Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Fan, invandrarna själv är skit upprörda över vad som händer i vårt samhälle. Min man och hans vänner bla. Jag förstår att polisen sköt ett skott i luften efter att blivit omringad av ett gäng aggressiva ungdomar. Hade det varit deras hemland så hade han säkert skjutit någon av dom istället för i luften. Detta är vad som lett till dagarnas kravaller i Rinkeby.
Om det fortsätter såhär så kommer det sluta med att poliser, brandmän och ambulanser inte kommer vågar komma till undsättning i dessa områden pga rädsla för sina liv. Dom blev ju attackerade nu i Rinkeby när dom försökte släcka elden. Brandmän fick stenar kastade på sig. Är det så dom vill ha det?
Arabiska män som står vid skolan och skriker horor efter flickorna för att dom ska på skolfest. Fritidspersonal som blir mordhotad för att han anordnat en julfest för barnen.
Vi lever faktiskt i Sverige, passar det inte att anpassa sig så kan man flytta någonstans där det passar bättre. Vill du passa in i samhället, ta seden dit du kommer.
Jag skulle aldrig kunna flytta till ett arabiskt land och gå runt med korta kjolar och håret hängande lös utan att bli utsatt. Där skulle jag anpassa mig och bete mig som sig bör.
På samma sätt vill jag i Sverige inte bli kallad hora av en arabisk man som anser att jag beter mig oanständigt i hans ögon.
Fan, vi sitter här båda två, min invandrare till man och jag och är riktigt upprörda över vad som pågår i samhället. Vi bor på blåa linjen i Stockholm (som går till Rinkeby och Tensta bla) och SER skiten som pågår på tunnelbanorna, speciellt på kvällarna.
Jag skulle nästan vilja sträcka mig så långt som att kalla vissa av invandrarna för otacksamma. Vilket annat land som ni vet om kan man bli medborgare i utan att kunna språket? Dom kan komma hit, leva här, dö här och aldrig jobba en enda dag i hela deras liv och inte lära sig språket och sederna för det land dom bor i. Sen ska dom då dessutom tända eld på byggnader som är till för folket, betalda för av skattebetalarnas pengar. Pengar som dom själva aldrig hjälpt till att "samla ihop".
Vilken kommun i Sverige har minst invandrare?
Ovanåkers kommun i Gävleborgs län har Sveriges lägsta andel invånare födda utomlands på 3,4 procent.

Ovanåker ligger också illa till jämfört med riket, Då kommunen hamnade på en 266:e plats bland landets 290 kommuner. "