• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-08-07 11:36:04 följande:
    Jättesvårt att svara på. men visst kan det vara så att slemhinnorna är känsliga! Har du tagit något mer test? De gånger jag blödde tidigt och det var mf så sjönk ju hcg fort också.
    Har du några symtom?
    Jo jag tog test senast igår och det var starkt och fint (nu är testerna dock slut).. 
    Det enda symtomet jag haft och fortfarande har är ömma bröst och bröstvårtor.. och det har jag fortfarande..
    Oroar mig dock för att det ska vara ännu ett ma.. där var jag ju supergravid med rosa flytningar till och från fast bebis dog i vecka 6-8 men ma:et inte upptäcktes förrän i vecka 13 när det kom färskt blod.. :/
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-07 11:45:18 följande:
    Jo jag tog test senast igår och det var starkt och fint (nu är testerna dock slut).. 
    Det enda symtomet jag haft och fortfarande har är ömma bröst och bröstvårtor.. och det har jag fortfarande..
    Oroar mig dock för att det ska vara ännu ett ma.. där var jag ju supergravid med rosa flytningar till och från fast bebis dog i vecka 6-8 men ma:et inte upptäcktes förrän i vecka 13 när det kom färskt blod.. :/
    Men du är typ 5+6 idag eller hur? Jag hade försökt få ett VUL om en vecka eller så för att se om där finns något foster med hjärtslag. Det är inga problem att se det i 6+6.... Det är ju skitjobbigt att gå och fundera också...
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-08-07 12:15:30 följande:
    Men du är typ 5+6 idag eller hur? Jag hade försökt få ett VUL om en vecka eller så för att se om där finns något foster med hjärtslag. Det är inga problem att se det i 6+6.... Det är ju skitjobbigt att gå och fundera också...
    Japp, vecka 7imorgon :) Jo jag vet, men risken finns att jag är felräknad ett par dagar.. och jag vill verkligen inte riskera att det är för tidigt för att se ett hjärta :/ Mkt möjligt att vi åker in i slutet av veckan eller i början på nästa beroende på hur det blir med blödningarna..
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-07 12:41:34 följande:
    Japp, vecka 7imorgon :) Jo jag vet, men risken finns att jag är felräknad ett par dagar.. och jag vill verkligen inte riskera att det är för tidigt för att se ett hjärta :/ Mkt möjligt att vi åker in i slutet av veckan eller i början på nästa beroende på hur det blir med blödningarna..
    Mmm det förstår jag... jag har kollat i 6+1 (trodde jag var 6+3) och nu sist var jag 6+3 men mättes till 6+4 och 6+5...

Håller tummarna för dig!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-08-07 12:44:47 följande:
    Mmm det förstår jag... jag har kollat i 6+1 (trodde jag var 6+3) och nu sist var jag 6+3 men mättes till 6+4 och 6+5...

Håller tummarna för dig!
    Åhh okej.
    Tack vännen <3
     Hade vi haft närmre till gyn så hade vi kanske åkt in idag eller imorgon.. men har nästan 8 mil dit + att vi måste lämna dottern ngn stans med ;)
    Uppdaterar om det blir ngn förändring! 
  • Javisst

Håller tummarna för dig flickafin!

Hoppas det kommer ett plus Maho81!

Något nytt med mens/plus JoWiAn?

Välkommen hit FrkSommar! Även om det såklart tråkigt att vi alla samlats under sådana här omständigheter lovar jag dig att detta är ett underbart litet gäng här Förstår din känsla av att vilja ge upp, jag har haft den också. Just nu känns det dock ok... men man har sina upp och nergångar! Försök hänga i!

Pandoras box78, herregud vad lång tid det tagit för din kropp att komma igång! Måste kännas jätteskönt nu iaf Men väntan måste varit enorm!! Har du "normala" menscykler i vanliga fall?

• JoWiAn
    Javisst skrev 2011-08-07 14:53:41 följande:
    Håller tummarna för dig flickafin!

Hoppas det kommer ett plus Maho81!

Något nytt med mens/plus JoWiAn?

Välkommen hit FrkSommar! Även om det såklart tråkigt att vi alla samlats under sådana här omständigheter lovar jag dig att detta är ett underbart litet gäng här Förstår din känsla av att vilja ge upp, jag har haft den också. Just nu känns det dock ok... men man har sina upp och nergångar! Försök hänga i!

Pandoras box78, herregud vad lång tid det tagit för din kropp att komma igång! Måste kännas jätteskönt nu iaf Men väntan måste varit enorm!! Har du "normala" menscykler i vanliga fall?
    Mensvärk och massa tjocka gula flytningar som jag haft de senaste 2 veckorna.
  • Javisst

Men blää   Hoppas mensen kommer snart isåfall om du inte tror du kan vara gravid. Då känns oftast allt lite bättre.

• Saftmedbulle
    Uppdaterar mig på listan...

BIM AUGUSTI
    5 aug-JowiAn (3 MF: nov -10, april -11, juli-11) (inte fått mens ännu..... )
    23 aug - Javisst (2:a försöket efter totalt  tre MA).
    24 aug - LisaVäntar  (6:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)
    28 aug - Mimmi80 (16:e försöket, 3mf)
    28 aug - Saftochbulle (11:e försöket efter 3 mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Pandoras box78 (försökt sen nov. 2009 1X, 1 mf, 2 ma)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MissT (2MA, det senaste dec-10) 
    MCT79 (efter 1 MA, 2  mf och ett X)
    SoMa72(efter 4 MF)
    Flickanfin (efter 1 MA och 1 mf)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3