Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
, och majoriteten av de haffade föräldrarna var etniska svenskar. "Det ä ju så kränkande för barnen att tvingas fast i bilen", "det blir ju så mycket bråk" var ursäkterna.Kan ju tillägga att mina föräldrar och morföräldrar även dem vuxit upp i Stockholms fattigaste områden och det var minsann ingen idyll bara för att merparten av de boende där DÅ hade svenskt etniskt urpsrung..... Fattigdom och en känsla av hopplöshet brukar mana fram det sämsta hos människan.
Jag är född i en förort till Göteborg. Jag flyttade därifrån för tio år sedan, ut på landet och där bor jag kvar. Där finns BARA svenskar. Det var okej då, jag var kär, men - det var något som fattades. Inte förrän jag började jobba i närheten av där jag växte upp så insåg jag VAD som fattades. Jag hade glömt vem jag var, var jag kom ifrån.
Jag hör inte hemma på något av ställena, inte fullt ut. Men jag har en fin balans när jag befinner mig på båda ställena, det känns som om jag kan vandra ut ur en tavla och in i en annan. Som att gå från ett stilla lantmotiv till en brokig, färgsprakande gryta.
Man kanske måste vara på insidan för att se något annat än det negativa- visst finns det där, det ska man inte blunda för- men aldrig har jag varit på en plats där människor bryr sig mer. Man pratar med varandra på gatan, man frågar efter hur min familj mår. Jag fascineras varenda dag av det mod, den tapperhet, man möter- att det finns människor som förlorat sitt land, sin familj, alla sina ägodelar och ändå, ändå, kan de stiga upp på morgonen och skratta, vara till glädje för mig och för andra människor de möter.
Ni får kalla mig för något slags fånigt psykfall nu,om ni vill, men det är MIN förort, det är så jag ser på de. Jag gör vad jag kan för att hjälpa till att göra det till ett bättre ställe att vara på, för de människor jag möter ger MIG så mycket, det är som att möta hela världen på ett enda stället. Och jag få göra det varje dag!
DET, det tycker jag är det häftiga, det positiva!
Kunde tyvärr inte rösta då inget alternativ passade.
Jag har bott i invandrartät förort hela mitt liv fram till för ungefär fyra år sedan, då flyttade jag till villa. Jag flyttade inte på grund av att jag inte trivdes utan för att jag ville bo i villa istället för lägenhet. Men å andra sidan så är nog området jag bor i nu ganska invandrartätt också, av de familjer som bor i de närmsta husen så är nog i alla fall 8 av 16 invandrare (från Ryssland, Iran, Turiket etc).
Jag tror att de problem många förknippar med invandrare nog i själva verket ett fattigdomsproblem (relterat till en känsla av utanförskap), jag menar: ingen av mina "svartskalle"-grannar kastar sten på polisen de få gånger de syns i området.

Vad är det igenkligen med utlänningar och deras ungar?
Varför sover dom inte? Vad gör dom ute på kvällar/nätter?
Är seriöst intresserad av ett svar på detta.
Vi lägger våran 3 åring vid 19.30.
Sen är det tyst och lugnt här.