• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-17 19:42:26 följande:
    Haha ja, det står så i boken "du ska bli pappa" som min sambo läser. Vi skrattade gott åt det uttalandet. Som att man på riktigt skulle ligga där på förlossningen och säga "nej, jag behöver inte kämpa för jag vet redan vad det är. Jag skiter i det". Som att man inte skulle vara nyfiken på sin son eller sin dotter. 
    Äsch, det får vara en man till ett sånt uttalande!

För oss känns det som en självklarhet att kolla, vi vill ju veta allt vi kan om vårt lilla pyre. Att slippa säga "den" om vårt barn ska bli skönt, för vi får en släng av dåligt samvete varje gång det sker. Dessutom är det ju mysigt att veta om det är lilla Lo eller lilla Emilia som befinner sig där inne Skrattande 
    Verkar vara ganska många killar som inte vill veta innan dock, kanske är någon killgrej...

Vi har en fika inplanerad tisdagen 29 juni kl. 17:30 på Condeco i Linné. Du får gärna följa med om du kan och vill Glad 
    Vi kallar det knytet men jag håller med om att det vore skönt att kunna säga han eller hon. Min sambo säger "Vi måste ju ha något att sms:a förutom vikt och längd när den kommer ut" =).

Vad trevligt med en fika! Jobbar i Sthlm några dagar i veckan men försöker åka onsdagmorgon så att jag kan vara med.
  • Lillebäcks mamma

Våran heter Lillebäck tills vi vet Glad Det är lite mysigt det med. 
    Jag tror inte att vi kommer att berätta för familj och vänner, utan mest ha det för oss själva - vem det är som döljer sig där inne. De andra får nog snällt vänta på sms:et från BB Drömmer 

Kul om du kan följa med, om inte annat så lär det bli fler fikor framöver! 

• Kiaa
    Bjornis skrev 2010-06-17 16:54:32 följande:
    Idag sa bm att de även kommer kolla järndepåerna men det var inget jag fick svar på idag. Vad hade du för hb då?

Viktmässigt så har jag gått ner totalt 1 kg sen innan graviditeten men jag pendlar ofta några kilo hit och dit. Känner mig smalare över ryggen nu så jag hoppas att det är så att fettet förflyttar sig. Hehe.
    Mitt hb är lite för lågt men helt ok. Det brukar ligga mellan 116-120 (rekommenderad gräns ligger på 125 tror jag - anemi om man går under 100). Men efter v 20 börjar ju bebin roffa åt sig en hel del järn, och om det då är tomt i depåerna kan HB:t snabbt gå i bottem vad jag förstod på min BM. Så jag försöker fylla på dem så gott det går reda nu,

Ang. att vilja se könet på barnet. Jag vill absolut veta. Min sambo tyckte det var onödigt men eftersom jag vill det har han gett med sig. Så ser vi inget på det vanliga ultraljudet i v. 18 så beställer vi nog ett på Mama Mia för att se kön. Men det känns som eeeevigheter dit!
  • Jätten gluff gluff

Hej på er!

Får det plats en till här?
    Jag är 35, väntar första barnet, är i slutet av vecka 13 & är så glad!
    Bor visserligen inte inne i Göteborg, utan i Kungsbacka, men har ju bott där & jobbar där & så...

Kikade in här igår för att jag kände mig träffad.

• Englastar

uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin:  29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010

• Englastar

Angående vikt, lagt på mig c:a 2 kg och bara på magen :o)

• Erwanith
    Kajsa30 skrev 2010-06-17 18:50:31 följande:
    Hej alla,

Jag har sökt efter en grupp i Göteborg men inte hittat någon lämplig, men så fanns det ju en här som verkar väldigt populär - hoppar gärna in =). Jag har  BF 19 november (tror jag). Ska på RUL imorgon och då får jag väl ett bestämt datum. Rätt nervös då jag inte känner sparkar än men det är väl natuligt. Vet någon när det är "normalt" att börja känna sparkar?

Bor förresten i Lunden, någon som bor i närheten?
    Jag började inte känna sparkar förrän i v 18, men det är nog som någon sa att efter v 20 är "normalt" om man är förstföderska. Sen som sagt så beror det på vart moderkakan sitter och hur barnet ligger och sånt också. Man känner t.ex. inte sparkar mot ryggen, men mot magen känns de. Eller mot revbenen kan jag tala om att de verkligen känns!
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-06-18 07:42:34 följande:
    Hej på er!

Får det plats en till här?
    Jag är 35, väntar första barnet, är i slutet av vecka 13 & är så glad!
    Bor visserligen inte inne i Göteborg, utan i Kungsbacka, men har ju bott där & jobbar där & så...

Kikade in här igår för att jag kände mig träffad.
    Klart du ska va med här!

Kiaa: Ja, då är det ju bra att de börjat kolla depåerna för hon på mvc sa att det började de med 1 januari! Bra bra. Jag har ju varit blodgivare så borde ha bra depåer men you never know...
  • Soffi83

Får jag också hänga med och fika? Alltid trevligt att träffa lite nya människor som också har snöat in på bebispratSkrattande

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?