• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78
    Katarina: Ja det är skönt med någon mer som inte har någon koll Skrattande Och en jäkla tur att internet finns, där kan man googla fram det mesta! Håller med om att det är svårt att ta det lugnt på jobbet, man har en tendens att ryckas med i tempot... Så det låter som en bra idé att jobba hemifrån lite om du har möjlighet till det.

Jag har varit hos Barnmorskan idag, det var lika skojigt som vanligt. Skönt att få höra vilken normal graviditet man har och att alla värden och mått är perfekta :) Ja, allt utom det dåliga blodvärdet då, men det kan man ju förtränga... Idag fick jag dessutom lära mig att man får välja vilken BVC man vill gå till sen och att man kan hyra bilstol där, perfekt! Förmodligen sånt ni andra redan visste :)

• K79

Härligt att allt såg bra ut Maria =)

• Maria A 78

Här var det väldigt lugnt ser jag, har ni haft en bra helg? Vi har varit i Värmland och hälsat på svärföräldrarna, skönt att vara hemma igen nu...

Inte långt kvar för dig Sofia nu väl? Och hur gick det att börja arbeta igen, Katarina?

Mår ni alla andra bra?

• shopgirl80

Här är det allt annat än lugnt... Vi har tapetserat lillemans rum. Sen alla föräldrakurser som vi går på. Men det är roligt så länge jag orkar så jag ska inte klaga. Vi har varit på taktil massage, amning och andning. I morgon ska vi på föräldraskap och relationer. Nästa gång Viktor kommer hem ska vi på förlossningsförlopp eller vad den hette. Har ni andra gått på kurserna, och vad tyckte ni? Jag tyckte att amning var svårt att ta till sig och att andningen var lite väl lång, men att man fick bra tips hur man ska andas genom smärta. Det funkar faktiskt. Vi fick testa genom att hålla tåv isbitar i handen i en minut och tio sekunder.

Vi var på Nowalis utförsäljning i torsdag. Vi handlade jättemkt. 13 plagg, 7 par strumpor och ett par vantar å det gick inte på mer än 950:- Känns som om vi fyndade massor, då det var byxor, bodies, pyjamas och tröjor. Det var mer än halva priset så jag rekomenderar det verkligen nästa löning, det är då de har öppet.

När flyttar ni Carro? Eller har ni redan gjort det?

Hur går det för dig Katarina?

• K79

Har varit en bra helg här. Var på profylaxkurs igår, så nu har vi lärt oss lite om att andas, hehe.. Skall dit nästa söndag igen.

Var det sista resan till svärföräldrarna innan er lilla flicka tittar ut? För det är väl en bit att köra.. ?

Va kul att ni har tapetserat Emma! Blev ni nöjda? Blev det sånna randiga tapeter som du pratade om?
    Är Nowalis nästa utförsäljning 25-26 nov menar du? Kl 13-17 typ eller? Får man gå på =)

Det börjar kännas bättre med mig, men har fortfarande sammandragningar men känns som att det går åt rätt håll :) Får vila ett tag till (blev sjukskriven 2 veckor till) så förhoppningsvis försvinner de mer eller mindre helt. Jag började ju jobba i onsdags, men eftersom jag i fredags fortfarande hade massa sammandragningar så ringde jag för att rådfråga förlossningen  vilket slutade med att jag fick åka dit igen och fick en brincanylspruta.. Sammandragningarna slutade, men var tillbaka på lördagen igen. Någon som vet hur länge en sådan spruta verkar?

Ja, hur är det med alla här? Mår alla bra?
    Hur har det gått för dig Sofia??

• Maria A 78

Japp, det var sista resan innan det är dags. Nu får jag hålla mig hemma hädanefter. Tar tre timmar ungefär, gick rätt så bra att sitta så länge faktiskt. Träffade Mathias 8 månader gamla brorson och övade lite på, det var skoj :) Verkar inte vara så svårt det här med barn ;)

Vi har inte gått på några kurser än, på torsdag ska vi gå på den där föräldraskap och relation eller vad den heter. De två andra (förlossning och amning) blir om några veckor.

Nowalis utförsäljning låter som man ska testa! Hur många uppsättningar kläder i de minsta storlekarna behöver man egentligen? Känns som de växer ur dem ganska snabbt eller? Så roligt som det är att köpa bebiskläder så skulle man ju kunna köpa hela garderoben full :)

Skönt att det går åt rätt håll för dig, Katarina. Två lugna veckor till kanske gör susen. Själv har jag bestämt mig för att jag ska jobba heltid resten av november, sen halvtid de två första veckorna i december för att sedan vara helt ledig. Om nu inget oförutsett händer vill säga...

• tindratindra
    Maria A 78 skrev 2010-11-01 18:15:21 följande:
    Japp, det var sista resan innan det är dags. Nu får jag hålla mig hemma hädanefter. Tar tre timmar ungefär, gick rätt så bra att sitta så länge faktiskt. Träffade Mathias 8 månader gamla brorson och övade lite på, det var skoj :) Verkar inte vara så svårt det här med barn ;)

Vi har inte gått på några kurser än, på torsdag ska vi gå på den där föräldraskap och relation eller vad den heter. De två andra (förlossning och amning) blir om några veckor.

