• Anonym (Svamp)

Candida

Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?

• Svar på tråden Candida
  • Anonym (candida - yey)

Provade för ett par dagar sedan lite yoghurt, eftersom det har funkar bra för mig med getost. Men nähä, det gick inte. Två dagar dock det och så var svampen i underlivet tillbaka. Bara att återgå till helt mjölkfri kost. Svampen verkar ÄLSKA komjölk!

Blev faktiskt likadant med min 9-månaders pojke - har har ätit mjölkfritt sedan han var en månad gammal. I veckan skulle vi på läkares inrådan "provocera" med komjölksersättning. Jag undrade om det inte var dumt eftersom han hade haft torsk som nyfödd. Nä, sa läkaren, mjölk är inget som kan provocera torskt. Dum som jag var, provade jag med vanlig ersättning (jag vet ju att det visst kan ge svamp, det blir ju så på mig). Och poff sa det så hade han torsk i hela munnenSkrikandes.

Har provat kolldialt siver på en ytlig svampinfektion i huden på mig och det har faktiskt gett resultat.

Hur går det med allas svamp?

• Anonym (candida - yey)
    Anonym (Svamp) skrev 2010-08-22 20:30:09 följande:
    Glömde att skriva att jag bakar ett danskt surdegsbröd som inte innehåller mjöl, jäst, socker eller malt. Detta bröd är bra att ha till frukost eller mellanmål.
    Å det låter jättegott! Har du ngt recept?:)
  • Anonym
    Anonym (Svamp) skrev 2010-08-22 20:30:09 följande:
    Glömde att skriva att jag bakar ett danskt surdegsbröd som inte innehåller mjöl, jäst, socker eller malt. Detta bröd är bra att ha till frukost eller mellanmål.
    men surdeg innehåller ju jäst:

SURDEG: 5 gr. jäst (skall ligge 1-2 dygn i rumstemperatur innan den används)
  • Anonym (candida - yey)
    Anonym skrev 2010-08-27 10:52:46 följande:

Man kan göra surdegsstart utan jäst och använda. Det är nog att föredra, tror jag.
  • Petrah

hej hej tråden
    har läst lite i tråden här, om man sammansätter allt vad är dt då för symtom på candida?? hur vet man alltså att man har det?

Wild, Raw and Beautiful
  • Anonym (Svamp)
    Anonym skrev 2010-08-27 10:52:46 följande:

Om du kollar receptet som jag bifogat så har jag ett recept på surdeg utan jäst.
  • Anonym (candida - yey)
    Petrah skrev 2010-08-27 11:38:04 följande:
    hej hej tråden
    har läst lite i tråden här, om man sammansätter allt vad är dt då för symtom på candida?? hur vet man alltså att man har det?
    Problem med magen - matsmältningsbesvär, uppblåst mage etc, ytliga svampinfektioner och/eller klåda och svamp i underlivet, urinvägsinfektioner, psykiska besvär (ex ångest och depression), "dimmig" i huvudet som kan bli sämre fuktiga dagar, allergier (främst mot födoämnen men även annat). Besvären blir värre av socker och dålig mat.

Tror att dessa symptom är de vanligaste, men det kan variera från person till person. Jag har mest magproblem, underlivskåda och psykiska besvär.
Svar på tråden Candida