• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Carina7907

Svärmor fick en bra födelsedag för vi överraskade henne med att åka till Ullared och det var uppskattat. William fick lite nya pyamas insett att det inte räcker med två ombyten. Igår gjorde han en stor genombajsning på hela ryggen och det är inte alltid jag tvättar direkt.
    William har haft två skrikiga dagar nu så jag hoppas lite ändring av min kost och lite semper droppar hjälper.
    Vi ska snart åka på baby massage efter att vi kommit upp ur sängen efter lite morgonmys.

• Maria A 78

Igår pratade vi ju om att det är tråkigt att laga mat till sig själv när man går hemma ensam... idag kan jag skryta med följande lunch: en twix, gårdagens paj-rester och en halv apelsin. Det är ju bedrövligt. Får ta och fylla på magen med lite fil och musli i alla fall.

Fick en bonus precis, svärföräldrarna kommer och hälsar på över helgen! Mathias har jobbat väldigt mycket det senaste så jag hade sett fram emot en lugn och ledig helg tillsammans :) Men jag ska inte klaga, de är snälla och trevliga och det är ju klart att de vill träffa sitt barnbarn, de blir ju inte så ofta när de bor så långt bort.

• Carina7907

maria: vilken lunch låter nästan som mig. Denna vecka har jag försökt att skärpa mig och laga lite mat. Laga en gång och ha i två eller tre dagar, det går bra att ätra samma. Däremot idag när jag skulle hacka lök slant jag med kniven och skar mig i fingret, inte så farligt som tur var. Där ser man hur det kan gå när man gör sig till.

Ang överraskningar kom det en till mig också idag. Ska till tandläkaren imorgon ringde de och sa precis och det är absolut inget jag tycker om.

• Svarvis

Sådär, då var efterkontrollen avklarad, allt ok. Har även fått recept på p-piller så det inte blir syskon alltför tätt

• Svarvis

Det e idag 65 dagar sen Joel föddes, känns som det har gått snabbt!

• Carina7907

Sara: har också funderat på om de har mardrömmar, för william kan ibland börja skrika helt plötsligt när han sover utan att öppna ögonen för att sedan efter en stund fortsätta att sova.
    Tyckte också att citygross var ok. Kanske inte så att vi åker omvägar för att handla men åker man förbi stannar jag gärna. De hade bra retur system, helt avskillt från affären, så dit åker vi nog för att panta.
    Skönt att kollen gick bra och ja syskon för tätt är nog ganska krävande:)

• Svarvis
    Carina7907 skrev 2011-03-17 15:29:08 följande:
    Sara: har också funderat på om de har mardrömmar, för william kan ibland börja skrika helt plötsligt när han sover utan att öppna ögonen för att sedan efter en stund fortsätta att sova.
    Undra vad de kan drömma om som är läskigt dock? Borde ju inte finnas så många sådana intryck hos dem än tycker man, men vem vet... Kanske att de inte får någon mat... Tungan ute
    Carina7907 skrev 2011-03-17 18:24:10 följande:
    katta: Hur gör man för att hitta gruppen på FB? Jag hittar inte dit:)
    Om du söker i fältet längst upp på sidan på gruppnamnet, Vi som har fått bebis i Borås höst/vinter 2010/2011, så ska du få upp det. Så gjorde i alla fall jag...

Joel skötte sig väldigt bra när vi var i Göteborg o fikade o på efterkontrollen. Däremot har han varit lite kinkig här hemma ikväll. Kanske trött gissar jag på. Han vart dock nöjd när han fick ligga mellan mig och Mattias i soffan när vi åt. Då kunde han spana in oss båda två samtigit... Glad
  • Carina7907

Jag är ju ny på FB så kan inte riktigt än. När jag söker finns inget med det namnet. Vad gör jag för fel?

• Carina7907

oj oj oj ! vilket väder att vakna upp till.
    tur att sambon börjar sent idag så jag får nyskottat annars är det inte så lätt att ta sig härifrån till tandläkaren.
    Åker nog och lämnar william hos mormor och morfar innan besöket, så inte tandläkaren kollar på fel patient.

• Svarvis

Lycka till Carina! Har alltid haft dåliga tänder, så att gå till tandläkaren blir nästan alltid dyrt...

• Maria A 78
    Carina7907 skrev 2011-03-17 22:29:29 följande:
    Jag är ju ny på FB så kan inte riktigt än. När jag söker finns inget med det namnet. Vad gör jag för fel?
    Jag försökte leta upp dig på fb men det var för många med ditt namn :) Se om du hittar mig istället, Maria Artursson, finns inte så många. Så kan jag lägga till dig i gruppen sen.

Lycka till hos tandläkaren!
  • shopgirl80

Fy fasen rent ut sagt. Vilket skitväder. Förstår inte riktigt hur jag ska få till skottningen, Wille sover inte länge nog för att jag ska hinna skotta. Jaja, på nåt sätt ska jag nog få bort den.

Carina: ska ni börja babysim nästa vecka? Vilken tid ska nu gå? Vi ska i den gruppen som börjar 13.30. Vi anmälde oss efter infon, var det nåt särskilt att tänka på? Gav de något tips? Lycka till idag!

• K79
    Carina7907 skrev 2011-03-17 22:29:29 följande:
    Bra fråga =)
    Det borde bara vara att skriva Vi som har fått bebis i Borås höst/vinter 2010/2011 i fältet högst upp på det blåa och klicka enter. Testa annars att söka upp Maria som hon skrev :)
  • Carina7907
    shopgirl80 skrev 2011-03-18 09:26:16 följande:
    Fy fasen rent ut sagt. Vilket skitväder. Förstår inte riktigt hur jag ska få till skottningen, Wille sover inte länge nog för att jag ska hinna skotta. Jaja, på nåt sätt ska jag nog få bort den.

Carina: ska ni börja babysim nästa vecka? Vilken tid ska nu gå? Vi ska i den gruppen som börjar 13.30. Vi anmälde oss efter infon, var det nåt särskilt att tänka på? Gav de något tips? Lycka till idag!
    Simmet är flyttat, nån bajsade i bassängen i söndags så de fick sjuta på det en vecka. Så söndag v13 börjar det och vi är i gruppen 13:30 alltså samma. Kul!
    Jag ringde till henne och kollade för det har varit så strulit med mail från henne, men nu är allt glasklart.
    Vuxna måste ha badmössa på sig och den de hade att köpa var smidig. Badbyxa till de små måste ha dragsko i båda ben och midja och det hade de att sälja själva. Shopen hittar du på hemsidan för simmet dolphin swimwear. Vi tog strl. M men har han tjocka lår kan man välje L direkt. De kostar ca 130 kr så det är inte så mycket.
    Det man skulle tänka på var att vara i god tid innan så att man inte stressar upp barnet. Vi var där 30 min innan och kollade på de andra små i gruppen i kursen över oss och det var ganska mysigt. När jag fått in mer rutin med allt kanske det inte blir lika tidigt men iallafall 15 min innan.
    Ta med en tio-krona till skåpet.
    Det går att använda babyskyddet att ha de i före badet. Vi lade i ett skydd som vi har på skötbordet underst, sedan handduk, sedan William inlindad i handduk och det var bra.
  • Svarvis

Jag borde väl ha räknat ut det, men nu vet vi; stuvad blomkål e inge bra för 9-veckors bebis... Stackars Joel har skrikigt o haft ont i magen nästan hela dagen. Men nu sover han sött i soffan medan jag tittar på Så ska det låta.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011