• Anonym (Undrar)

ni som är runt 164 vad väger ni?

ja som frågan lyder vad väger ni som är runt 164cm?
    Jag kanske har sne verklighets uppfattning men jag e 164 cm och väger 60kg och tycker jag är mullig.Undrar också vad som e normal vikt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 11:33
    kanske lättare och säga om jag e "stor" om jag skriver in några mått

Midja 75cm
    höft ca 90cm
    över brösten ca90cm
    under brösten ca 73cm
    lår 51cm

• Svar på tråden ni som är runt 164 vad väger ni?
  • aLttjolajban

jag är 160 cm och väger 63 kg.här ska jag ner 10 kg.är rejält trött på allt fläsk.det är inget skoj att se ut att vara gravid i 5e månaden{#lang_emotions_frown}

• Anonym (Päron)

Jag är 164 och väger 55 kilo. 

Jag har vägt 60 efter att ha slarvat med maten och jobbat oregelbundna tider. 
    Mina mått då var:
    Midja: 65 cm
    Rumpa (tjockaste stället lår/rumpa) 100 cm
    Överarm: 27 cm
    Lår (tjockaste stället) 56 cm
    Som du ser så skiljer det sig från dina mått trots att vikt/läng är den samma. En del har päronkropp (som jag) med smal midja överkropp och tjockare lår/rumpa. Du verkar ha lite mer äppelkropp med rundare midja och smala ben. 
    Självklart har jag alltid velat vara äpple med snygga ben, fick bli päron precis som alla andra kvinnor i min familj. 
    Nu vet jag inte vilka mått jag har för jag har tappat måttbandet, men jag kände mig inte fet då och inte nu heller. Nu drar jag stl S/36 på nederkroppen och stl 34 på överkroppen. Då hade jag stl 38 på nederkroppen och stl 36 på överkroppen. Inte speciellt stor med andra ord, utan helt normal
  • Anonym (no)

Jag är 164 cm lång, brukar väga runt 48 kg.
    90 cm runt baken, knappt 60 runt midjan och de minsta bröst ni kan tänka er. ;)

Kan tilläggas att jag inte fött några barn. Som mest har jag vägt 54 kg. Har egentligen aldrig kännt mig fet, har alltid varit den spinkiga tjejen i klassen.

Men som sagts tidigare, det är svårt att jämföra olika kroppar. Jag tränar i princip ingenting, och muskler väger bra mycket mer än fett.

• Anonym (nöjd med vikten)

jag är lite längre, 166 cm, och väger typ 67-68, har inte så bra koll på det där. har 72 i midjemått och 90 över höfterna. något annat har jag aldrig mätt, ser inte funktionen i det. är nöjd med mig själv, jag äter, tränar och mår bra! jag har kraftig benstomme och har mycket muskler, men även fett.

• Anonym (ulls)

162 cm, 52 kg. Lite rund om magen, men inte så det stör. Trivs bäst kring 48 kg.

• Anonym (nöjd med vikten)

kan tillägga att jag har typisk päronform. breda höfter, smalare midja och kraftigare lår.  

• Anonym (Kvinnan)

Väger 65kg är 164cm normalbyggt  {#lang_emotions_dreamer} trivs med min kropp och är glad av att jag har den jag har.
    Innan jag fick barn vägde jag 55kg men denna vikt jag hade då var väl okej men jag är mamma redan och gravid så vad väntar jag på igentligen att jag ska vara en barbie haha neeeej tack!!

• Anonym

Jag är 165 och väger ca 80 kg. Har ingen aning om mina mått.

Med en mansgris till sambo har jag bara kommit iväg på egen hand en gång sen sonen föddes i november. Och då stressade jag runtoch fixade saker till vår fest. Längtar efter att få börja träna, men som det känns nu kommer det aldrig att hända.    Vardagsmotion blir det inte mycket av heller. Vi bor ute på landet och jag har bara en 70 väg att gå på, samma sträcka fram och tillbaka. Hur trist som helst... Längtar tillbaka till stan.

• sunshiine

ja kanske är ngn centimeter kortare är 163 väger annars 46 men pendlar allt från 45-47 just nu är vågen på 49 kg är gravid.
    Som minst har jag vägt 42 kg till min längd och det var bara för ca 2 1/2 år sedan, trivdes bra men då tyckte alla att jag såg yngre ut än vad jag är.

som mest har jag vägt 56kg såg då mullig ut...
    visserligen då jag slutat träna på gym på äldre dagar...när jag var yngre var det all sport som gällde från gymnastik på elit nivå till fotboll, handboll m.m..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-27 22:00:22 följande:
    Jag är 165 och väger ca 80 kg. Har ingen aning om mina mått. Med en mansgris till sambo har jag bara kommit iväg på egen hand en gång sen sonen föddes i november. Och då stressade jag runtoch fixade saker till vår fest. Längtar efter att få börja träna, men som det känns nu kommer det aldrig att hända.    Vardagsmotion blir det inte mycket av heller. Vi bor ute på landet och jag har bara en 70 väg att gå på, samma sträcka fram och tillbaka. Hur trist som helst... Längtar tillbaka till stan.
    Min målvikt är 60 kg, mindre än så skulle jag inte trivas med mig själv. Jag älskar mina kvinnliga former.
Svar på tråden ni som är runt 164 vad väger ni?