• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • qatteriin

Hejsan! Jag hoppar in här lite fint sådär! Har varit runt i lite andra Göteborgstrådar oxå men det är ju gött med en som gäller första barnet! :)
    Jag är 29 år och bor i Tynnered, och väntar första barnet i januari 2011 nån gång, om allt går som det ska! Var på ett tidigt ultraljud för en vecka sen och fick se ett litet hjärta, men är så nojjig att jag beställt tid hos min vanliga gyn oxå - ska dit i morgon och ser verkligen fram emot det!
    När det gäller symptom så är det mest tröttheten som är påtaglig för mig - jag kan lätt sova ett par timmar mitt på dagen om jag har möjlighet. Och så är det brösten då - de gör skitont, och jag har gått från A- till D-kupa på en dryg månad. Funderar på hur detta ska sluta! :) Kissar gör jag var och varannan timme, men jag är ganska förskonad från illamående, det kommer bara på morgonen om jag inte äter direkt när jag går upp.
    Om jag vågar kanske jag dyker upp den 29:e oxå... :)

• Bjornis

Jag har inga direkta symptom men som du skriver cotton - törstig. O ja. Jag är inte mer kissnödig än vanligt med törstig. Har kompisar som också haft det under graviditeten. Jag dricker gärna apelsinsaft med is och med sugrör! Haha. Om man nu kan "crava" sånt. Var en cola light-drickare av rang förut men var inte sugen på det alls förut och nu tycker ajg det kan vara halgott ibland men nä. Lagt ner det helt typ. Vatten och apelsinsaft är min grej nu. Lite värk i magen, speciellt när jag ligger och ska sova och jag rör mig då drar det nåt så fasligt i magen.

Å, jag är i Vietnam den 29:e. Va synd men hoppas på fler bra tillfällen för fika!

På torsdag är det ul igen då. Börjar bli nervös igen. Varje gång samma visa. Så jobbigt att det är kl 11. Då har jag hela morgonen på mig att noja.

• 737 dagar
    Bjornis skrev 2010-06-07 18:13:51 följande:
    Jag har inga direkta symptom men som du skriver cotton - törstig. O ja. Jag är inte mer kissnödig än vanligt med törstig. Har kompisar som också haft det under graviditeten. Jag dricker gärna apelsinsaft med is och med sugrör! Haha. Om man nu kan "crava" sånt. Var en cola light-drickare av rang förut men var inte sugen på det alls förut och nu tycker ajg det kan vara halgott ibland men nä. Lagt ner det helt typ. Vatten och apelsinsaft är min grej nu. Lite värk i magen, speciellt när jag ligger och ska sova och jag rör mig då drar det nåt så fasligt i magen.

Å, jag är i Vietnam den 29:e. Va synd men hoppas på fler bra tillfällen för fika!

På torsdag är det ul igen då. Börjar bli nervös igen. Varje gång samma visa. Så jobbigt att det är kl 11. Då har jag hela morgonen på mig att noja.
    Haha :D Precis som jag! Jag drack 4-6 burkar om dagen förut, nu mår jag bara illa av min kära cola light :/ Jag dricker en massa mineralvatten och juice nu ^^
  • J0SSAN

Tack för varmt välkomnande! Här är verkligen fart i denna tråden.

Jag hade utvecklingssamtal med chefen i fredags och hon pratade om alla projekt jag skulle leda till våren med mera, så jag kunde inte låta bli att berätta att jag är gravid fast jag egentligen hade tänkt vänta flera veckor till. Men det känns väldigt bra ändå. Hon blev rätt paff och sa bara ojdå. Men nu har hon iaf gott om tid att planera om så jag slipper ha dåligt samvete Flört.

Kiaa - jag skall på bröllop i småland den 3: juni och bruden är gravid! Fast hon har ett barn sedan tidigare så det kan inte vara du...

• Kiaa

Jossan. Nej, några barn sen tidigare har jag inte så det kan inte vara mitt bröllop du ska på Är bruden från Göteborg då?
    Jag hade precis som du inte tänkt att säga nått till min chef än på ett tag. Hade faktiskt tänkt vänta till efter semestern när det blev ordentligt synligt att jag var gravid. Men sen började han prata om en massa projekt jag skulle leda eller vara med i, och där nånstans kände jag att jag var tvungen att säga det. Han blev inte det minsta överraskad (är ju som sagt 32 år och ska gifta mig i sommar - känns inte som graviditet är helt otippat i det läget) och han har varit jättebra med allt.

• J0SSAN

Kiaa - ja bruden är från Göteborg fast hennes mammas släckt är från småland.
    Jag tyckte också det var lite konstigt att hon blev så förvånad - jag har till och med nämn för henne innan att jag började bli lite barnsugen och så... hon har själv 3 barn så hon vet ju hur det är. Men hon är jättebra så jag tror absolut inte att det blir några problem, möjligtvis att jag kommer känna mig lite tvingad att börja jobba igen lite tidigare än önskat när jag vet att så mycket väntar på mig...

Hehe nu snackar jag redan mammaledighet...är ju bara i vecka 6...

• cotton

Björnis, jag var också en Cola ligtht drickare av rang förut. Men nu är det juicer (gärna apelsinjuice) och Frosh smoothies som gäller. Och sugrör är en självklarhet!

Lycka till på ditt UL på torsdag! Förstår att du är sjukt nervös, men det går bra! Denna gång kommer det att gå jättebra!!! Men visst, man hade gärna haft sitt UL på morgonen, typ gärna fem på morgonen så att man inte hunnit vakna än. Jag har mitt UL den 23:e kl 14,45... jag menar hallå?! Kan man få en taskigare tid?

Och Kiaa, klart att du vågar komma den 29:e! Jag lovar att lämna huggtänderna hemma? Och ni andra tjejer som ska komma, lämnar era huggisar hemma med hoppas jag..

• Lillebäcks mamma

qatterlin: Jag är en (oftast) helt harmlös liten, fast ganska lång filur med trivselhull och konstig humor. Hela jag är nog rätt konstig, även om jag försöker vara normal de första gångerna jag träffar andra människor Tungan ute Min sambo är likadan så det händer mycket underliga saker på Smörgatan 100 vill jag lova. Fuldanser, mjauande människor som stryker sig längs väggarna och falsksångskör med rumpa-umpa.bumpa. 

Mest av allt är jag snäll och min konstighet har gjort mig ödmjuk Flört Behöver jag nämna att det tjatas en del och att självdistans finns? 
    Jag hoppas du vågar komma den 29:e Skrattande 

• Englastar

Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma;  24 år , Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton;  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar;  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin;  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith;  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85;  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a;  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20;  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis,  31 år, Vasastan, BF - början av januari 2011
    Kiaa;  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN;  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar;  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen;  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin;  29 år, Tynnered, BF – början av januari 2011

Det börjar arta sig på listan, bara några få grejer som saknas :o)

• Englastar

det låter som den 29:e kan bli en riktigt intressant eftermiddag :o)

Illamåendet kom intågande igår :o( tror det är något av det värsta jag vet i symptom väg, oavsett om man är vanligt sjuk eller gravid... och svullen om magen är man också...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?