• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Denebola
    Pormoicheia skrev 2010-05-22 18:18:34 följande:
    måste och måste... Det börjar knappast lukta skunk bara för att det passerat 12 timmar sedan senaste tvätten/avsjäljningen. Gör det det bör man kontakta läkare och kolla upp det!
    Exakt precis så!

Skulle jag märka att min snippa började lukta illa för att det var för länge sen jag tvättade den (alltså till skillnad från om jag var sjuk), så skulle jag tvätta den oftare. Men nu har det aldrig hänt, vilket jag tar som ett bevis på att mitt sätt fungerar för mig.
  • Pormoicheia

...slitit menade jag förstås...*borde bevisligen inte sitta vid datorn och skriva inlägg*

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Denebola
    Förälskad skrev 2010-05-22 18:19:56 följande:
    Det är väl inget synd om hennes man, han behöver väl inte ner och slafsa när hon inte har rengjort den eller hur?
    Det är inte det minsta synd om min man, men jag tycker att vi kan lämna honom utanför diskussionen, dels då han inte deltar själv och dels då jag inte vill diskutera vårt samliv på ett öppet forum.
  • Denebola
    Pormoicheia skrev 2010-05-22 18:21:21 följande:
    ...slitit menade jag förstås...*borde bevisligen inte sitta vid datorn och skriva inlägg*
    *klappar på axeln*
  • Snigelkotten

Dendebola -

Hur ofta "sköljer" du underlivet? Och vad exakt menar du med att "skölja"?

• Pormoicheia
    Denebola skrev 2010-05-22 18:20:37 följande:
    Exakt precis så! Skulle jag märka att min snippa började lukta illa för att det var för länge sen jag tvättade den (alltså till skillnad från om jag var sjuk), så skulle jag tvätta den oftare. Men nu har det aldrig hänt, vilket jag tar som ett bevis på att mitt sätt fungerar för mig.
    Så resonerar jag också.
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Förälskad
    Denebola skrev 2010-05-22 18:21:52 följande:
    Det är inte det minsta synd om min man, men jag tycker att vi kan lämna honom utanför diskussionen, dels då han inte deltar själv och dels då jag inte vill diskutera vårt samliv på ett öppet forum.
    Ta gärna upp det med personen som kommer med påhopp mot din man.
  • Anghammarad

Duschar varje kväll. Tvål till kroppen varje gång, schampo till håret en till två gånger i veckan. Har jag tränat så duschar jag då med.

• ääni
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:12:35 följande:
    Har man duschat på morgonen och tagit på deodorant lär man inte lukta som ett gammalt ruttnande lik kl 4 på bussen ens om man svettas. Då håller sig lukten i ens egna armhåla och förpestar inte den omgivande miljön. Häromdagen var jag för övrigt i en affär och mötte en kärring som luktade nåt så helt fruktansvärt. Alltså det var nåt helt otroligt. Jag var väldigt nära att spy och fick lämna butiken. Jag var inte ens nära henne, det var minst 5-6 meter mellan oss. VARFÖR låter man sig förfalla på det viset? VARFÖR?! Hur jävla svårt kan det vara att duscha 3 minuter var morgon, ta på deo och rena kläder? Det är ju inte direkt raketforskningsnivå på det.
    Att inte sköta sin hygien är ett symtom på psykisk sjukdom. Det kan vara jävligt svårt att ta en dusch och sätta på sig rena kläder. Tycker inte man måste klandra människor för det. Men naturligtvis finns det också fullt friska människor som inte tycker att man behöver vara så ren.
    Deo tycker jag förresten oftast är värdelöst, särskilt de parfymerade. Det enda som funkar för mig är att tvätta och ev oparfymerad deo.
  • Snigelkotten

Men det ska ju inte HINNA börja lukta. Hygien handlar om förebyggande arbete.
    Har det redan börjat lukta är man för sent ute.

Hur kan man resonera som så att "jag tvättar mig när det börjar stinka och inte en dag innan"...?

Svar på tråden hur ofta duschar ni?