frökenelin skrev 2010-06-17 11:50:10 följande:
Idag ska jag träffa en läkare och förhoppningsvis få göra ett VUL. Ska bli jättespännande. Har inte fått se om det finns något i magen ännu, så det är på tiden tycker jag

(v 7+4)
Om det syns något på VUL-et så ska vi berätta för våra familjer i helgen. Kan inte hålla det hemligt längre

Är så dålig på hemlisar, vill bara skrika ut det nu.
Nästa torsdag har jag tid för tidigt UL på BMG, så om det inte syns något idag så borde det ju göra det då?
Symptomen har varierat friskt: allt från bara ömma bröst och trötthet till illamående, huvudvärk och supertrötthet. Har tagit Postafen när illamåendet varit som värst och det har hjälpt, även om jag blir väldigt trött av dem.
Något som dock består är andfåddhet (orkar typ inte gå upp för en trappa utan att flåsa som om jag sprungit ett maratonlopp) och har börjat få blodtrycksfall flera gånger, ser stjärnor och så. Någon mer som upplever detta?
Andfåddheten skriver jag under på! Jag försöker ta en promenad varje dag, mellan 30-90 minuter och jag som annars brukar gå fort (har långa ben) får strosa som om jag gick och skulle kolla i butiker eller nåt. Man låter ju förskräcklig, som om man aldrig rört på sig under hela livet tidigare.
Blodtrycksfallet får jag också rätt var det är. Jag har lågt blodtryck vanligtvis (kollade senast igår då det låg på 110/69) och min barnmorska trodde att svimningsattackerna berodde på en kombination av lågt blodtryck och lågt blodsocker i mitt fall. Så numera när jag är på promenad tar jag med mig en flaska med saft, ganska starkt blandad. Det funkar!