Nowalis utförsäljning låter som man ska testa! Hur många uppsättningar kläder i de minsta storlekarna behöver man egentligen? Känns som de växer ur dem ganska snabbt eller? Så roligt som det är att köpa bebiskläder så skulle man ju kunna köpa hela garderoben full :)

Skönt att det går åt rätt håll för dig, Katarina. Två lugna veckor till kanske gör susen. Själv har jag bestämt mig för att jag ska jobba heltid resten av november, sen halvtid de två första veckorna i december för att sedan vara helt ledig. Om nu inget oförutsett händer vill säga...
    Det där med kläder tyckte jag var svårt att veta innan Juni föddes. Jag köpte väldigt lite storlek 50. Men nu har hon använt den storleken sedan hon föddes, och nu är hon ju 7 veckor.. Ändå var hon ganska normalstor när hon föddes, 3500 gram. Så vi fick köpa många fler sen..

Och hur många uppsättningar är nog också olika.. Just bodys har verkligen gått åt hos oss. Vissa dagar kan vi byta 5 gånger, och då har vi ingen egen tvättmaskin. Så vi har en hel den ombyten. Kan verkligen rekommendera HMs barnkläder. Tycker ingen annan butik slår deras kvalitet! Så mjuka och sköna kläder. Även väldigt praktiska med knappar osv..

Något som jag inte tänkt på att köpa innan var amningsinlägg, men det behövdes verkligen :)
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • carrro84

Hej alla Glad Var ett tag sedan!  
    Emma- Vi får tillgång till lägenheten första eller andra veckan i december. Har redan börjat packa massa saker medans jag fortfarande orkar, Herregud man tänker inte på hur mycket det verkligen är att göra när man ska sälja och flytta! 
    Börjar bli väldigt jobbigt att gå promenader får massor av sammandragningar som iof går över så fort jag kommit hem och får satt mig en stund, men då svullnar benen och fötterna upp istället =( Börjar dessutom att få vätska även i fingrarna vissa dagar när jag städar och så. 

Vi har varit på förlossning och Amningskurserna skulle ha varit på relationer och partnerskap igår men jag hade ingen ork...  Tyckte väl att man fick ett par tips men det var ju egentligen ingenting som var jätte nytt för mig iaf =(

Vi har fortfarande inte köpt en grej till skrutten =o börjar få lite panik! men jag vill inte börja handla någonting förens det har varit visning på denna lägenheten eftersom det bara blir en massa packande upp och ner ifrån vinden isåfall så jag får helt enkelt vänta tills visningen har varit den 10/11! 

Ja är det någon som har hört någonting om Sofia?? Jag tror nämligen att hon borde ha fått sina "karate kidz" som hon kallar dom =)  För när jag sprang på henne hos bm  den 15:e så hade hon bara två veckor kvar till det beräknade snittet vilket borde varit typ nu!

Vad säger ni om en fika i veckan??? Det var väl ett tag sedan nu Glad 

• Hoodoo

Sofia har fått sina karate kidz och den ena (storasyster) är verkligen en vilde precis som i magen.
    Två små tjejer blev det i fredagsmorse, stora syster Idun på 3010g och lillasyster Ylva på 2710g.

Jag har lättat 10 kg på 4,5 dygn och är fortfarande otroligt svullen så mer försvinner nog utan problem men ack vad ont man får överallt. Kan inte säga att jag skulle vilja gå igenom ett snitt igen men helt klart värt de när man har de små liggades nära. Tom när Idun håller igång nästan hela natten för att sedan somna och då vaknar nästa och man inte får en timmes sömn när man skulle behöva de som mest!

Nu har vi äntligen kommit hem. 4 nätter på BB EVA och vi trivdes riktigt bra där men David hade otroligt långtråkigt men jag var helt borta de första dygnen så hade inte ont av de men sedan igår när jag orkade va uppe och gå så började min hemlängtan. Minns inte ens riktigt hur jag kom från uppvaket till vårt rum och då hade jag ändå legat på uppvaket över 7h. Och som de heter är borta bra men hemma bäst.

Kommer inte med på fika på ett bra tag men orkar jag så kommer jag in och läser samt skriver här.

Men tror att jag kommer vara upptagen av våra underbara små tjejer ett tag framöver.

• carrro84
    Hoodoo skrev 2010-11-02 18:50:39 följande:
    Sofia har fått sina karate kidz och den ena (storasyster) är verkligen en vilde precis som i magen.
    Två små tjejer blev det i fredagsmorse, stora syster Idun på 3010g och lillasyster Ylva på 2710g.

Jag har lättat 10 kg på 4,5 dygn och är fortfarande otroligt svullen så mer försvinner nog utan problem men ack vad ont man får överallt. Kan inte säga att jag skulle vilja gå igenom ett snitt igen men helt klart värt de när man har de små liggades nära. Tom när Idun håller igång nästan hela natten för att sedan somna och då vaknar nästa och man inte får en timmes sömn när man skulle behöva de som mest!

Nu har vi äntligen kommit hem. 4 nätter på BB EVA och vi trivdes riktigt bra där men David hade otroligt långtråkigt men jag var helt borta de första dygnen så hade inte ont av de men sedan igår när jag orkade va uppe och gå så började min hemlängtan. Minns inte ens riktigt hur jag kom från uppvaket till vårt rum och då hade jag ändå legat på uppvaket över 7h. Och som de heter är borta bra men hemma bäst.

Kommer inte med på fika på ett bra tag men orkar jag så kommer jag in och läser samt skriver här.

Men tror att jag kommer vara upptagen av våra underbara små tjejer ett tag framöver.
    Ååååå GRATTIS!!!!! 
    Vad roligt med två små tjejer =) Är dom lika varandra?
    Hoppas verkligen att ni mår bra hela familjen!
    Förstår att du inte kommer med på fika ett tag framöver!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011