• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • nollåtta
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 15:13:04 följande:
    För mig personligen är det viktigare hur gemenskapen i området är men som sagt vill man bo med Zombieliknande varelser är det upp till var och en.

OCH det är inget fel på bostadsrättsområdet i Kista/Ärvinge.
    Jag bor i Enskede. Zombies? Nej normala människor som pratar allmänt med grannarna i trapphuset lagom avmätt, precis som jag vill ha det. Jag hade inte flyttat till Ärvinge om jag så fick betalt. Spenderade 10 år av mitt liv där, det var alldeles tillräckligt.
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-12 16:10:37 följande:
    Du är helt otrolig är ligt talat. Jag frågar dig igen. VARFÖR bor du i Sverige öht?
    Alltså jag tycker sådant där är helt onödigt Joppis. Hon får väl ha en åsikt precis som du?
    Du uttalar dig mer eller mindre exakt likadant fast om invandrartäta områden. Om inte värre, dina uttalanden brukar innehålla en rad fördomar om diverse saker och du har som sagt själv ganska starka åsikter om vissa saker.
    Det finns områden i Sverige där jag aldrig skulle sätta min fot, alla har sådana områden. Du med.
    Betyder det att vi har mindre rätt att bo här än du?

Personligen skulle jag mer än gärna flytta. För alltid. Men man har familj, åtaganden, ekonomin måste tillåta det. Men man har ett mål, mitt är att flytta härifrån, likaså Roses om jag får gissa.
    Jag är helsvensk men har aldrig känt mig mindre välkommen och accepterad någonstans än i Sverige. Så mitt mål är att flytta, men du vet ju själv att det är mer än att packa sina grejer och dra. Så om du inte vill att vi ska starta trådar där vi behandlar och låter effellarna analysera varje steg vi tar mot vår dröm, så kan du sluta fråga folk "varför bor du här egentligen".

Vi hör alla hemma någonstans, du hör uppenbarligen hemma här, jag är glad för din skull.
    Det är skönt att känna sig hemma, att man hör hemma någonstans. Priceless helt enkelt.
    Beautifully Human
  • BamBam

Här haglar fördomarna ser jag. Svenska höginkomstagare är zombies och invandrare är glada och livliga.

Nä, här på FL dras ingen över en kam. Drömmer

Ja, det är sant. Jag har knullat med Marky Mark.
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 17:16:52 följande:
    Jag bor i Enskede. Zombies? Nej normala människor som pratar allmänt med grannarna i trapphuset lagom avmätt, precis som jag vill ha det. Jag hade inte flyttat till Ärvinge om jag så fick betalt. Spenderade 10 år av mitt liv där, det var alldeles tillräckligt.
    Får man fråga vad det var för fel på Ärvinge?

Nu tog jag i lite väl för mycket men så fick vissa smaka hur det känns när dom uttalar sig lika hård om invandrartäta områden.

Jag bor för närvarande i en 80% Zombieliknande område. Inte långt ifrån dig. Hade det inte varit för shoppingcentret vi har i närheten hade jag DÖTT men så brukar jag "rymma" till Kista/Farsta flera gånger per vecka också för att få lite luft.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • nollåtta
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:36:48 följande:
    Får man fråga vad det var för fel på Ärvinge?

Nu tog jag i lite väl för mycket men så fick vissa smaka hur det känns när dom uttalar sig lika hård om invandrartäta områden.

Jag bor för närvarande i en 80% Zombieliknande område. Inte långt ifrån dig. Hade det inte varit för shoppingcentret vi har i närheten hade jag DÖTT men så brukar jag "rymma" till Kista/Farsta flera gånger per vecka också för att få lite luft.
    Jag gillar inte Kista övht. Trivdes aldrig i skolan, med folket som bodde där. Skolan var dålig, eleverna hårda och tuffa. Jag borde ha gått i en mjuk waldorfskola istället Det var så mycket attityd och ilska som genomsyrade hela min barndom och uppväxt, tyvärr. Jag har svårt för hela konceptet liksom...

