• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • kristiejade

Hej! Jag kommer nästa vecka!

Fika Måndag 18/10 kl 17.00
    Maria
    Caroline
    Kristie

Fika Tisdag 19/10 kl 17.00
    Maria
    Caroline
    Katarina
    Sofia (beror på sammandragningar etc. så kan hoppa av i sista minuten)
    Kristie

• carrro84

Maria
    Caroline
    Kristie
    Carro

Maria
    Caroline
    Katarina
    Kristie
    Carro

• Elin o Simons mamma

Hade jättegärna hängt med på fika i nästa vecka, men får vänta några veckor till innan jag drar ut lilleman på caféer där det är mycket folk.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • tindratindra
    Elin o Simons mamma skrev 2010-10-15 11:59:57 följande:
    Hade jättegärna hängt med på fika i nästa vecka, men får vänta några veckor till innan jag drar ut lilleman på caféer där det är mycket folk.
    Förstår det. Man vill inte att dom ska få någon förkylning eller nåt sånt,,
    Skönt att ni börjar komma in i allt. Första två veckorna var verkligen en omställning, och mycket känslor! Jag var helt slut och förstod inte hur andra orkade ha flera barn samtidigt.. Men nu när allt lagt sig lite, man kommer in i rutiner och lär känna varandra så känns det hur bra som helst. Nu kan jag verkligen tänka mig ett syskon om några år haha :)

Ska bli roligt att komma på fikan :) Nu har ju ni andra inte heller långt kvar.. I den andra gruppen jag är med i är Juni yngst nästan, men nu blir hon äldst :)
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • shopgirl80

Hej!

Jösses vilken vecka... Jobbat sent mån-ons vilket innebär att man är helt slut på kvällen när man väl kommer hem. Sen valde Wille att ligga helt still i 14 timmar så i torsdags tillbringade jag några timmar på förlossningen Obestämd inget vidare alls. De gjorde ctg och ett ultraljud, allt såg bra ut och de kunde inte svara på varför han varit så lugn, men sån pärs. Jösses!! Det var det första jobbiga i denna graviditet så jag ska väl vara nöjd ändå.

Tindratindra: VAr det ni som var i tidningen idag? Fina var ni isf Glad

Jag fikar gärna i veckan, men kan bara på tis.

Maria
    Caroline
    Kristie
    Carro

Maria
    Caroline
    Katarina
    Kristie
    Carro
    Emma

• Maria A 78
    shopgirl80 skrev 2010-10-16 15:57:29 följande:
    Hej!

Jösses vilken vecka... Jobbat sent mån-ons vilket innebär att man är helt slut på kvällen när man väl kommer hem. Sen valde Wille att ligga helt still i 14 timmar så i torsdags tillbringade jag några timmar på förlossningen Obestämd inget vidare alls. De gjorde ctg och ett ultraljud, allt såg bra ut och de kunde inte svara på varför han varit så lugn, men sån pärs. Jösses!! Det var det första jobbiga i denna graviditet så jag ska väl vara nöjd ändå.

Tindratindra: VAr det ni som var i tidningen idag? Fina var ni isf Glad

Jag fikar gärna i veckan, men kan bara på tis.

Maria
    Caroline
    Kristie
    Carro

Maria
    Caroline
    Katarina
    Kristie
    Carro
    Emma
    Oj, förstår att det måste varit en pärs! Skönt att allting var bra i alla fall. Har han rört sig mer de senaste dagarna igen?

Nu såg jag också er i tidningen, tindratindra. Jättefint foto!
  • shopgirl80
    Maria A 78 skrev 2010-10-16 16:21:07 följande:
    Oj, förstår att det måste varit en pärs! Skönt att allting var bra i alla fall. Har han rört sig mer de senaste dagarna igen?
    Ja, nu är han som "vanligt" igen. Jag vet inte om han har tyckt att jag inte tagit det tillräckligt lugnt och på det viset visade mig att nu jäklars... Nu blir det ju bättre eftersom jag inte jobbar så länge till, ska verkligen försöka ta det lite lugnare.

På ultraljudet visade det sig att han har lagt sig med huvudet neråt, inte fixerad, men att det var ett bra tecken inför förlossning. Det är inte så troligt att han snurrar tillbaka. De tog en massa mått på honom oxå,  han väger ca 1473g, 12% mindre än snittet. Ända ner till 22% var normalt. Hoppas att han fortsätter vara lite mindre Flört

Ha en bra söndag allihopa så ses vi på tisdag (det verkar vara flest som kan då), det vanliga stället??
  • Maria A 78
    shopgirl80 skrev 2010-10-17 14:51:50 följande:
    Ja, nu är han som "vanligt" igen. Jag vet inte om han har tyckt att jag inte tagit det tillräckligt lugnt och på det viset visade mig att nu jäklars... Nu blir det ju bättre eftersom jag inte jobbar så länge till, ska verkligen försöka ta det lite lugnare.

På ultraljudet visade det sig att han har lagt sig med huvudet neråt, inte fixerad, men att det var ett bra tecken inför förlossning. Det är inte så troligt att han snurrar tillbaka. De tog en massa mått på honom oxå,  han väger ca 1473g, 12% mindre än snittet. Ända ner till 22% var normalt. Hoppas att han fortsätter vara lite mindre Flört

Ha en bra söndag allihopa så ses vi på tisdag (det verkar vara flest som kan då), det vanliga stället??
    Skönt att det är back to normal. Ja, det är svårt att ta det lugnt när man fortfarande jobbar. Man måste ju göra nåt mer än att ligga på soffan när man kommer hem på kvällarna också. Jag hade också velat trappa ner lite men jag får vackert jobba november ut i alla fall...

Ja, tisdag kör vi på! Viskan funkar väl bra, det går väl bra med barnvagnar där eller?
  • tindratindra
    Maria A 78 skrev 2010-10-17 20:03:08 följande:
    Skönt att det är back to normal. Ja, det är svårt att ta det lugnt när man fortfarande jobbar. Man måste ju göra nåt mer än att ligga på soffan när man kommer hem på kvällarna också. Jag hade också velat trappa ner lite men jag får vackert jobba november ut i alla fall...

Ja, tisdag kör vi på! Viskan funkar väl bra, det går väl bra med barnvagnar där eller?
    Ska bli jättekul att träffa alla, var ett tag sen jag var med på fika..
    Viskan blir jättebra! Kl 17 på viskan då?

Idag kände jag för första gången att jag saknade min stora mage! Trodde aldrig jag skulle känna så. Så ni får njuta av den lilla tid som är kvar med magarna =)
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78
    tindratindra skrev 2010-10-18 12:47:09 följande:
    Ska bli jättekul att träffa alla, var ett tag sen jag var med på fika..
    Viskan blir jättebra! Kl 17 på viskan då?

Idag kände jag för första gången att jag saknade min stora mage! Trodde aldrig jag skulle känna så. Så ni får njuta av den lilla tid som är kvar med magarna =)
    Kl 17 på Viskan blir bra! Träffas vi fortfarande utanför eller hur gjorde ni senast?
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011