• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pandoras box78
    Javisst skrev 2011-08-07 14:53:41 följande:
    Håller tummarna för dig flickafin!

Hoppas det kommer ett plus Maho81!

Något nytt med mens/plus JoWiAn?

Välkommen hit FrkSommar! Även om det såklart tråkigt att vi alla samlats under sådana här omständigheter lovar jag dig att detta är ett underbart litet gäng här Förstår din känsla av att vilja ge upp, jag har haft den också. Just nu känns det dock ok... men man har sina upp och nergångar! Försök hänga i!

Pandoras box78, herregud vad lång tid det tagit för din kropp att komma igång! Måste kännas jätteskönt nu iaf Men väntan måste varit enorm!! Har du "normala" menscykler i vanliga fall?
    Ja det kan man väl säga, sjukt frustrerande när man bara vill försöka få till ett syskon. Annars har jag 30 dagars cykler så det är bara efter skrapning som det krånglar. Efter förlossningen tog det 6 veckor innan mensen kom. Men nu så ska det bli ett + i september
    ♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • JoWiAn
    Saftmedbulle skrev 2011-08-07 15:21:15 följande:
    Uppdaterar mig på listan...

BIM AUGUSTI
    5 aug-JowiAn (3 MF: nov -10, april -11, juli-11) (inte fått mens ännu.....
    )
    23 aug - Javisst (2:a försöket efter totalt  tre MA).
    24 aug - LisaVäntar  (6:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)
    28 aug - Mimmi80 (16:e försöket, 3mf)
    28 aug - Saftochbulle (11:e försöket efter 3 mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Pandoras box78 (försökt sen nov. 2009 1X, 1 mf, 2 ma)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MissT (2MA, det senaste dec-10) 
    MCT79 (efter 1 MA, 2  mf och ett X)
    SoMa72(efter 4 MF)
    Flickanfin (efter 1 MA och 1 mf)
    11:e försöket efter MF??? Fick du inte MF i juni?? Obestämd

Lite spökligt att vi fått MF ungefär samma tid. Jag 15 nov, 1 april och 5 juli.  
  • Maho81

Förlåt, nu ska jag vara lite äcklig: Någon mer än jag som har/har haft vita tjocka flytningar som ser ut hudkräm? När hade ni set? Vid äl, graviditet, mens? Det kanske kan hjälpa mig var i cykeln jag är =)

• JoWiAn
    Maho81 skrev 2011-08-07 15:47:26 följande:
    Förlåt, nu ska jag vara lite äcklig: Någon mer än jag som har/har haft vita tjocka flytningar som ser ut hudkräm? När hade ni set? Vid äl, graviditet, mens? Det kanske kan hjälpa mig var i cykeln jag är =)

Jag har det precis efter mens..... O när jag var gravid

Lika äcklig som när jag beskrev mina tjocka, snorliknande gula flytningar.  
  • Maho81

Haha vi är lika äckliga, både och jag =P Men man vill ju veta så då får alla stå ut med lite äckligheter =D Då kan jag fortsätta att hoppas på graviditet då ;)

• JoWiAn

Börjar nästan bli lite orolig för mina flytningar. Jag har ju alltid tjocka gula flytningar innan ÄL. Ungefäär 5 dagar innan sen övergår de till genomskinliga. Såna har jag redan haft denna månaden. Som jag sagt innan så har jag mensvärk. Den värken som säger: Nu kommer mensen! Men bara massa slem eller mer tjocka klumpvis som ärta. Gul till limegrön i färgen. Fortfarande mensvärk och ont i ländryggen... Tänk om man har nån infektion!

Får nog berätta för doktorn imorgon. 

• LisaVäntar

Gör det jowian! Kanske kan få hjälp att få igång mensen :)

Fy vad jag känner mig missmodig idag.. Känns som om doktorn kommer säga att det är helt kört, att det är lika bra att köpa 15 katter redan nu :/ går o fantiserar om ett plus, om första vul, om första fisksprattlet i magen o sen tänker jag att det aldrig kommer hända ändå så det är onödigt att tänka mer på det :(

• JoWiAn
    LisaVäntar skrev 2011-08-07 16:30:03 följande:
    Gör det jowian! Kanske kan få hjälp att få igång mensen :)

Fy vad jag känner mig missmodig idag.. Känns som om doktorn kommer säga att det är helt kört, att det är lika bra att köpa 15 katter redan nu :/ går o fantiserar om ett plus, om första vul, om första fisksprattlet i magen o sen tänker jag att det aldrig kommer hända ändå så det är onödigt att tänka mer på det :(
    Jag kan ibland spänna ut magen och fantisera om att den var en babyskula, klappar den lite.
  • Javisst

Förstår dina tankar LisaVäntar!

När vi ändå pratar flytningar... idag fick jag en rosa flytning/liten blödning. Vad kan det vara såhär i ÄL tider? Jag har aldrig testat när jag har ÄL men för en cykel som är 28-29 dagar brukar den väl vara lite senare (är på dag 13 idag tror jag)? Har hört att vissa har en liten lödning efter ÄL, dock har jag aldrig haft det. Är det inte lite tidigt för det?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3