• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:22:32 följande:
    Dendebola - Hur ofta "sköljer" du underlivet? Och vad exakt menar du med att "skölja"?
    Vid behov. Varannan, var tredje dag, ibland oftare (tom. flera gånger om dagen, den du!) vid mens om jag blivit blodig, men det blir jag oftast inte tack vare min menskopp. Med skölja menar jag att jag tvättar av med vatten. Hur gör man annars när man sköljer? {#lang_emotions_surprised}
  • Denebola
    Förälskad skrev 2010-05-22 18:23:22 följande:
    Ta gärna upp det med personen som kommer med påhopp mot din man.
    Den som pratar om att han inte behöver gå ner och slafsa i min snippa menar du?

Tycker inte att du är helt oskylig heller.
  • Pormoicheia
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:25:04 följande:
    Men det ska ju inte HINNA börja lukta. Hygien handlar om förebyggande arbete. Har det redan börjat lukta är man för sent ute. Hur kan man resonera som så att "jag tvättar mig när det börjar stinka och inte en dag innan"...?
    Vem har påstått att de väntat tills de börjat stinka?
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Maggis
    Em00 skrev 2010-05-22 18:11:44 följande:
    Jag vet ju inte hur ni gör, men jag brukar torka mig med toapapper när jag varit på toa, inte med händerna... Alltså behöver jag inte alltid tvätta dom efter att ha varit och t ex kissat.
    {#lang_emotions_throwup}
    //Maggis
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-22 18:25:44 följande:
    Vid behov. Varannan, var tredje dag, ibland oftare (tom. flera gånger om dagen, den du!) vid mens om jag blivit blodig, men det blir jag oftast inte tack vare min menskopp. Med skölja menar jag att jag tvättar av med vatten. Hur gör man annars när man sköljer?
    Underlivstvätt var tredje dag... shit, det skulle behöva bli kärnvapenkrig allra minst om jag skulle nedlåta mig till sådana vidrigheter.

Det är fan riktigt jävla vidrigt. Alltså, seriöst...
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:25:04 följande:
    Men det ska ju inte HINNA börja lukta. Hygien handlar om förebyggande arbete. Har det redan börjat lukta är man för sent ute. Hur kan man resonera som så att "jag tvättar mig när det börjar stinka och inte en dag innan"...?
    Min snippa hinner inte börja lukta nämnvärt mellan tvättarna. Men jag förstår inte varför man ska tvätta sig om man inte är smutsig! Inte tvättar du väl händerna före toalettbesöket för att du inte ska bli smutsig sen?
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:29:28 följande:
    Underlivstvätt var tredje dag... shit, det skulle behöva bli kärnvapenkrig allra minst om jag skulle nedlåta mig till sådana vidrigheter. Det är fan riktigt jävla vidrigt. Alltså, seriöst...
    Jag är glad över att mina kroppsliga funktioner är i balans eftersom jag inte stör och påverkar dem genom överdriven hygienhysteri.
  • ääni
    Underlivstvätt var tredje dag... shit, det skulle behöva bli kärnvapenkrig allra minst om jag skulle nedlåta mig till sådana vidrigheter. Det är fan riktigt jävla vidrigt. Alltså, seriöst...
    Alltså. De menar att de vet hur ofta de måste tvätta sig för att vara fräscha och inte lukta illa. De har liksom provat sig fram. Så det hinner inte börja lukta.
  • Pormoicheia
    Alla har olika mängder flytningar och hon kanske har mindre än vad du har?
    Ingen konstigt eller fel med det...

Man ska väl anpassa hur man tar hand om sin egna kropp efter de egna behoven och inta andras?
    Apprentice Moraltant *back in action*
Svar på tråden hur ofta duschar ni?