Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-12 18:18:07 följande:
Alltså jag tycker sådant där är helt onödigt Joppis. Hon får väl ha en åsikt precis som du?
Du uttalar dig mer eller mindre exakt likadant fast om invandrartäta områden. Om inte värre, dina uttalanden brukar innehålla en rad fördomar om diverse saker och du har som sagt själv ganska starka åsikter om vissa saker.
Det finns områden i Sverige där jag aldrig skulle sätta min fot, alla har sådana områden. Du med.
Betyder det att vi har mindre rätt att bo här än du?
Personligen skulle jag mer än gärna flytta. För alltid. Men man har familj, åtaganden, ekonomin måste tillåta det. Men man har ett mål, mitt är att flytta härifrån, likaså Roses om jag får gissa.
Jag är helsvensk men har aldrig känt mig mindre välkommen och accepterad någonstans än i Sverige. Så mitt mål är att flytta, men du vet ju själv att det är mer än att packa sina grejer och dra. Så om du inte vill att vi ska starta trådar där vi behandlar och låter effellarna analysera varje steg vi tar mot vår dröm, så kan du sluta fråga folk "varför bor du här egentligen".
Vi hör alla hemma någonstans, du hör uppenbarligen hemma här, jag är glad för din skull.
Det är skönt att känna sig hemma, att man hör hemma någonstans. Priceless helt enkelt.
Det sista håller jag inte med om. Joppis hör verkligen inte hemma i Sverige. Hen talar om sitt land som något som är väldigt främmande från det Sverige jag växt upp i och lever i...