• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Soffi83

Tar mig friheten att uppdatera igen eftersom det blev fel BF för mig. Ändrar även året för 2Bmamma

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin:  29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010

• Lillebäcks mamma

Oj, vad många vi är nu Skrattande Va roligt!
    Hur mår ni alla blivande mammor?

Jag fick enorm huvudvärk igår så jag gick och la mig tidigt, trodde att jag skulle kunna sova bort den. Men den slog till när jag gick upp och kissade i natt och igen sen när jag gick upp i morse. Nu har den varit med mig hela dagen och det börjar bli väldigt frustrerande. Känns som om det är något min kropp vill ha, men vad?!
    Har druckit mängder av vatten, juice, mjölk, ätit diverse olika saker som jag trott att kroppen kan tänkas vilja haft samt tagit min mineral/vitamintablett. Min sambo masserade mig igår med men ingenting hjälper! 

• Soffi83
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-16 15:31:15 följande:

Jag fick enorm huvudvärk igår så jag gick och la mig tidigt, trodde att jag skulle kunna sova bort den. Men den slog till när jag gick upp och kissade i natt och igen sen när jag gick upp i morse. Nu har den varit med mig hela dagen och det börjar bli väldigt frustrerande. Känns som om det är något min kropp vill ha, men vad?!
    Har druckit mängder av vatten, juice, mjölk, ätit diverse olika saker som jag trott att kroppen kan tänkas vilja haft samt tagit min mineral/vitamintablett. Min sambo masserade mig igår med men ingenting hjälper! 
    Hade också en period med huvudvärk. Höll i sig i ca 2 veckor och sen var den plötsligt borta igen. Vet inte vad det berodde på och BM visste inte heller.
    Kan ha varit spänningshuvudvärk..mycket tankar som snurrar.
  • Angel20
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-16 15:31:15 följande:

det där me huvuvärk e visst ett vanligt symtom när man är gravid.. inte många som vet varför! jag hade oxå något som liknade migrän i början.. uscha!
    hoppas d blir bättre snart för dig.. har du kollat ditt hb? tänkte om du kanske behöver ha järntillskott..
  • qatteriin

Jag mår ganska bra och är såklart ganska nervös över det, nojjig som jag är! :) Har varit hos mina föräldrar i fem dagar och hälsat på - utan att säga nåt om graviditeten - och tack och lov har jag inte varit så illamående under de här dagarna så de har nog inte blivit så misstänksamma. ;) Vi vill gärna spara berättandet så min far kan få en fin 60-årspresent om en månad... Hihi! Då ska vi ha gjort NUPP-UL oxå så han ska få bilder och allt, är planen...

Men just nu kan jag bara tänka på min bästa vän som ligger på förlossningen på Östra just nu och föder sin förstfödda!! Gud, jag får magsår! Det är så himla spännande! Jag känner mig lite extra delaktig oxå eftersom vi bodde ihop tills för två och en halv vecka sen så jag har till och med varit med på hennes ultraljud! Åh, snart kommer min lilla "systerdotter", jag hoppas så att allt går bra!

• Lillebäcks mamma

qatterlin: Åååh, va underbart! Jag håller tummarna för din kompis och lilla barnet. Va mysigt att hon snart får träffa sin lilla skatt Jag ringde till sjukvårdsupplysningen för att höra om de visste något som kunde hjälpa. Då säger sköterskan att jag måste åka till Sahlgrenska och gynakuten A.S.A.P för att det kan vara havandeskapsförgiftning. Jag höll på att trilla ur soffan när hon sa det och blev ju såklart jätteorolig. Sambon visade att han kommer klara av resan till förlossningen galant när han innan jag pratat klart hade kört mig till Sahlgrenska. Väl där blev vi omringade av underbart söta läkare, sköterskor och barnmorskor. De blev lite arga på hon som hade sagt att det kunde vara havandeskapsförgitning, eftersom man inte har det förrän efter vecka 20. Så de tog lite prover och allt var jättebra. 2 panodil (läkaren ville ge mig citodon men där tvärvägrade jag) och så fick vi åka hem. Vi tog vägen förbi Maxi och handlade alla grönsaker vi kunde hitta. Så nu sitter jag här och dippar och hoppas på att må bättre i morgon

• qatteriin

Hoppas det bara är nåt som kroppen behöver!! Jag har oxå haft ont i huvudet till och från i ett par dagar, men inte så farligt. För min del har det nog handlat om vätskebrist...

Ja min kära vän har väntat otåligt i flera veckor nu fast hon var beräknad på fredag. ;) Jag tror inte jag kommer vara så tålmodig själv när det blir dags - jag kan ju bara se vilket nervvrak jag är nu när det "bara" gäller henne! ;)

• J0SSAN

Hej, haft så mycket att stå senaste veckan så knappt hunnit starta datorn...

Jag fick plats på Barnmorskegruppen i alla fall! Jag har bara pratat med receptionisten än så länge men hon var väldigt gullig och jag är jätteglad Solig Så nu blir det hälsosamtal nästa vecka och sedan inskrivning veckan efter. Perfekt med UL innan semestern, så kan man sitta hela dagarna och titta på kortet sen...

• J0SSAN

Idag kikade jag och maken in på My Baby i Torslanda på väg hem efter jobbet och kände på alla barnvagnarna. Första gången jag vart glad över min putmage! Känns ju lite fånigt att gå i barnvagsaffärer när det inte ens syns att man är gravid än...men man kan ju hoppa att butiksbiträdet misstog kakmagen för en bebismage Flört 

Funderar iaf på en Brio Sing (det finns ju massa fina sådana på blocket så det blir kanske en begagnad) det enda jag inte gillar är att sittdelen inte går att räta ut så att barnet kan ligga platt...

• Fialisan

Jag har också haft väldig huvudvärk på sistone, ingen aning om varför heller. Inte uttorkad eller något.
    Sen börjar jag bli grymt trött på dessa jäkla hormoner. usch för dem. Är så känslosam så hälften hade vart nog =P Ledsen ena sekunden, sen glad, sen ledsen, sen arg, uppgiven, ledsen igen, glad igen osv :D Något jobbigt

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?