Candida
Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?
Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?
fastnade lite i den här tråden..
kollade upp symptom och jag har ju extremt många av de. ofta återkommande svampinfektioner i underlivet, problem med hörselgångarna, får ofta och lätt utslag och kliande hud, knepig mage + övervikt, kolhydratsug, mår alltid sämre i fuktigt väder, oförklarlig trötthet osv osv. min sambo har också liknande problem + extremt mycket problem med svullna slemhinnor i näsan/svalget (kräks varje natt av slemproduktionen och läkarna hittar inget fel annat än att hans slemhinnor är svullna).
jag har provat kolhydratfattig kost en period och mådde då fantastiskt bra. kan även tillägga att jag har pco (och därför lätt att få candidaöverväxt?)
kan detta vara candida? hur får jag reda på om det är det då? och kan jag ha smittat min sambo? (är det smittsamt öht? underlivsvamp är ju det)
Prova att köpa en anti-candidakur från Regnbågscentret, och sen köra en candida-kost. Mycket bra!