Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:12:35 följande:
Har man duschat på morgonen och tagit på deodorant lär man inte lukta som ett gammalt ruttnande lik kl 4 på bussen ens om man svettas. Då håller sig lukten i ens egna armhåla och förpestar inte den omgivande miljön. Häromdagen var jag för övrigt i en affär och mötte en kärring som luktade nåt så helt fruktansvärt. Alltså det var nåt helt otroligt. Jag var väldigt nära att spy och fick lämna butiken. Jag var inte ens nära henne, det var minst 5-6 meter mellan oss. VARFÖR låter man sig förfalla på det viset? VARFÖR?! Hur jävla svårt kan det vara att duscha 3 minuter var morgon, ta på deo och rena kläder? Det är ju inte direkt raketforskningsnivå på det.
Att inte sköta sin hygien är ett symtom på psykisk sjukdom. Det kan vara jävligt svårt att ta en dusch och sätta på sig rena kläder. Tycker inte man måste klandra människor för det. Men naturligtvis finns det också fullt friska människor som inte tycker att man behöver vara så ren.
Deo tycker jag förresten oftast är värdelöst, särskilt de parfymerade. Det enda som funkar för mig är att tvätta och ev oparfymerad deo.