• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Snigelkotten
    ääni skrev 2010-05-22 18:02:04 följande:
    Fast morgondusch förhindrar i och för sig inte att man svettas om det är riktigt varmt och mycket folk.
    Har man duschat på morgonen och tagit på deodorant lär man inte lukta som ett gammalt ruttnande lik kl 4 på bussen ens om man svettas. Då håller sig lukten i ens egna armhåla och förpestar inte den omgivande miljön.

Häromdagen var jag för övrigt i en affär och mötte en kärring som luktade nåt så helt fruktansvärt. Alltså det var nåt helt otroligt. Jag var väldigt nära att spy och fick lämna butiken. Jag var inte ens nära henne, det var minst 5-6 meter mellan oss.
    VARFÖR låter man sig förfalla på det viset? VARFÖR?!
    Hur jävla svårt kan det vara att duscha 3 minuter var morgon, ta på deo och rena kläder? Det är ju inte direkt raketforskningsnivå på det.
  • Queenie70
    Em00 skrev 2010-05-22 18:11:44 följande:
    Jag vet ju inte hur ni gör, men jag brukar torka mig med toapapper när jag varit på toa, inte med händerna... Alltså behöver jag inte alltid tvätta dom efter att ha varit och t ex kissat.
    Urk...Och du skäms inte ens för att berätta det...*otroligt*
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-22 18:06:29 följande:
    Det är självrengörande på så sätt att man inte behöver rengöra inuti slidan. Utanpå behöver man skölja ibland.
    Skölja ibland?!

Stackars den man som går ner på en sådan slida.

Hur kan man inte fatta att underlivet måste rengöras varje dag?!
  • Snigelkotten

Borde inte läsa i denna tråd innan matdax. Det vänder sig ju i magen.

Folk är för jävliga äckliga.

• Queenie70

En gång på en långflygning hamnade jag brevid en kostymherre som stank så fruktansvärt att jag fick kväljningar. Flyttade 2 rader bort, men stanken känndes ändå. Som tur är var planet halvtomt, och jag var tvungen att sätta mig typ längst bak för att fly stanken. Kan man inte slänga ut såna? I farten?

• Denebola
    Queenie70 skrev 2010-05-22 18:08:36 följande:
    Det som det handlar om är att man producerar flytningar som tar med sig bakterier ut, så att man ej ska få bakterier upp i livmoderna. Men dessa flytningar med baskelusker hamnar ju nere i snippan och i trollerna, och måste själklart sköljas bort för att inte börja stinka strömming.
    Exakt, man behöver skölja i bland. Men man behöver inte skölja i onödan.
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:15:18 följande:
    Skölja ibland?! Stackars den man som går ner på en sådan slida. Hur kan man inte fatta att underlivet måste rengöras varje dag?!
    Ja, ibland. Till skillnad från konstant.
  • Förälskad

Jag är hemma hela dagarna. Oftast duschar jag varje dag men ibland varannan beroende på vad jag har gjort. Har jag bara sparkat på sten ute på gården finns det ingen anledning att duscha just den dagen om jag inte känner för det.

• Pormoicheia
    Skölja ibland?! Stackars den man som går ner på en sådan slida. Hur kan man inte fatta att underlivet måste rengöras varje dag?!
    måste och måste...
    Det börjar knappast lukta skunk bara för att det passerat 12 timmar sedan senaste tvätten/avsjäljningen. Gör det det bör man kontakta läkare och kolla upp det!
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Pormoicheia
    Pormoicheia skrev 2010-05-22 18:18:34 följande:
    måste och måste... Det börjar knappast lukta skunk bara för att det passerat 12 timmar sedan senaste tvätten/avsjäljningen. Gör det det bör man kontakta läkare och kolla upp det!
    24 timmar menade jag ju...*har slutit som ett djur idag så jag är lite trött i huvudet*
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Förälskad
    Skölja ibland?! Stackars den man som går ner på en sådan slida.Hur kan man inte fatta att underlivet måste rengöras varje dag?!
    Det är väl inget synd om hennes man, han behöver väl inte ner och slafsa när hon inte har rengjort den eller hur?
Svar på tråden hur ofta duschar ni?