• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • carrro84
    bamse10 skrev 2010-10-09 23:09:22 följande:
    Den 6 oktober kikade min lille kille ut i v 39+2.
    Grattis grattis!!! Hoppas att ni mår bra =)
  • Maria A 78
    Grattis!!!
  • alberta77
    Grattis!!
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • K79

Hoppas ni haft en bra helg!

Här har allt bara varit bra, och idag gjorde vi könsUL, så nu vet vi att vi skall få en liten kille =))

Maria: Gick allt bra hos barnmorskan? Var Mattias med eller fick han inte det denna gång? Jag har ganska fullt denna vecka, så blir nog svårt att klämma in en fika :(

Bamse10: Grattis!

• shopgirl80
    K79 skrev 2010-10-11 21:07:52 följande:

Här har allt bara varit bra, och idag gjorde vi könsUL, så nu vet vi att vi skall få en liten kille =))

Maria: Gick allt bra hos barnmorskan? Var Mattias med eller fick han inte det denna gång? Jag har ganska fullt denna vecka, så blir nog svårt att klämma in en fika :(

Grattis till killen! Visst var det häftigt att se Glad

Jag kan inte heller fika denna veckan. Utvecklingssamtal på jobbet å ett vägföreningsmöte på torsdag Obestämd Men efter tisdag nästa vecka kan jag närsom helst typ. Då går jag på havandeskapsledighet Glad Det ska bli så skönt för nu har jag ont lite här och var. Spenderade helgen i Stockholm och då blev det mkt gå. Något som fogarna har talat om för mig att det itne är något jag ska fortsätta med i sådana mängder... Får lyssna lite å inte springa i affärer i sex timmar.
  • carrro84

Å va roligt! GrattisGlad

Mina ben och fötter mår mycket bättre nu när jag insett att jag inte kan gå så långa promenader Tungan ute
    Men nu har halsbrännan kommit på besök varje kväll istället Skrikandes haha känns som att man alltid har nåt att klaga lite på.
    Nu är det bara jag och Sofia som inte vet vad som ligger och växer i magen, men man är ju bra nyfiken!! 
  • Maria A 78

Grattis till killen! Såg allt bra ut?

Ja, allt gick bra hos barnmorskan för oss, och Mathias var med så nu slipper hon tro att det var ett engångsragg ;) Jag berättade för henne att jag har ganska mycket sammandragningar, speciellt nattetid, och det tyckte hon var lite konstigt förstod jag. Så jag ska försöka ta det (ännu) lugnare ett tag och har sagt till min chef att det får vara slut med resandet nu. Känns skönt att slippa det!

Vi kanske kan sikta på en fika i nästa vecka istället? Måndag eller tisdag passar mig bäst.
  • carrro84
    Maria A 78 skrev 2010-10-12 17:37:54 följande:
    Grattis till killen! Såg allt bra ut?

Ja, allt gick bra hos barnmorskan för oss, och Mathias var med så nu slipper hon tro att det var ett engångsragg ;) Jag berättade för henne att jag har ganska mycket sammandragningar, speciellt nattetid, och det tyckte hon var lite konstigt förstod jag. Så jag ska försöka ta det (ännu) lugnare ett tag och har sagt till min chef att det får vara slut med resandet nu. Känns skönt att slippa det!

Vi kanske kan sikta på en fika i nästa vecka istället? Måndag eller tisdag passar mig bäst.
    Hur blir det med föräldrar utbildningen? Hittade du någon tid i omgång 8?

Jag tar gärna en fika nästa vecka. 
  • Maria A 78
    carrro84 skrev 2010-10-12 18:22:39 följande:
    Hur blir det med föräldrar utbildningen? Hittade du någon tid i omgång 8?

Jag tar gärna en fika nästa vecka. 
    Jodå, det fanns en del tider kvar i omgång 8. Dock visade det sig att Mathias var på kurs i Stockholm två av veckorna som omgång 8 var, så vi fick ta två kurser i omgång 9 och en i omgång 8.
  • K79
    Emma: Gud vad härligt att du snart får vara ledig!! =)) 6 h i affärer, förstår att kroppen klagade lite =) Hoppas ni hade det mysigt iallafall!

Carro: Skönt att du känner dig bättre även om det inte är så kul med halsbränna!

Maria: Ja, jag tror allt såg bra ut. Hon sa inget annat iallafall.
    Skönt att du slipper resandet nu då =)  Jag tycker också jag har lite mkt sammandragningar, men samtidigt vet jag inte att det är det. Hur vet man det? Hur vet man att det inte bara är bebisen som "trycker ut sig"? Och hur vet man vad som är mkt och vad som är normalt??

Jag skall till försäkringskassan på måndag, så om jag kan nästa vecka så är tisdag bäst för mig. Dock inte helt hundra än, men jag hakar på om jag kan =)
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011