• Fragile Angel

Hjälper du pojken?

En smutsig tonårspojke, vars armar är fulla av nålstick, har efter att han hostat blod, fallit till marken, och han slutar att andas. Bredvid honom ligger en kanyl, som trillat ur hans ficka.

Detta är allt du vet! Ger du honom HLR?

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälper du pojken?
  • tidigare Rooibos

Är det någon som har kollat om killen har puls innan ni hoppar på och börjar ge hjärtkompressioner?!? {#lang_emotions_cool}

• idiblon yes
    Probably the best in the skrev 2010-06-01 15:45:14 följande:
    Jag är fullt medveten om att precis vem som helst kan bära på blodsmitta! Något annat har jag aldrig påstått!
    Ja, att du är medveten om det gjorde du klart redan tidigt.
    Vilar vid denna källa...
  • Smörblomm

Självklart ger jag honom HLR!

• Probably the best    in the
    idiblon yes skrev 2010-06-01 15:48:47 följande:
    Ja, att du är medveten om det gjorde du klart redan tidigt.
    Ja, så bra att du inte missade det då
  • LillaTanten

Nej, jag skulle inte ge honom HLR, jag måste tyvärr erkänna att jag är för okunnig om det. Jag hade istället ringt 112 och hoppats på instruktioner och en snabb utryckning.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • stariz

Hade jag tyvärr aldrig gjort. varför skulle jag riskera min hälsa när någon själv har valt att utsätta sig för något sådant? Självklart hade jag ringt ambulansen och följt alla deras instruktioner. Såvida de inte vill att jag gör detta.

• Smörblomm
    stariz skrev 2010-06-01 16:55:35 följande:
    Hade jag tyvärr aldrig gjort. varför skulle jag riskera min hälsa när någon själv har valt att utsätta sig för något sådant? Självklart hade jag ringt ambulansen och följt alla deras instruktioner. Såvida de inte vill att jag gör detta.
    på vilket sätt reskerar du din hälsa om du gör HLR?
  • stariz
    TMSälj skrev 2010-06-01 16:58:50 följande:
    på vilket sätt reskerar du din hälsa om du gör HLR?
    Det kan jag inte svara på för det har jag inga kunskaper om. Men som frågan var ställd så skulle jag avstå med förbehållet att jag är rädd för att utsätta mig för ohälsa. Eftersom jag inte har någon utbildning i HLR så skulle jag inte inte kunna ge personen det i vilket fall som helst.
  • idiblon yes
    stariz skrev 2010-06-01 16:55:35 följande:
    Hade du gett någon "vanlig" människa HLR, förutsatt att du kunde?
    Vilar vid denna källa...
  • Aurora Borealis

Annat, jag hade inte gett HLR till någon jag inte känner som blöder ur munnen och är det ens särskillt bra? Däremot hade jag ringt 112.

Svar på tråden Hjälper du pojken?