• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Hej! Jag har haft en hemmahelg... har köpt ny garderob och byrå till vårt sovrum så det har monterats och kommit på plats. Med resultatet att de gamla grejerna står i det blivande barnrummet och ska tas om hand... får väl grunna lite på vad som ska behållas och vad som ska slängas. Hade väl egentligen velat köpa nytt dit med men det kanske kan vänta lite... är ju inte så att hon bryr sig den första tiden om hon har en fin garderob eller inte ;)

Och så har jag kommit på att jag har för litet hus på kuppen, finns ju inte nog med förvaringsutrymmen!!! Och ändå är vi bara två än så länge, tänk hur det skulle vara om man hade två kottar också...

K79: När blir det UL istället?

Vi kanske skulle ta fikan imorgon då, det passade väl Emma bäst också.

• Hoodoo

Så fick de vara avgjort.

Fika måndag 27 sep 17.00, same place as usual...

Hoodoo (Sofia, kommer isf vid ca 17.15, ska va på soc 16.45)
    carrro84 (Carro)
    Maria A 78
    K79 (katarina)
    shopgirl80

• K79

Låter perfekt, då syns vi imon!

Maria: Det blir den 11 okt istället. Har hört att det skall vara bättre om man gör det senare också, så det blir nog bra, även om man är nyfiken =)))

• shopgirl80

Hej! Nu har jag precis kommit hem från en fantastisk helg i Malmö.

Jag kommer oxå i morgon, bra val med måndag för det va den enda dagen jag kunde

• kristiejade

Hej! Hoppas att ni ha en bra fika ikväll! Jag skulle komma, men började hosta igår kväll och har inte sovit inatt. Ha jätteont i halsen idag. Vi ses nästa gång!

• Maria A 78
    kristiejade skrev 2010-09-27 08:10:26 följande:
    Hej! Hoppas att ni ha en bra fika ikväll! Jag skulle komma, men började hosta igår kväll och har inte sovit inatt. Ha jätteont i halsen idag. Vi ses nästa gång!
    Vad tråkigt, krya på dig!
  • Elin o Simons mamma

Hej!

Är hemma en snabb sväng. I fredags kl 14.20 föddes en liten Simon, 2940 gram och 49 cm lång  via kejsarsnitt då vattnet hade gått och han låg med rumpan nedåt. När han föddes var han lite "snabbandad" så han har fått ligga på Neo och kommer så att göra i ett par dagar till innan vi kan åka hem förhoppningsvis. Från och med i eftermiddag kommer vi  att hamna i ett familjerum på Neo tillsammans med Simon efter att ha legat 3 dygn på BB själva.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78
    Elin o Simons mamma skrev 2010-09-27 11:14:41 följande:

Hej!

Är hemma en snabb sväng. I fredags kl 14.20 föddes en liten Simon, 2940 gram och 49 cm lång  via kejsarsnitt då vattnet hade gått och han låg med rumpan nedåt. När han föddes var han lite "snabbandad" så han har fått ligga på Neo och kommer så att göra i ett par dagar till innan vi kan åka hem förhoppningsvis. Från och med i eftermiddag kommer vi  att hamna i ett familjerum på Neo tillsammans med Simon efter att ha legat 3 dygn på BB själva.

Grattis till Simon!!! Hoppas att allt går bra för er och att ni får komma hem snart.
  • Gummsan

Hej!

Grattis till Simon!!! 

Själv väntar jag på att få svar på om jag kan få bli igångsatt så min fot kan läka ordentligt. 
  • shopgirl80

Hej!

Grattis! Vad mysigt, började nästan tro att jag var den enda som ska få en kille Flört Hoppas att han piggar på sig snabbt och ni får komma hem snart!

Jag får hoppa över fikan idag, är hemma från jobbet med huvudvärk och feberkänsla i kroppen. Men har jag lärt känna er rätt så lär det ju bli en till ganska snart Glad Ha en trevlig kväll på Viskan
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011