• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2011-06-16 13:20:07 följande:
    Ja, jag har också egen äl... som jag förstått det är det vanligare med fler ägg om man har PCO och ingen egen äl samt att det tycks som om de utan egen äl lättare blir gravida med pergo...  Det är bara min känsla men jag är väl lite sur för att det inte tagit sig trots pergo... Men, men- något händer väl förhoppningsvis iaf!! Och snart!!

Jag håller mina tummar för dig med!! Och lördag då ska jag banne mig få ett plus... Men ska träffa en ny bäbis då också- kanske bäst att testa efter babybesöket för att slippa vara sur om det inte är något. Bättre att hoppas på något då! Fast om det är positivt så skulle det ju vara dubbelt så kul att träffa bebben!!
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaah, säg inte så..... Förvånad Foten i munnen Men hur många kurer har du kört nu? Nu j-lar ska det ju bara ta sig för oss!

Ja, nu får du banne mig fixa fram ett plus på lördag! Cool Åhh, mysigt att gosa bebbe....
    ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-16 10:29:35 följande:
    Men hur tycker ni jag ska göra, tjejer? Obestämd Sexa loss inför vul 20 juni och hoppas att jag inte har 6 st ägg som tänker bli befruktade (eller som jag då ev. redan har lyckats befrukta själv)  eller avvakta vul och se vad de säger? Obestämd Jag vill INTE få utfärdat sexförbud.... Jag kör väl på och hoppas på det bästa eller? Oskyldig Cool 
    Sexa på!
    Jahajaaa....
  • MCT79

Jag har också gosat bebbe idag! Sofys bebbe! Sååå fin! å Sååå "vild"...=))

Bellas7 skrev 2011-06-16 10:19:58 följande:
    mct hur starka är dina tester idag ?? tänk pergotimen kan ju ge fler hehe
    Det var starkare i morse än i går em...men det är ju rätt naturligt.... spännanade... vet inte om jag ska testa i morgon bitti (eller hur...) eller om jag väntar till lördag!
    Jahajaaa....
  • FruW

Åh vad mysigt MCT!! På lördag ska jag träffa en 3månaders, duger det med! ;)

I morgon tänkte jag börja med äl-testerna, tog ju sista pergon i dag.. När kom äl för er som har käkat pergo?

Blä, börjar tänka neg nu, varför skulle pergo funka på mig, jag har ju (tror jag) egen äl.. :(

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-16 17:00:58 följande:
    Jag har också gosat bebbe idag! Sofys bebbe! Sååå fin! å Sååå "vild"...=))Det var starkare i morse än i går em...men det är ju rätt naturligt.... spännanade... vet inte om jag ska testa i morgon bitti (eller hur...) eller om jag väntar till lördag!
    Hahaha ;) Sååå rastlös den unge herrn.... Men han tyckte om dig! ;)
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-06-16 17:21:02 följande:
    Hahaha ;) Sååå rastlös den unge herrn.... Men han tyckte om dig! ;)
    Japp jag gick hem! ;)  15 smile och två spyor! :D
    Jahajaaa....
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2011-06-15 13:07:23 följande:
    Idag sa jag till en kollega (en väldigt nära) på jobbet "om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag var gravid...."

Hon sa "jag tror du är det"...."varför tror du det?" "för att du tar snedsteg och måste hålla i dig när du går ned för trappen precis som i januari...."

Tog ett test när jag kom hem...bim-5 eller möjligen bim-6 idag....

Ser ni det jag ser?
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas jag oxå får ett plus om 5 dagar
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-06-16 17:39:25 följande:
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas jag oxå får ett plus om 5 dagar
    TACK!!
    Jahajaaa....
  • pixerpie
    pixerpie skrev 2011-06-16 13:20:07 följande:
    Ja, jag har också egen äl... som jag förstått det är det vanligare med fler ägg om man har PCO och ingen egen äl samt att det tycks som om de utan egen äl lättare blir gravida med pergo...  Det är bara min känsla men jag är väl lite sur för att det inte tagit sig trots pergo... Men, men- något händer väl förhoppningsvis iaf!! Och snart!!
    FruW skrev 2011-06-16 17:18:08 följande:
    Åh vad mysigt MCT!! På lördag ska jag träffa en 3månaders, duger det med! ;)

I morgon tänkte jag börja med äl-testerna, tog ju sista pergon i dag.. När kom äl för er som har käkat pergo?

Blä, börjar tänka neg nu, varför skulle pergo funka på mig, jag har ju (tror jag) egen äl.. :(
    Nä, men det var inte meningen att sprida negativitet... bara besviken att det ännu inte funkat för mig. Jag är inne på tredje kuren... Men kan ju vara andra problem för mig och mannen med?? Och MCT blev ju gravid på första kuren så hoppas det funkar för er med på första!! Men kan nog vara så att det kan ta upp till tre försök, nästan alla i pergotråden jag är med i är gravida nu, både de med egen äl och utan... Men de som haft egen äl- har det varit vanligare med försök 2...

KRAM till er! Ha en fin kväll!!
  • FruW

Vännen, du har ingen skuld till mina dumma tankar!! Det är bara jag själv som är lite knas, tänker typ att varför skulle pergo hjälpa mig, är säkert massa annat som är kass med min kropp...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3