Candida
Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?
Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?
Alla har candida i kroppen, men det ska inte vara för mycket som nu drabbat dig. Svamp förökar sig av socker, så det och hormoner (ex. p-piller) jäst, vetemjöl och en rad andra saker som du kan hitta om du googlar ska undvikas, det finns också en rad mer eller mindre vetenskapliga mediciner mot candidaöverväxt, men som sagt googla...
Jag har också candidaöverväxt. Jag har gått tre månader på candidadiet och har sett förbättringar men det har inte försvunnit helt. Rekommenderar dig att läsa boken "Candida - vår tids folksjukdom" av Peter Wilhelmsson samt - om du är intresserad av candidadieten - Ingrid Franzons "Hjälp - vad ska jag äta".
Jag dricker lite Pau Dàrco då och då. Har faktiskt kontaktat en näringsterapeut för att få bukt med den förbaskade svampen som på mig verkar vara svår att komma åt:). Jag har också gått ner i vikt - 8 kg, men jag har hållit på med dieten sedan i början av april. Hur har du märkt att du har candidaöverväxt?
Jag dricker 3-6 koppar te om dagen. Det kan ta minst 6 månader innan candidan börjar försvinna så tappa inte hoppet redan nu. Kämpa på....
ursäkta vad köper man det där teet? jag har alltid varje sommar svamp i underlivet, brukar äta en kur på 3 månader för att svälta ut den. vore tacksam om ni kunde hjälpa mig angående det te ni pratar om. vet att det är genetiskt relaterat, min 17-åriga dotter har också fått svamp, så nu blir det en lektion vad hon bör unvika!
Dessan59. Jag köper mitt hos kiropraktorn men det finns bla att beställa här http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Livsmedel/Te/Pau-DArco-te.htm. Heter Pau darco te. Brukar du /ni ändra matenvanorna? Man bör undvika bla. mat med mjöl, socker, mjölkprodukter, malt och jäst. Men det vet du säkert.
Norrbottentjej
Tack! jo, jag vet att socker ska undvikas och vitt bröd. annars är jag sparsam med socker. men jag har alltid haft problem så det är inget nytt tyvärr. jag som älskar att cykla, då blir jag svettig mellan bena....och så är det kört....igen!
Dessan59. Pröva dricka detta te och undvik det jag skrev. Har du varit i kontakt med läkare?