• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • shopgirl80

Vi sågs utanför, men är det ett jäkla väder kan vi ju lika gärna ses inne

• carrro84

Jag får tyvärr ställa in idag Rynkar på näsan Fick ett samtal om att mäklaren kommer halv fem... Så nu har här tok städats kan jag lova inför fotograferingTungan ute
    Men jag är väl rätt säker på att det kommer fler tillfällen som vanligtGlad Ni får ha en jätte trevlig fika!!!

• carrro84
    Fika Tisdag 19/10 kl 17.00
    Maria
    Caroline
    Katarina
    Sofia (beror på sammandragningar etc. så kan hoppa av i sista minuten)
    Kristie
    Emma
  • K79

Jag får nog tyvärr säga desamma, hatar att banga så det tar emot.. men har haft så mkt sammandraganingar - eller vad det nu är - både idag o igår så känner att jag måste hem o vila.. Inte alls vad jag vill, men får nog tänka på kroppen..  Något jag egentligen har problem med eftersom jag helst försöker ignorera när kroppen säger ifrån.. Men kanske inte skall göra det när man är gravid :-P

Ni får ha det så supertrevligt så hoppas jag det blir fika snart igen!
    (skulle det ändra sig så dyker jag bara upp)

Maria
    Caroline
    Kristie
    Emma

• tindratindra

Jag skulle precis börja göra mig iordning för att gå nu, när jag ser att bilnyckeln är borta, och i bilen är barnvagnen.... Min sambo har tagit bilen utan att säga nåt, med vagnen i, så jag har ingen vagn...
    Så tyvärr kan jag inte heller komma, kan inte bära Juni till stan... :)

Hoppas ni får trevligt så kommer jag på nästa fika. Vi kan gärna vara här hemma hos mig också och fika! Det är ju ganska nära stan...

Hoppas nån ser det här nu så ni inte står och väntar på mig!

Maria
    Kristie
    Emma

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78
    Carro: Hoppas det gick bra med mäklaren och fotograferingen så att ni får superbra betalt för lägenheten :)

Katarina: Vad jobbigt med sammandragningarna! Det är nog en god idé att lyssna lite grann på kroppen i det här läget... Hoppas det känns bättre efter du har vilat lite.

Caroline: Förstår att det kan vara lite kämpigt att bära henne hela vägen till stan... Får se fram emot att träffa första grupp-bebisen nästa gång istället :)

Tråkigt att ni inte kunde komma men vi hade det väldans trevligt ändå! Och det lär ju komma fler gånger som sagt..
  • K79
    Maria: Tack! Ja, det är svårt, men får tänka på vad det kan få för konsekvenser.. så jag ringde faktiskt o frågade.. så de bad mig komma in och kolla upp det.. det resulterade i att doktorn ville att jag skulle vara hemma från jobbet 1 vecka och se om det hjäler, så nu är det vila som gäller..

Carro: Jag håller med maria - hoppas det gick bra :) 
  • Maria A 78
    K79 skrev 2010-10-19 20:42:30 följande:
    Maria: Tack! Ja, det är svårt, men får tänka på vad det kan få för konsekvenser.. så jag ringde faktiskt o frågade.. så de bad mig komma in och kolla upp det.. det resulterade i att doktorn ville att jag skulle vara hemma från jobbet 1 vecka och se om det hjäler, så nu är det vila som gäller..

Carro: Jag håller med maria - hoppas det gick bra :) 
    Ja, då får du se till att vila ordentligt. Hoppas det hjälper! Gör dina sammandragningarna ont? Var det förlossningen du ringde till? Vad gjorde de för undersökningar?
  • K79
    Maria A 78 skrev 2010-10-19 21:06:50 följande:
    Ja, då får du se till att vila ordentligt. Hoppas det hjälper! Gör dina sammandragningarna ont? Var det förlossningen du ringde till? Vad gjorde de för undersökningar?
    Ja, får försöka =) Har har känts bättre idag när jag bara har vilat. Kommer inte alls hela tiden som det gör när jag jobbar.
    De gör inte ont, men har till o från en molande värk under magen. Har säkert inget med det att göra, men är lite störande.

Japp det var förlossningen. De kändes väldigt bra och seriösa där, inte bara avfärda en utan faktiskt kolla så allt var ok. De kollade med ctg på sammandragningar o lillens hjärtljud, kände på magen, urinprov, kollade lillen med UL samt kollade så livmoderstappen inte hade påverkats.

Hur går det med dina sammandragningar? Har det blivit bättre?
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011