Maria A 78 skrev 2010-11-01 18:15:21 följande:
Japp, det var sista resan innan det är dags. Nu får jag hålla mig hemma hädanefter. Tar tre timmar ungefär, gick rätt så bra att sitta så länge faktiskt. Träffade Mathias 8 månader gamla brorson och övade lite på, det var skoj :) Verkar inte vara så svårt det här med barn ;)
Vi har inte gått på några kurser än, på torsdag ska vi gå på den där föräldraskap och relation eller vad den heter. De två andra (förlossning och amning) blir om några veckor.
Nowalis utförsäljning låter som man ska testa! Hur många uppsättningar kläder i de minsta storlekarna behöver man egentligen? Känns som de växer ur dem ganska snabbt eller? Så roligt som det är att köpa bebiskläder så skulle man ju kunna köpa hela garderoben full :)
Skönt att det går åt rätt håll för dig, Katarina. Två lugna veckor till kanske gör susen. Själv har jag bestämt mig för att jag ska jobba heltid resten av november, sen halvtid de två första veckorna i december för att sedan vara helt ledig. Om nu inget oförutsett händer vill säga...
Det där med kläder tyckte jag var svårt att veta innan Juni föddes. Jag köpte väldigt lite storlek 50. Men nu har hon använt den storleken sedan hon föddes, och nu är hon ju 7 veckor.. Ändå var hon ganska normalstor när hon föddes, 3500 gram. Så vi fick köpa många fler sen..
Och hur många uppsättningar är nog också olika.. Just bodys har verkligen gått åt hos oss. Vissa dagar kan vi byta 5 gånger, och då har vi ingen egen tvättmaskin. Så vi har en hel den ombyten. Kan verkligen rekommendera HMs barnkläder. Tycker ingen annan butik slår deras kvalitet! Så mjuka och sköna kläder. Även väldigt praktiska med knappar osv..
Något som jag inte tänkt på att köpa innan var amningsinlägg, men det behövdes verkligen :)