Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Jag bor på ett liknande ställe och jag vill flytta.
Sista 2 månaderna har det vart ett mord på en 16-åring i området, bombhot på våran parkering, nazistdemonstration, några bränder, ytterligare 2 mord och flera rån. Dock är det ganska lugnt just på min gata då det är bostadsrätter och nästan bara svenskar. Men längre ner mot centrum är det mer livat. Mycket alkoholister osv..

Oh lala vilken trevlig tråd, härlig läsning.. herregud.
Ja du ts, jag bor numera i ett blandat område och känner mig inte speciellt uppjagad över det faktumet. De problem som finns här finns överallt i samhället där människor bor nära varandra och där inte alla är mångmiljonärer.
Ska man dra parallellen "invandrartätt område> problemområde"? Känns uttjatat och okonstruktivt som bara sjutton..
GLASBIT
Jo så kan det ju vara. Men borde man inte ställa om sig?
Anpassa sig?
Barnen börjar ju skolan oc måste då upp tidigt, måste vara sjukt jobbigt att orka koncentrera sig om man aldrig kommer i sängen!
Föräldrarna till invandrarbarnen här är aldrig ute med ett undantag i vårt hus. Bor somsagt inte i någon förort a la Alby utan mindre stad men på ett invandrartätt ställe.