• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79
    Promenad och Fika Onsdag 6/10 (Förslag på Tidpunkt ?)

Hoodoo - Sofia
    carrro84- Carro :)
    Katarina

Eftersom inte alla skall ta promenad så kanske vi bara skall ta fika trots allt, vad tror ni? Blir kanske enklast?
    tindratindra skrev 2010-10-02 10:22:41 följande:
    Jag kan inte heller på onsdag, vi ska på BVC och lite annat..
    Det går bra för oss. Amningen har krånglat så vi har fått över på ersättning nu och det funkar jättebra.

Hur mår ni andra? Vem är nästa som ska få bebis enligt datumen? :)
    Tråkigt att amningen krånglat, men det är väl inte helt ovanligt antar jag. Kan ju vara skönt också så att hon inte är så beroende av dig utan att även din sambo kan mata o sånt :)

Jag mår bara bra. Var på spa med ett par vänner igår, skönt att bara koppa av en hel dag =)
    Inga planer idag vilket även det är superskönt =)

Hoppas ni alla haft en bra helg!
  • Elin o Simons mamma
    Maria A 78 skrev 2010-10-01 16:24:05 följande:
    Tack för Nowali-infon! Kanske blir en tur dit nästa gång de har öppet. Vet någon när det är?

Kan inte hänga med på onsdag Rynkar på näsan Är ute och reser som vanligt, Umeå ska få sig ett besök. Men det lär väl komma fler tillfällen har man lärt sig ;)

Kidden, hur har det gått för er? Har ni fått komma hem än?

Tindratindra, hur är livet med lilla Juni? Går allt bra? Är hon snäll?

Ha en bra fredagskväll allesammans!
    Hej!

Mycket känslor som snurrar runt i kroppen, allting gick så fort vad det gäller förlossning, att han hamnade på Neo då han hade lite lunginflammation + att ena lunga inte hade stängt sig riktigt men detta är nu ok.  Sedan finns en stor saknad efter storasyster oxå som inte går att hejda.

Vi blev utskrivna i fredags och har således tillbringat 2 nätter här hemma med en liten ledsen kille som skriker sig igenom nätterna medans han på dagarna sover så sött mellan amningarna. Sitter och funderar på om det kan vara kolik som spökar, ska ringa till BVC och anmäla oss imorgon och tänkte då fråga vad man ska göra åt detta. Har börjat med Semper magdroppar för att se om detta hjälper. Så vi är något trötta men försöker sova när han sover i den mån det går. Sen verkar det som om vår katt inte riktigt trivs i den nya hemsituationen heller, han går runt och små spyr så fort han ätit. Vi får ge han några dagar till, annars får han flytta hem till M föräldrar

Näpp, nu är det dags att väcka den lille sovaren och ge han lite mat!
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • carrro84
    Elin o Simons mamma skrev 2010-10-03 13:52:41 följande:
    Hej!

Mycket känslor som snurrar runt i kroppen, allting gick så fort vad det gäller förlossning, att han hamnade på Neo då han hade lite lunginflammation + att ena lunga inte hade stängt sig riktigt men detta är nu ok.  Sedan finns en stor saknad efter storasyster oxå som inte går att hejda.

Vi blev utskrivna i fredags och har således tillbringat 2 nätter här hemma med en liten ledsen kille som skriker sig igenom nätterna medans han på dagarna sover så sött mellan amningarna. Sitter och funderar på om det kan vara kolik som spökar, ska ringa till BVC och anmäla oss imorgon och tänkte då fråga vad man ska göra åt detta. Har börjat med Semper magdroppar för att se om detta hjälper. Så vi är något trötta men försöker sova när han sover i den mån det går. Sen verkar det som om vår katt inte riktigt trivs i den nya hemsituationen heller, han går runt och små spyr så fort han ätit. Vi får ge han några dagar till, annars får han flytta hem till M föräldrar

Grattis igen till eran lille kille, skönt att ni fått komma hem nu!
    Usch förstår att det måste vara jobbigt att ha en sådan enorm saknad!!

Hoppas att det inte är kolik och att det går över med magdropparna!
    Ja katten är säkert stressad över den nya situationen =( Hoppas att även han vänjer sig, men det är ju bra att det ändå finns någon som kan ta honom om det inte blir bättre.

