carrro84 skrev 2010-10-05 22:12:23 följande:
Men det känns skit att det ska komma när man är i vecka 28 =( Har legat med fötterna i högläge ganska mycket idag, det har hjälpt lite men har fortfarande lite svullnad kvar tänkte försöka sova med dom i högläge också så får jag se.
Börjar ju inse att jag inte kommer att klara av att gå så mycket med hundarna nu iaf...
Som det känns nu vill jag inte bli större men det lär ju inte hända...
Jag ska till BM nästa vecka, så jag tänkte ta det lungt och kolla om det blir lite bättre annars får jag ringa och kolla.
Men jag får hjärtklappning ibland!!
Och sover gör jag inget alls nu, ska jag inte kissa så kan jag inte andas eller så vaknar nån av hundarna och gör nåt... aaaggghh vill verkligen inte klaga men det känns piss just nu!
Tror de är olika för alla och hur ont man har av de. Jag menar se bara på allas individuella smärttrösklar, jag gråter av sprutnålar och inte för de är läskiga utan för de gör ont.
Visserligen har jag två där inne men mina "problem" starta tidigt (v8 kunde jag inte längre jobba) och har hållt i sig. Kommit fler med tiden som också stannat kvar. De är bara att inse att de inte blir bättre och man får stå ut. Vagga fram trodde jag inte att jag skulle göra och jag sa till DAvid att "Jag ska inte vagga, och gör jag de får du säga till mig så skärper jag till mig och går normalt för så dum vill jag inte se ut!". De går inte att ta sig fram på något annat sätt utan att de känns som jag ska avlida vilken sekund som helst så fått acceptera att se ut som ett fån. Högläge tror jag inte på direkt för omkretsen på mina anklar ökade med ett par centimeters efter en natts vila i högläge...
Och äta gör ont för de mesta, de står att man kan få problem med inflamationer i tandköttet när man är gravid. Haft de hela sommaren och man får välja noga vad man tar till sig på tallriken. Snart är de över, läker när de små kommit säger tandläkaren.
Jag är dock så trött att jag slocknar direkt nu, var värre innan när jag kunde ligga vaken hela natten och inte sov på dagen heller. Allt bara var störande, de var fåglar som kvittra, hundar som snarka, David som andades för högt. Blivit bättre ju tyngre jag blivit men nu måste jag ha så konstiga ställnigar för att kunna andas och de inte ska göra ont när jag ska somna att jag vaknar med nackspärr etc och åter igen har jag alltid en hink vid sidan av sängen för springa till toaletten går inte fort nog.
Nedräkning till varför man står ut är de enda som lättar lite. Shoppa, man kan åtminstonde fönstershoppa och tvätta, vika små kläder (vikt om allt minst 10 ggr). De är också rätt kul i misären! Man är helt slut av en omgång på stan eller knalleland, men man sover gudomligt!
Man får klaga när man är Gravid. Så lätt är de! Den som säger något annat ska man bara inte lyssna på !!!! Jag klagar massvis för de suger att va gravid, den som inte vill läsa eller lyssna slipper. Så resonerar jag. Fel eller inte vet jag inte men man blir galen av att inte få säga hur jobbigt och ont allt är.
Men som sagt de kommer komma en liten som gör att du glömmer hur hemskt du haft de