Candida
Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?
Finns det någon där ute som har haft svamp (candida) i kroppen? Jag har fått det och vill gärna veta hur lång tid det har tagit att bli av med det samt om ni åt candidadiet?
Jag har ett kokosfett som heter Extra virgin coconut oil ekologisk cocosa. Denna kan du ha vid tex. matlagning, bakning, i gröt/välling och smoothie. http://www.mamut.net/somanordic/subdet40.htm Finns att köpa på hälsokostaffärer.
Opps ser att Cocosa bidrar till viktminskning.
Har haft fruktansvärda svampinfektioner i underlivet sen mitt barn föddes sommaren 2008. Var nu äntligen hos gynekolog efter att ha provat svampsalvor och slidpiller utan resultat. Fick brevsvar att jag har svamp och att jag ska ta den där fluoxonal (fast rätt stavat
men vågar inte för biverkningarna är tex yrsel. Vet inte vilken typ av svamp det är eller om den kan ha något med mina andra problem att göra???
Det jag har är krokiga fingrar, kraftig yrsel, svaghet, extrem trötthet, magen kass (tål inte socker, mjölk, mjöl och massa annat) rysningar/domningar i ena halvan av kroppen, svullen i hela kroppen, kraftig övervikt, värk i händer och fötter, hörselpåverkan i ett öra osv osv...
Har varit på undersökningar hos läkare men inte fått några riktiga diagnoser under de här åren och kontakten med läkaren och gynekologen består ju av några minuter på telefon. Senast när jag fick kraftig yrsel fick jag ett telefonsamtal med läkaren efter två månader som varade mindre än 2minuter och som lämnade mig mer frågvis än innan...
Har aldrig gått till läkare tidigare i mitt liv (nån enstaka gång då jag haft bihåleinflammation etc) och visste inte att vården var så totalt KASS!!! Vad gör man - hur vet jag hur mycket svampinfektionen har att göra med mina besvär?? Någon som känner igen sig något??
Hej!
Hittade hit jag med! Bättre sent än aldrig;)
För mig började det med extremt kli i underlivet. Detta kom efter ett antal antibiotikakurer pga av urinvägsinfektioner och och en infektion i munnen som jag fick efter att jag dragit ut två tänder. Jag var då 17 gissar jag på och gick till ungdomsmottagningen. Där fick jag rådet att använda canesten vagitorier och salva. STORT misstag. Detta gjorde att jag fick enormt sköra slemhinnor och förvärrade bara svampen ännu mer när den kom tillbaka efter en vecka. Tillslut orkade jag inte mer och slutade med mina p piller, svampen försvann men kom tillbaka igen efter en menstruation. Jag gick då till läkaren som gav mig nån receptbelagd medicin, den hjälpte två veckor sen var det tillbaka igen.
Desperat som jag var satte jag mig och letade på nätet efter andra lösningar än medicin. Och hittade en som rekommenderade Grapefrukts kärnextrakt. Detta skulle tas tre gånger om dagen och svampen (symptomen kliande underliv) försvann efter två dagar. Men pga att detta extrakt smakade illa slutade jag och svampen kom igen efter två tre veckor. Då började även mina ögon att klia (vilket de även gjort förut med, men då kopplade jag inte inte ihop det med svampen). Så nu satte jag mig vi datorn igen och surfade runt. Det slutade med att jag nu äter kaprylsyra, Tranbärs tabletter och Grapefrukt extrakten i tablettform och svampen är borta igen (symptomen kliande i underlivet) och inget kli i ögonen. Nu hoppas jag på att det försvinner och att jag kan trappa ner på tabletterna om något halvår eller så!
Min fundering är nu, kan man ha candida med bara underlivs kli och kli i ögonen som symptom, och skall man testa att köra dieten tillsammans med tabletterna som jag tar eller skall jag se om tabletterna hjälper och om så inte är fallet gå över till dieten då?