Jag har aldrig trivts så bra som jag gör idag, jag älskar att bo där jag bor. Det är lugnt (okej bortsett från riksväg 73), nära till stan, nära bort från stan osv osv) Men alla är ju olika och det är ju tur.

Det är ju inte heller alla förunnat att själva kunna välja vart man vill bo...
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 20:50:28 följande:
    Jag gillar inte Kista övht. Trivdes aldrig i skolan, med folket som bodde där. Skolan var dålig, eleverna hårda och tuffa. Jag borde ha gått i en mjuk waldorfskola istället Det var så mycket attityd och ilska som genomsyrade hela min barndom och uppväxt, tyvärr. Jag har svårt för hela konceptet liksom...

Jag har aldrig trivts så bra som jag gör idag, jag älskar att bo där jag bor. Det är lugnt (okej bortsett från riksväg 73), nära till stan, nära bort från stan osv osv) Men alla är ju olika och det är ju tur.

Det är ju inte heller alla förunnat att själva kunna välja vart man vill bo...
    Ok, det kan jag köpa. Alla kan ju inte komma överens. Man kan inte gilla alla. Jag vill ha liv och rörelse omkring mig annars blir jag galen.

Gick i skolan i en liten byhåla nere i Skåne med en massa skinnskallar så jag har erfarenheter av den biten. Byn jag gick i skolan i är känd för nassehålet.

Kista gillar jag skarpt även om man aldrig kunde gå ut utan att se ut som moviestar. Kyss Det var väl det enda nackdelen med kista. Här kan jag gå ut med mjukisbyxor utan att nån lägger märke till mig. I kista var jag tvungen att stå och sminka ihjäl mig bara jag skulle ut och köpa mjölk annars fick jag svara på en massa frågor om jag är sjuk, om det har hänt något m.m men men.
  • nollåtta
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 20:59:20 följande:
    Ok, det kan jag köpa. Alla kan ju inte komma överens. Man kan inte gilla alla. Jag vill ha liv och rörelse omkring mig annars blir jag galen.

Gick i skolan i en liten byhåla nere i Skåne med en massa skinnskallar så jag har erfarenheter av den biten. Byn jag gick i skolan i är känd för nassehålet.

Kista gillar jag skarpt även om man aldrig kunde gå ut utan att se ut som moviestar. Kyss Det var väl det enda nackdelen med kista. Här kan jag gå ut med mjukisbyxor utan att nån lägger märke till mig. I kista var jag tvungen att stå och sminka ihjäl mig bara jag skulle ut och köpa mjölk annars fick jag svara på en massa frågor om jag är sjuk, om det har hänt något m.m men men.
    Haha ja det där känner jag igen, alla var fixade hela tiden.

Jag får liv och rörelse där jag bor tycker jag, det är ju inte helt isolerat liksom, vi bor ju nära Globen där det alltid är massor av folk. Fast jag blir mest irriterad, borde kanske bosätta mig i en stuga på landet där jag slipper människor.
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 21:29:39 följande:
    Haha ja det där känner jag igen, alla var fixade hela tiden.

Jag får liv och rörelse där jag bor tycker jag, det är ju inte helt isolerat liksom, vi bor ju nära Globen där det alltid är massor av folk. Fast jag blir mest irriterad, borde kanske bosätta mig i en stuga på landet där jag slipper människor.
    OJ. Förvånad
  • nollåtta
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 21:47:02 följande:
    OJ. Förvånad
    Vaddå? Det är ju det, speciellt innan matcher och konserter. Det går inte att komma fram!
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 21:59:34 följande:
    Vaddå? Det är ju det, speciellt innan matcher och konserter. Det går inte att komma fram!
    Inget. Jag bor också nära Globen. Det var därför jag blev förvånad. Tänk vad olika vi är. Jag blir så glad när det är matcher/konserter och det är fullt med människor ute. Jag verkligen njuter....
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.