• Anonym (Svamp)

Candida

Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?

• Svar på tråden Candida
  • Anonym (candida - yey)
    Anonym (svampen) skrev 2010-08-20 23:43:59 följande:
    hallo =) Idag var jag på stan ( i min lilla by) och blev där längre än beräknat. Ingen mat med mig o vråååålhungrig. Gick på en restaurang och köpte fiskgryta o tog några smörgåsar till. Tänkte det är bättre att ja blir dålig i magen än att jag tuppar av av hunger. O vet ni, min mage sa knappt ifrån.

=)
    Vad skönt!

Min mage däremot blev inte alls glad över en näve blåbär som jag testade idag. Det är tråkigt att inte kunna äta alla goda frukter och bär som finns nuRynkar på näsan
  • Anonym (candida - yey)

Har någon testat Kollodialt silver mot Candida?

• Anonym
    Anonym (candida - yey) skrev 2010-08-22 09:04:46 följande:
    Har någon testat Kollodialt silver mot Candida?
    vad e det?
  • Anonym (Lignisul MSM)

Jag har haft stora problem med Candida överväxt i många år, har gått på många olika kurer, både hälsokost, diet och vanlig västlig medicin. Det hjälper en liten stund, men så kommer det tillbaka. Jag har haft svamputslag över hela kroppen, stora problem med magen och i underlivet. Så började jag med Lignisul MSM och det funkar verkligen. Rena mirakelmedicinen. Jag rekommenderar den till alla som har svamp och som inte vill leva på Candida-diet resten av livet. Det finns att köpa på hälsokostaffärer

Här är en link till deras hemsida: http://www.ion-silver.com/msm.lignisul.htm

• Anonym (Svamp)
    Anonym (svampen) skrev 2010-08-16 20:08:40 följande:
    =) Tack! Japp då får jag skippa nötterna. Åt 10 osaltade cashew tidigare idag då ja var vrålhungrig, men det klarade magen av.
    Jag ska läsa den där boken du rekomenderar!

Vad äter man till mellanmål när man inte kan äta youghurt och frukt o nötter?!?!?! Hjälp!
    Jag vill inte bli smalare. Ja e hungrig hela tiden. Och oj vilken abstinens jag har efter kladdkaka. Grrr.

=)
    Du kan äta hälsofil som innehåller probiotiska bakterier istället för yoghurt.
  • Anonym (Svamp)
    Anonym (svampen) skrev 2010-08-17 20:01:34 följande:
    kolhydrater finns ju i rotfrukter tex... o de får man väl äta?
    FÅr o får.. ja känner mest att ja måste prova mig fram... så jag har candida diet som riktmärke och sen exprimenterar jag lite. Jag känner mig lite yr o svag dock... svårt o få i sig tillräckligt kanske. Och det är knepigt i och med att jag ammar, så då knns de så viktigt att få bra mat i sig.

Till frukost äter jag qinuoagröt med tranbär/blåbär och aprikoser o havremjölk. Magen accpeterar bären!
    Sen till lunch blir det typ majspasta, majs, tonfisk... spenat... o sen till middag typ omelett. Eller kanske svart ris o lax...
    Men det kan jag ju inte äta hela tiden.

Men guuud vad jag mår bättre i magen redan! Jag äter probiotika också.

Vad äter ni? Mer tips på mat tack =)
    Till frukost brukar jag äta havrevälling med linfrön och psylliumfrön.

Jag har som tur var en pappa som jagar så jag har en hel del älgkött i frysen så det blir ofta det och grönsaker. Från början åt jag mycke fisk och kyckling men blev leds på det.

Jag dricker mitt svampdödande te samt  Tetonic2 (för att bygga upp cellerna igen).
  • Anonym (Svamp)
    Anonym (candida - yey) skrev 2010-08-18 20:30:26 följande:
    Hej - kul med en till!

Känner väl igen det där med penicillin och salvor! Nej, vanliga sjukvården har verklingen inte hängt med i utvecklingen vad gäller candida. De har faktiskt jättedålig koll.

Vad gäller kosten är väl det främsta att tänka på att utesluta snabba kolhydrater (vitt mjöl, vit pasta, vitt ris etc), allt socker, mjölkprodukter utom smör, svamp, jäst, mögel samt torkade frukter. Prova gärna alternativa gryner som dinkel, quinoa, hirs men också råris går bra. Bönor och kött samt ägg (men se till att de är ekologiska annars kan de innehålla antibiotika). Grönsaker är bra förstås.

Ska rota lite i receptlådan och återkomma:)
    Du får äta hälsaofil som innehåller probiotiska bakterier. Sen så ska det tydligen vara bra att äta surkål och surströmming eftersom det innehåller probiotiska bakterier. Ett tips kan vara att köpa D pau te som är svampdödande.
  • Anonym (Svamp)
    Anonym (svampen) skrev 2010-08-17 20:01:34 följande:
    kolhydrater finns ju i rotfrukter tex... o de får man väl äta?
    FÅr o får.. ja känner mest att ja måste prova mig fram... så jag har candida diet som riktmärke och sen exprimenterar jag lite. Jag känner mig lite yr o svag dock... svårt o få i sig tillräckligt kanske. Och det är knepigt i och med att jag ammar, så då knns de så viktigt att få bra mat i sig.

Till frukost äter jag qinuoagröt med tranbär/blåbär och aprikoser o havremjölk. Magen accpeterar bären!
    Sen till lunch blir det typ majspasta, majs, tonfisk... spenat... o sen till middag typ omelett. Eller kanske svart ris o lax...
    Men det kan jag ju inte äta hela tiden.

Men guuud vad jag mår bättre i magen redan! Jag äter probiotika också.

Vad äter ni? Mer tips på mat tack =)
    Glömde att skriva att jag bakar ett danskt surdegsbröd som inte innehåller mjöl, jäst, socker eller malt. Detta bröd är bra att ha till frukost eller mellanmål.
Svar på tråden Candida