Lycka till till alla där ute!
Hej!Har lite frågor, misstänker nu efter mkt googlande att jag lider av candida, har som fått (haft i flera år) vita fläckar på huden som blir fler,kliar ibland, har fått svampmedel i form av kräm av doktorn men det har inte hjälpt! Har också till och från ont i magen under högra revbensbågen, trott länge att det är urinsten för det kommer och går i perioder, nu helt plötsligt så har jag fått sån ångest, riktig ångest, tror på fullaste allvar att jag är döende av cancer mm kan man få ångest av candida verkligen?? Kliar i underliv gör det oxå till och från så nån form av svamp har jag säkerligen! hur gör jag bäst för att få läkaren att ta prover på candida? Måste också fråga om det finns nån doet som amn INTE går ner i vikt av för jag är redan pinnsmal och skulle snarae behöva gå upp 8 kg och inte ner! Sockergris in to the bones är jag oxå så det känns som at mkt pekar på candida va? ska nog uppsöka läkare! Är det läkare eller gyn man kontaktar?
För mig började det med extremt kli i underlivet. Detta kom efter ett antal antibiotikakurer pga av urinvägsinfektioner och och en infektion i munnen som jag fick efter att jag dragit ut två tänder. Jag var då 17 gissar jag på och gick till ungdomsmottagningen. Där fick jag rådet att använda canesten vagitorier och salva. STORT misstag. Detta gjorde att jag fick enormt sköra slemhinnor och förvärrade bara svampen ännu mer när den kom tillbaka efter en vecka. Tillslut orkade jag inte mer och slutade med mina p piller, svampen försvann men kom tillbaka igen efter en menstruation. Jag gick då till läkaren som gav mig nån receptbelagd medicin, den hjälpte två veckor sen var det tillbaka igen.
Desperat som jag var satte jag mig och letade på nätet efter andra lösningar än medicin. Och hittade en som rekommenderade Grapefrukts kärnextrakt. Detta skulle tas tre gånger om dagen och svampen (symptomen kliande underliv) försvann efter två dagar. Men pga att detta extrakt smakade illa slutade jag och svampen kom igen efter två tre veckor. Då började även mina ögon att klia (vilket de även gjort förut med, men då kopplade jag inte inte ihop det med svampen). Så nu satte jag mig vi datorn igen och surfade runt. Det slutade med att jag nu äter kaprylsyra, Tranbärs tabletter och Grapefrukt extrakten i tablettform och svampen är borta igen (symptomen kliande i underlivet) och inget kli i ögonen. Nu hoppas jag på att det försvinner och att jag kan trappa ner på tabletterna om något halvår eller så!
Min fundering är nu, kan man ha candida med bara underlivs kli och kli i ögonen som symptom, och skall man testa att köra dieten tillsammans med tabletterna som jag tar eller skall jag se om tabletterna hjälper och om så inte är fallet gå över till dieten då?
Lycka till till alla där ute!
Vilken intressant tråd!
Har någon av er någon vit beläggning på tungan som symptom?
Hej
Kan Candida smitta? Typ från underliv till hud? Till annan person?
Hör det till Candida att få vita fläckar på huden?
Försöker blåsa liv i denna intressanta tråd!
Hur har det gått för er?
Själv har jag haft svamp på tungan till och från sen jag var gravid för ett år sen. Äter även mycket choklad som klart gör det värre.
På vc fick jag vichyvatten som tips vilket knappt hjälpte. Försöker jag undvika godis och choklad blir det bättre men är svårt då jag är en riktig sockergris. Måste man verkligen ha så strikt diet?
Funderar över om jag bara har detta på tunga eller i övriga kroppen också. Har upplevt ökad ångest senaste året och det är ju ungefär då jag fick det.
Jag har inga problem av svamp ''därnere'', men på ryggen, bröstet och lite på halsen har jag bruna fläckar. Inte snyggt...