• Anonym (Svamp)

Candida

Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?

• Svar på tråden Candida
  • Anonym (svampen)

hörrni... sen jag började äta probiotika ( probi mage ) så har min mage blivit SÅÅÅ mycket bättre. Så det i en kombination med en någerlunda candidadiet så blir de fantastiska resultat.

• Anonym (candida - yey)
    Anonym (svampen) skrev 2010-08-29 20:47:08 följande:
    hörrni... sen jag började äta probiotika ( probi mage ) så har min mage blivit SÅÅÅ mycket bättre. Så det i en kombination med en någerlunda candidadiet så blir de fantastiska resultat.
    Vilken probiotika tar du?
  • Anonym (svampen)
    Anonym (candida - yey) skrev 2010-09-04 20:21:59 följande:
    Vilken probiotika tar du?
    tror den heter Prob I mage... det är en grön burk från hälsokosten kostar ca 179 kr. De garanterar resultat, man får pengarna tillbaka om man inte är nöjd.

I helgen var jag bortrest utan ordentlig mat och utan probiotikan, och gissa vad... magen är totalt katastrof. Imorgon kör jag med candidadieten stenhårt igen.

Mmmmm majsbröd, mums.
  • Anonym (candida - yey)
    Anonym (svampen) skrev 2010-09-05 22:58:06 följande:
    tror den heter Prob I mage... det är en grön burk från hälsokosten kostar ca 179 kr. De garanterar resultat, man får pengarna tillbaka om man inte är nöjd.

I helgen var jag bortrest utan ordentlig mat och utan probiotikan, och gissa vad... magen är totalt katastrof. Imorgon kör jag med candidadieten stenhårt igen.

Mmmmm majsbröd, mums.
    Ja, det är verkligen förrädiskt när man inte har tillgång till sin specialmat! Min mage blir också skit direkt om jag glömmer mina matsmältningsenzymer och probiotikan. Det märks ju att de hjälper i allafall.

Har inte testat den probiotikan. Började med Pribiomax (som inte var ngt vidare för mig), fortsatte med Priobioplex till jag upptänkte att den innehåller ngt sorts snabb kolhydrat och bytte då till Lactiplus, vilken är den som funkat bäst på mig. DYR men det är det värt.

Kanske har frågat detta innan, men kan du äta frukt/bär? Jag testade en näve blåbär och dagen efter hade jag en underlivsklåda värre än...Det är skit att inte kunna äta bär, särkilt nu tycker jag!
  • Anonym (Svamp)

På torsdag ska jag börja med mina probiotikatabletter samt fortsätta med D pau teet i 2 veckor till, därefter ska jag övergå till att ta Aloe vera juice. Ska bli intressant att se hur min kropp kommer att reagera på detta. Hoppas bara jag inte får biverkningarna som man kan få av tabletterna. Har någon av er somäter probiotikatabletterna fått någon biverkan?

Har insett att candidadieten är bra när man ska ner i vikt, har gått ner 13,5 kg sen mitten av juni.

• Anonym (candida - yey)
    Anonym (Svamp) skrev 2010-09-06 18:41:17 följande:

På torsdag ska jag börja med mina probiotikatabletter samt fortsätta med D pau teet i 2 veckor till, därefter ska jag övergå till att ta Aloe vera juice. Ska bli intressant att se hur min kropp kommer att reagera på detta. Hoppas bara jag inte får biverkningarna som man kan få av tabletterna. Har någon av er somäter probiotikatabletterna fått någon biverkan?

Har insett att candidadieten är bra när man ska ner i vikt, har gått ner 13,5 kg sen mitten av juni.

Jag har inte fått någon påverkan av probiotikan vad jag känt.

Följer du något speciellt tidsschema för dieten?
  • Anonym (Svamp)

Min kiropraktor kollar mig mellan varven och sätter in mig på den "medeciner" som jag behöver. När det gäller dieten ska jag gå på den 6 månader till att börja med så jag bör förhoppningsvis kunna äta julbord.  Det känns tryggt att ha henne med mig hela vägen.

Hoppas jag slipper biverkningar av probiotikan, blir dock orolig när jag läser att man kan få ganska rejäla biverkningar av den.

• Anonym (svampen)

jag har inte märkt av några biverkningar.
    Idag är första dagen igen på min diet. Den är dock inte så stenhård då jag äter en del frukt (fungerar okej) och dricker juice.

Ja jag äter bär. Fungerar.

Mina värsta fienden är socker, vetemjöl, och fett.

Jag vill inte gå ner i vikt, o de e lite svårt att äta ordentligt så man slipper viktnedgången.

Hur tänker ni om det?

• Anonym (Svamp)
    Anonym (svampen) skrev 2010-09-06 20:04:18 följande:
    jag har inte märkt av några biverkningar.
    Idag är första dagen igen på min diet. Den är dock inte så stenhård då jag äter en del frukt (fungerar okej) och dricker juice.

Ja jag äter bär. Fungerar.

Mina värsta fienden är socker, vetemjöl, och fett.

Jag vill inte gå ner i vikt, o de e lite svårt att äta ordentligt så man slipper viktnedgången.

Hur tänker ni om det?
    Om du kan äta mat med fett i kanske du kan undvika att gå ner i vikt. Kan det kanske fungera om du äter kokosfett?
  • Anonym (svampen)
    Anonym (Svamp) skrev 2010-09-06 20:32:03 följande:
    Om du kan äta mat med fett i kanske du kan undvika att gå ner i vikt. Kan det kanske fungera om du äter kokosfett?
    citerar mig själv: värsta fienderna är socker vetemjöl och fett ;)
    men kokosfett kan jag prova, tack för tipset!!!
Svar på tråden Candida