Ta hand om er!!!
  • Hoodoo

Skulle någon annan dag passa fler bättre eller ska vi köra på 3 st på onsdag?
    Trist om de blir att någon inte kan i sista minuten eller två av tre hoppar av så blir de inget alls...

Så vilka dagar kan alla, måndag blir lite tufft att hinna skriva upp sig på men:

Tisdag
    Hoodoo - Sofia

Onsdag
    Hoodoo - Sofia
    carrro84- Carro :)
    Katarina

Torsdag
    Hoodoo - Sofia

• Hoodoo
    tindratindra skrev 2010-10-02 10:22:41 följande:
    Jag kan inte heller på onsdag, vi ska på BVC och lite annat..
    Det går bra för oss. Amningen har krånglat så vi har fått över på ersättning nu och det funkar jättebra.

Hur mår ni andra? Vem är nästa som ska få bebis enligt datumen? :)
    Vet inte riktigt hur många som hänger med i tråden av de som står på BF listan men:

Oktober:
    10 - bamse10
    14- Emelia 85 (Första barnet)
    17 -kidden12 (Camilla.)

November:
    11 - Bunny81 (Första barnet)
    12 - Hoodoo (Sofia, tvillingar)

• Gummsan

Jag är kvar fast jag fött och aldrig kan hänga med på fika om det är oki? 

• Maria A 78
    Elin o Simons mamma skrev 2010-10-03 13:52:41 följande:
    Hej!

Skönt att det har gått bra så ni fått komma hem i alla fall. Hoppas bara att han kan börja sova lite på nätterna med. Man kan nog inte ens föreställa sig smärtan ni känner efter hans storasyster, den är nog alla i den här trådens värsta mardröm...
    Gummsan skrev 2010-10-03 17:50:12 följande:
    Jag är kvar fast jag fött och aldrig kan hänga med på fika om det är oki? 
    Klart att det är ok! Går allt bra för er? Har ni bestämt något namn till er dotter?

Som det ser ut nu så kan jag inte fika någon av dagarna dessvärre. Jag får sikta på att hänga med veckan efter!
  • Gummsan
    Maria A 78 skrev 2010-10-03 18:25:02 följande:
    Klart att det är ok! Går allt bra för er? Har ni bestämt något namn till er dotter?

Som det ser ut nu så kan jag inte fika någon av dagarna dessvärre. Jag får sikta på att hänga med veckan efter!
    Skönt.  
    Ja hon ska heta Kim
    Det går bra, har haft as jobbigt med brösten bara, dom har verkligen gjort as ont.
    Men det verkar som om svullnaden börjar lägga sig lite iaf. *peppar peppar* 
    ☆ ♥Alicia♥ ☆ ♥Elin♥ ☆ ♥Ronja♥ ☆ ♥Kim♥ ☆
  • K79
    Kidden: Ja, usch vad jobbigt, men skönt att allt är bra nu så att ni fått komma hem. Får hoppas det inte är kolik han har.. Känns som ni varit med om tillräckligt nu..

Hoodoo: Bra idé med fler alternativ på dagar! Jag är dock osäker på om jag kan någon annan dag, men hoppar isåfall på i sistaminuten :)

Gummsan: Klart det är ok ja :) Nån dag framöver kanske du också kan hänga med o fika eller nåt.

Maria: Jag tänkte på det med föräldragrupper. Har du fått mer info? När jag kollar mina papper här så står det att omgång 8 är dem som har beräknad förlossning 16/12-11/1 och de som är i omgång 9 har beräknad förlossning 12/1-24/2. Känns väl sådär ordning och reda att din barnmorska sagt att du skall vara i omgång 9 :-/
  • Maria A 78
    K79: Jag kollade pappret jag fått av barnmorskan nu och datumen där är desamma som de du skriver, så jag borde vara i omgång 8. Men det är omgång 9 hon har markerat att jag ska gå... Jag ska till henne i veckan så jag får prata med henne då, måste ha blivit ett misstag bara. Får hoppas det finns några tider kvar i omgång 8 bara... Jag reflekterade inte över det när hon sa det, men nu kan man ju konstatera att det är lite konstigt att gå på kurs två veckor innan beräknad förlossning...

Jag hittade i alla fall försäkringskassans infoträffar på nätet, så vi bokade in oss den 9 november.
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011