shopgirl80 skrev 2011-03-18 09:26:16 följande:
Fy fasen rent ut sagt. Vilket skitväder. Förstår inte riktigt hur jag ska få till skottningen, Wille sover inte länge nog för att jag ska hinna skotta. Jaja, på nåt sätt ska jag nog få bort den.
Carina: ska ni börja babysim nästa vecka? Vilken tid ska nu gå? Vi ska i den gruppen som börjar 13.30. Vi anmälde oss efter infon, var det nåt särskilt att tänka på? Gav de något tips? Lycka till idag!
Simmet är flyttat, nån bajsade i bassängen i söndags så de fick sjuta på det en vecka. Så söndag v13 börjar det och vi är i gruppen 13:30 alltså samma. Kul!
Jag ringde till henne och kollade för det har varit så strulit med mail från henne, men nu är allt glasklart.
Vuxna måste ha badmössa på sig och den de hade att köpa var smidig. Badbyxa till de små måste ha dragsko i båda ben och midja och det hade de att sälja själva. Shopen hittar du på hemsidan för simmet dolphin swimwear. Vi tog strl. M men har han tjocka lår kan man välje L direkt. De kostar ca 130 kr så det är inte så mycket.
Det man skulle tänka på var att vara i god tid innan så att man inte stressar upp barnet. Vi var där 30 min innan och kollade på de andra små i gruppen i kursen över oss och det var ganska mysigt. När jag fått in mer rutin med allt kanske det inte blir lika tidigt men iallafall 15 min innan.
Ta med en tio-krona till skåpet.
Det går att använda babyskyddet att ha de i före badet. Vi lade i ett skydd som vi har på skötbordet underst, sedan handduk, sedan William inlindad i handduk och det var bra.