05-19 20:21:52 följande:
    Om man får spruta efter missfall eller inte verkar bero på hur långt gången man är... Man tar ju ett prov hos bm vid inskrivningen så då får man veta om man blivit immuniserad och har man det så håller de koll på en hela tiden så det är ju skönt.
    Ok både hon och jag fick ju tidigt MF/MA, hon hade ingen aning att det kunde höra ihop med hennes Rh-
    MF alltså. Men är det så att man kan få MF om man är Rh-?
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-05-19 20:26:28 följande:
    Ok både hon och jag fick ju tidigt MF/MA, hon hade ingen aning att det kunde höra ihop med hennes Rh-
    MF alltså. Men är det så att man kan få MF om man är Rh-?
    Nej det kan man inte enligt de läkare jag pratat med.
    Vid mitt MA nu sist så skulle jag inte fått sprutan om allt löste sig med cytotec enbart för att risken att jag kom i kontakt med bebis blod för så liten. Nu slutade det med skrapning så då blev det så att jag fick den iaf.
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Att vara rh immuniserad är inte farligt för mamman utan för bebis under senare delen av grav... typ från v. 18

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • got2b

Tack så mycket för alla grattis! Håller mina tummar för er som testar/ska testa Hjärta  Skickar en stor kram till er som tanten besökt.. Hon är en ständig plåga!

Jag är rh- och fick en spruta efter min skrapning. Men de sa inget särskilt om det mer än att det skulle göras inför nästa graviditet. Känns skönt att de håller koll på en i alla fall.

Jag har ganska mycket mensvärk idag. Vaknade i morse med ont och det har hållt i sig hela dagen. Är även lite öm i brösten och hungrig. Känns som förra gången. Men tycker det är så konstigt att efter jag fått positivt så börjar symptomen. Kanske känner efter lite mer.. Nu vill jag bara att tiden fram till semestern ska gå fort (och bra) så jag kanske kan slappna av lite och bli glad över detta.

Kommer hänga kvar här hos er om det är ok.

• MCT79

Missade din bild meh! GRATTIS TJEJEN!!! NU är det din tur!!

• LisaVäntar

Hur länge efter bim finns det chans att plussa? Neg senast igår, på -5 ju.. Massa flytningar, men inte en tillstymmelse till mens!

Synd att du fick mens, bättre lycka nästa gång :)

• SoMa72
    pixerpie skrev 2011-05-19 20:22:08 följande:
    Fasiken... Hon hittade hit, trots allt... J-la kärringen!! Men jag behåller henne ett tag och bjuder på en drink i helgen så hon inte besöker er andra med bim i dagarna...

Grattis till nya plus!!

Kolla in www.samlaget.no om ni har svorsk humor...

Någon som är intresserad i en intressant, krävande och stimulerande ställning? Det norska samlaget har fler ni kan söka på... Där finns även 10-i-topp!

Ha en trevlig kväll!
    Den lilla bitchen! Skrikandes Nu är det verkligen skottpengar på henne.... Men bjud henne på en drink, spetsad med arsenik eller så.. Tungan ute Och nu hoppas jag innerligt att det var sista gången på bra länge hon besökte dig.

Tack för tipset, ska genast kolla in länken, kan ju behöva skratta lite!

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-05-20 08:14:27 följande:
    Hur länge efter bim finns det chans att plussa? Neg senast igår, på -5 ju.. Massa flytningar, men inte en tillstymmelse till mens!

Synd att du fick mens, bättre lycka nästa gång :)
    Vissa får ju plus väldigt sent ibland, själv har jag som senast (hittills vill säga) fått svagt plus på BIM+1 som blev starkare vartefter... Man ska ju komma ihåg att de flesta inte får plus på -5 osv.
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3