• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • 071001

Av "folket" Dorian. Därav priserna på hus i Äppelviken tex. Jag säger inte att det är rätt dock .
    Det där med Drottningholm var lite förvånande får jag erkänna, det trodde jag inte faktist.

• Lizz
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 10:38:44 följande:
    ...och Bromma är invandrartätt. Nacka är inte heller ett helsvenskt område, om man säger så. Innerstaden är inte heller homogent. Danderyd har jag mindre koll på, Lidingö är mer en svensk enklav, men så märks det på folk därifrån, ofta, också. :/
    Jag har överhuvudtaget inte diskuterat huruvida det bor invandrare på ett eller annat ställe, anser bara inte att Kista är ett HÖG-status ställe???  Visst finns det mindre bra områden i tex Nacka också, men tror inte du kan skaka fram samma HÖG-status områden i Kista som där..Saltsjöbaden, Saltsjö-Duvnäs osv Har något hus i Kista gått över 10-20 mille någonsin??? I Nacka kryllar det av demCool
  • Lizz
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 10:42:36 följande:
    Eh, du har aldrig varit här ute va?

Det är en smaksak, antar jag. Små hus med skarpa gränser (staket) är klart mindre lockande för mig, jag avskyr den sortens alienation. Jag föredrar denna betongförort som är nära till kolonilotter, 4H-gård, natur och till både stad och lokala köpcenter. Hälsar på grannar, folk är ofta artiga mot varandra och det är på det hela taget en lugn och trygg stämning här. Klart, om man tror att alla som inte är albinobleka urvikingar är potentiella våldtäktsmän, tjuvar och rövare så blir man nog snart paranoid, men då är det ju ens tankar det är fel på, inte området.
    Haha ja det där låter ju onekligen frestande, "grannar som hälsar på varandra" låter exotiskt och heeeelt främmande.."artighet" också, ja du vid närmare eftertanke så kanske man skulle slå till på en flytt!
  • Lizz
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 10:52:04 följande:
    Av vem?

Jag kan säga att Sveriges finaste bostadsområde också är det invandrartätaste - Drottningholm! :P
    Sjukt mycket "socialbidrag" lyfter dom också!Cool
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 10:47:05 följande:
    Haha, säg till när du är i Kista så tar vi en fika. ;)
    Jag bestämmer restaurang. Behöver jag ens säga vilken jag kommer välja? Drömmer
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 10:53:04 följande:
    Aaah, du menar som den "klassikern" här nedan (från en annan tråd) som du envetet  försvarar.

"Jag skrev att det finns fientliga åsikter hos invandrargrupper som är berättigad. Hatet som svenska rasister hyser mot MENA-folket är bara löjligt och utan grund."
    Hörru, har du problem med mina uttalande får du gärna rikta dina inlägg till MIG. Jag är inte rädd för gaphalsar och har klarat av några under min medlemskap här på FL.
  • Dorian Ertymexx
    071001 skrev 2010-08-13 10:57:09 följande:
    Av "folket" Dorian. Därav priserna på hus i Äppelviken tex. Jag säger inte att det är rätt dock .
    Det där med Drottningholm var lite förvånande får jag erkänna, det trodde jag inte faktist.
    Vad är det du inte trodde? Att drottning Silvia är invandrare, och hennes barn därmed per definition andra generationens invandrare? Och att "knugen" enligt mångas sätt att se på det inte heller är svensk, då han är sjunde generationens invandrare (och då bara direkt räknat från den första Bernadotten, har inte kollat om alla drottningar sedan dess varit svenska eller inte)?

http://mysjkin.troll.pp.se/svenskakungar/svenskakungar.htm
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:05:43 följande:
    Vad är det du inte trodde? Att drottning Silvia är invandrare, och hennes barn därmed per definition andra generationens invandrare? Och att "knugen" enligt mångas sätt att se på det inte heller är svensk, då han är sjunde generationens invandrare (och då bara direkt räknat från den första Bernadotten, har inte kollat om alla drottningar sedan dess varit svenska eller inte)?

mysjkin.troll.pp.se/svenskakungar/svenskakung...
    (Kollade varje namn, där står även drottning, dvs fru; inte en enda hade svensk hustru, så varenda svensk kung i bernadotteätten är andra generationens invandrare, och måste antingen assimileras eller "underlättas" att flytta hem, enligt SD).
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:05:43 följande:

mysjkin.troll.pp.se/svenskakungar/svenskakung...
    OCH jag kan skryta om att svenskan min är 10000000gånger bättre än drottningen.
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2010-08-13 11:58:19 följande:
    Jag bestämmer restaurang. Behöver jag ens säga vilken jag kommer välja? Drömmer
    Foodcourten, tycker jag låter bra, då kan vi äta vad vi behagar. :D
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.