• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • 737 dagar

Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma;  24 år , Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton;  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar;  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin;  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith;  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85;  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a;  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20;  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis,  31 år, Vasastan, BF - början av januari 2011
    Kiaa;  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN;  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar;  25 år, Hisingen, BF - mitten av januari 2011
    Annizzzen;  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin;  29 år, Tynnered, BF – början av januari 2011

• Fialisan

Hejsan tjejer!! =)
    Jag tar och hoppar in här med om det är okej =)
    Är 24 år och bor med min kärlek i kållered och väntar första barnet i mitten av november. Hade varit jättekul att lära känna lite fler i samma sits så här innan, där man kan diskutera lite och få prata av sig. Är nu i vecka 18 (17+1) och ska på RUL sista juni, riktigt spännande måste jag säga. Känns dock lite sent med tanke på att jag kommer vara i v 20 då.. är det inte sent för det?
    Gjorde ett vaginalt ultraljud för några veckor sen och det var så härligt att få se det lilla pyret =)
    Mår förövrigt prima, förutom att blåsan blivit närmast obefintlig och springer på toa sjuttioelva ggr om dagen, och problem med fogarna =(.

Hoppas allt är bra med er =)

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Fialisan och grattis till kommande bebis Solig

Som du ser så gör tjejerna här ett fantastiskt jobb med att uppdatera medlemslistan, så jag hoppas du fått en liten överblick över vilka vi är som hänger här så här långt.

Jag kommer att ha mitt RUL i vecka 19, så det kanske är där omkring det ligger? Om man önskar (försöka) ta reda på vad det är så är det ju en fördel om det sker efter vecka 18, då det tydligen ska synas bättre.

Kisseriet är vi nog många som kan relatera till Glad Jag var tvungen att fråga sist jag var på ultraljud om det verkligen är normalt, om inte jag har fått urinvägsinfektion eller något. Men saken är ju den att jag faktiskt är så kissenödig som det känns hela tiden. Barnmorskan bara skrattade och sa "du, det låter som att du är gravid du".
    Haha, skönt att veta att det håller i sig åtminstone några veckor till då Tungan ute 

• cotton

Välkommen Fialisan! Spännande med RUL om några veckor!

Vad jag hört har man det runt vecka 18-20, då du hör väl till den senare skaran, men jag förstår att du undrar. Det hade jag också gjort.

Härligt att få se ett tickande hjärta!

Jag ska på UL den 23 juni och längtar väldigt mycket! (och är ju självklart otroligt orolig också)

• Fialisan

Tack så mycket för välkomnandet =)

Lillebäcks mamma:  Jo jag har försökt läsa ikapp lite, alltid spännande att veta hur det går för andra =)
     Jo det är ju klart, ju senare desto tydligare. Men vi har dock bestämt att vi inte ska ta reda på könet, då dom inte är snälla och säger det nu förtiden =( Så vi får oss en liten överraskning istället.
    Jaså det kan vara en urinvägsinfektion med? Det har jag inte tänkt på faktiskt, kanske ska kolla upp det.Visserligen kommer det alltid lite när jag går på toa, men känns lite ovärt ibland när det bara kommer ett par droppar =P

Cotton:
    ja det känns ju lite sent OM det nu skulle vara något allvarligt fel (vilket vi hoppas undvika).
    Men det löser sig väl alltid :P
    Ja det är riktigt härligt att se det lilla hjärtat, man  såg så mycket med, kunde se revbenen och hjärnan o allt =) Riktigt tufft, men lite läskigt ändå, något som lever i min mage, lite alien varning på det,haha :)

• Erwanith

Jag hade mitt RUL vecka 18+2, så det är någonstans där. Det beror ju på lite vad de har för tider och så också, men senast i vecka 20 tror jag att man ska få göra det iaf.
    Du bor rätt "nära" mig då, Fialisan, jag bor i Mölndal åt Kållered till. ^.^

/C

• Fialisan

Erwanith: Okej, känns lite smånojjigt att få göra det så sent bara, men det är väl inget att oroa sig för egentligen antar jag. Både jag och min sambo är unga och friska och inga konstigheter i släkten så.

Jaså, vad kul =) Vart då någonstans då?

• Proppen1982

Jag hoppar oxå in här:)

Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma;  24 år , Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton;  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar;  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin;  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith;  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85;  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a;  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20;  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis,  31 år, Vasastan, BF - början av januari 2011
    Kiaa;  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN;  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar;  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen;  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin;  29 år, Tynnered, BF – början av januari 2011
    Proppen1982; 28 år, Landala, BF - början av januari 2011

Det börjar arta sig på listan, bara några få grejer som saknas :o)

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit och grattis till plusset även till dig Proppen1982! Skrattande

Bodde vid Egna Hem/Dammgatan tidigare men bor numera i Kallebäck. 
    Vilken vecka är du i nu? Hur har du mått? Varit på inskrivning på mvc ännu?  

• Annizzzen

Oj här händer det grejjer kul att se att det hänger med fler blivande mammor hela tiden...

Jag kan också skriva under på det där kissandet, man springer ju i ett till toaletten....

Lillebäcks mamma: Vi verkar ha bott nästan på samma ställe, jag bodde på Dammgatan  tills för ett år sen när jag flyttade till Askim.  

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?