• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • carrro84
    Maria A 78- Jag kollade faktiskt lite i mappen i fredags när jag var där och lämnade blodprov med tanke på att den frågan kom upp sist på fikan... Det såg rätt fullt ut men jag tror definitivt att ni ska få plats någon av dagarna.
    Vi ska ju gå på måndagar mellan 14.30 - 16.30

Hoodoo - Jag kan definitivt på Onsdag! fast jag kan ju iof alla dagar =)
  • kristiejade
    Hej! Jag kan Tisdag och onsdag. På torsdag, ska jag till en andingskurs. Var med på taktil massage förra veckan och har övat hemma några gånger...riktigt skönt! Vi ses!

Tisdag
    Hoodoo - Sofia
    Kristiejade - Kristie

Onsdag
    Hoodoo - Sofia
    carrro84- Carro :)
    Katarina
    Kristiejade - Kristie

Torsdag
    Hoodoo - Sofia
  • Maria A 78
    carrro84 skrev 2010-10-03 21:29:46 följande:
    Maria A 78- Jag kollade faktiskt lite i mappen i fredags när jag var där och lämnade blodprov med tanke på att den frågan kom upp sist på fikan... Det såg rätt fullt ut men jag tror definitivt att ni ska få plats någon av dagarna.
    Vi ska ju gå på måndagar mellan 14.30 - 16.30

Hoodoo - Jag kan definitivt på Onsdag! fast jag kan ju iof alla dagar =)
    Det låter lovande! Får ta och skriva upp mig i veckan!
  • shopgirl80
    Tisdag
    Hoodoo - Sofia
    Kristiejade - Kristie

Onsdag
    Hoodoo - Sofia
    carrro84- Carro :)
    Katarina
    Kristiejade - Kristie
    Emma

Torsdag
    Hoodoo - Sofia

Jag kan bara på onsdag.

Ang. föräldrautb så tycker jag ayy det är ganska kass tider. Jag har ingen möjlighet att gå på arbetstid. Det var min chef tydlig med redan från början. Så det är tur att jag går på ledighet snart.

Jag och Viktor var oxå på taktilen i torsdags. Jätteskönt. Rekommenderar verkligen den.
  • Hoodoo
    Gummsan skrev 2010-10-03 17:50:12 följande:
    Jag är kvar fast jag fött och aldrig kan hänga med på fika om det är oki? 
    Självklart är de ok! Får hoppas du kan komma någon gång framöver. Blir ju nästan en varje vecka så kanske inte omöjligt att du kan någon gång får vi hoppas!
    Var bara vem som stod näst på tur som Caroline efterfråga, också därför jag strök Kidden - Camilla i turordningen eftersom de inte stämde längre då hennes lilla kille ville ut tidigare Skrattande

Insåg hur snart de är dags dessutom, inom 5 veckor har jag två små karate kids att beundra Solig
    Jag har ju fått ett datum för snitt men eftersom jag inte vet om de tänkte stanna så länge så säger jag inte vilket de är..

Då blir Fikat på Onsdag som de ser ut nu, känns lite bättre med 5 som är uppskrivna än 3 eftersom de brukar vara någon som trillar bort. Inte omöjligt att det blir jag för nu är de på gränsen att jag vill gå utanför dörren, men än så länge tvingar jag mig trots smärtan. Blir otroligt grinig av att bara va hemma och de är ingen höjdare att gå hemma en hel dag, ha lika ont och va sur och tvär Tungan ute 
  • bamse10
    Hoodoo skrev 2010-10-03 16:12:40 följande:
    Vet inte riktigt hur många som hänger med i tråden av de som står på BF listan men:

Oktober:
    10 - bamse10
    14- Emelia 85 (Första barnet)
    17 -kidden12 (Camilla.)

November:
    11 - Bunny81 (Första barnet)
    12 - Hoodoo (Sofia, tvillingar)

enligt den är det jag som är nästa..vattnet har dessutom gått så senast på torsdag bör väl jag ha min här Glad
  • Gummsan
    bamse10 skrev 2010-10-04 06:20:58 följande:
    enligt den är det jag som är nästa..vattnet har dessutom gått så senast på torsdag bör väl jag ha min här Glad
    Åh spännande!! Lycka till!!
  • Hoodoo
    Mysigt! Jag längtar så kan tänka mig hur de är att gå och bara vänta ...för när som helst är de dags! !Skrattande
  • tindratindra
    Lycka till!! :)

På onsdag kan jag som sagt inte fika, men jag följer gärna med nästa gång!

Jag fick också gå på föräldrarutbildningarna två veckor innan BF, väldigt sent! Amningskursen var bra, men jag tycker att allt lät så himla fint, så jag var allt annat än förberedd på blödande bröst, en bebis som tar helt fel grepp, mjölkstockning och att det faktiskt finns alternativ till amning... Synd att dom inte pratar mer om det!
    Nu ammar jag lite och ger ersättning resten av tiden och det funkar jättebra, men alla på sjukhuset var väldigt emot allt annat än amning...

Förlossningskursen gick jag också på även fast jag hade planerat snitt. Trodde att dom skulle prata om kejsarsnitt också men det gjorde dom inte. Även fast väldigt många förlossningae slutar i snitt.

Roligt att det börjar komma lite bebisar nu också! Grattis till er som fått.

Kidden: Förstår att saknaden måste vara enorm! Och jobbigt att han inte riktigt sover om nätterna.. Hoppas det ordnar till sig och att det inte är kolik., Till mig sa dom på BB att kolik oftast kommer efter några veckor, så det måste ju inte vara kolik...
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • anciola
    tindratindra skrev 2010-10-04 11:16:58 följande:
    Lycka till!! :)

På onsdag kan jag som sagt inte fika, men jag följer gärna med nästa gång!

Jag fick också gå på föräldrarutbildningarna två veckor innan BF, väldigt sent! Amningskursen var bra, men jag tycker att allt lät så himla fint, så jag var allt annat än förberedd på blödande bröst, en bebis som tar helt fel grepp, mjölkstockning och att det faktiskt finns alternativ till amning... Synd att dom inte pratar mer om det!
    Nu ammar jag lite och ger ersättning resten av tiden och det funkar jättebra, men alla på sjukhuset var väldigt emot allt annat än amning...

Förlossningskursen gick jag också på även fast jag hade planerat snitt. Trodde att dom skulle prata om kejsarsnitt också men det gjorde dom inte. Även fast väldigt många förlossningae slutar i snitt.

Roligt att det börjar komma lite bebisar nu också! Grattis till er som fått.

Kidden: Förstår att saknaden måste vara enorm! Och jobbigt att han inte riktigt sover om nätterna.. Hoppas det ordnar till sig och att det inte är kolik., Till mig sa dom på BB att kolik oftast kommer efter några veckor, så det måste ju inte vara kolik...
    Hej Tindra

Undrar hur det löst sig med ersättning? Mitt ena bröst är numera helt ok, trots att elliott fortfarande inte tar ett tillräkligt stort gap känns det som. På det andra bröstet har jag dock en stor spricka som vägrar läcka som orsakades av amningspumpen första veckan. Någon som har någon erfarenhet av hur lång tid det tar att läcka normalt (ammar med amningsnapp på det bröstet)?

Och från och med lördag är jag boråsbo! skall bli skoj att äntligen få ta del av lite mammaaktiviteter, ganska ensamt på dagarna för tillfället.
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011