• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Quirall

Sambon följde med på hälsosamtalet och det var han glad för, tror jag kommer trivas bra med min BM, nu har jag fått tid för inskrivning den 11/8 och RUL blir någon gång i slutet av september, jösses vad jag längtar!

Just nu har jag gått å gömt mig lite på övervåningen, sambon och hans familj sitter nere, vi är ju där på besök just nu, men jag mår illa och är trött och känner mig nere (jäkla hormoner) så känns som det är bäst att jag är för mig själv just nu. I eftermiddag skall vi till sambons barndomsvänner och där blir det bad och öl och sedan drar vi vidare på festival, men jag längtar bara hem! Känns mest som jag har lust att gråta hela tiden och jag längtar efter min mamma, haha vad hormonerna kan göra med en, men har börjat må rejält illa och har fått krama toaletten ett par gånger så känns inte optimalt att vara bortrest just nu, och framförallt inte att vara på festival!

Så nu har jag fått gnällt av mig lite, skall nog försöka vila lite nu och sen gå ner och vara social igen, hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör just nu!

• Hejåhå

Hej hej,

Hur har jag missat denna tråd?

Jag fyller 31 i år och väntar första barnet. Plussade i lördags efter 6:e försöket Glad
    BF 9/3 så jag gick just in i 6:e veckan Jag bor i Stockholm, norrort.

Jag har inte så mycket symptom, annat än ont i brösten och lite luktkänslig.

Jag kommer gå till privat MVC för att kunna ha frihet att välja om man vill göra extra tester.
    Jag skulle vilja göra UL innan v 12 och KUB-test.
    Jag är extremt orolig och nojjar över allt. Suger åt mig som en svamp all info. Så mycket nytt och så kul!

BF 9/3-2011
  • Tussebus

Känner mig också lite nere idag. Trött och håglös, trots att vi var på VUL och jag egentligen borde vara himlastormande glad för att allt är som d ska. Hjärtat pickar som en liten maskin på myran. Vill också mest va för mig själv just nu :(

• Hejåhå

Jag oroar mig för att jag inte känner några andra symptom än mensvärk och ömma bröst.
    Är i v 6 (5+3) idag. Jag är inte speciellt trött och känner mig inte illamående.

Läste Lennart Nilssons "ett barn blir till igår" och oj, då blir man ännu mer uppskrämd för missfall. På varenda sida fram till v 6 stod det att det var hög risk för missfall.  Är jättenojjig!

Är det någon som vet statistik procentuellt andelen gravida som får missfall innan v 12?
    Jag har hört en siffra en tredjedel, men den vill jag liksom inte tro på. Läste det här någonstans på FL, men försöker hitta mer vetenskapliga källor.
    Jag skulle även vilja se vilka veckor missfallen äger rum. Statistiskt borde missfallen minska exponentiellt i takt med tiden.

BF 9/3-2011
  • Kattflickan

Hejsan,

Jag är 35 år och fick mitt plus imorse! Får jag vara med här?

Jag känner igen en del av er från vänta barn trädarna. Känner mig så glad, fast är grymt trött efter helgen när min syster gift sig.

Vi hade försökt i 4 månader innan plusset kom idag, så egentligen gick det rätt fort! Nu får man bara hoppas att det håller i sig! Plusset var aningens svagt, fast ändå tydligt, men jag har ju BIM idag så det kommer väl att bli starkare, tänkte ta ett nytt test om några dar!

Har känt av lite håll i sidan och lite större bröst men annars inget. Men det är ju så tidigt!

Millan 

• Hejåhå
    Kattflickan skrev 2010-07-12 09:25:37 följande:
    Hejsan,

Jag är 35 år och fick mitt plus imorse! Får jag vara med här?

Jag känner igen en del av er från vänta barn trädarna. Känner mig så glad, fast är grymt trött efter helgen när min syster gift sig.

Vi hade försökt i 4 månader innan plusset kom idag, så egentligen gick det rätt fort! Nu får man bara hoppas att det håller i sig! Plusset var aningens svagt, fast ändå tydligt, men jag har ju BIM idag så det kommer väl att bli starkare, tänkte ta ett nytt test om några dar!

Har känt av lite håll i sidan och lite större bröst men annars inget. Men det är ju så tidigt!

Millan 
    Grattis! Ja, du kommer nog känna många här, man hänger i många trådar. Har ett enormt kunskapssug just nu och läser och läser allt, allt som bara går. Solig
    BF 9/3-2011
  • Hanni
    Millan75: Jag säger väl grattis här också och välkommen till denna tråd. Jo det finns en hel del "kändisar" från planerar barn trådarna här.

Själv går jag in i vecka 15 idag (14+0). BF 9/1-2011 Wow, tiden går fort och nu är det sommar och snart semester och då brukar tiden rusa iväg Jag mår jättebra, nästan lite för bra. Inget illamående, har ingen mage och är inte särskillt svullen heller. Som tur är lite öm i brösten. Antar men ska njuta av att må bra för är dessutom på ett strålande humör, kanske är det hormoner eller för att det är sommar och varmt. Solig  Vi har fortfarande graiditeten som vår egen lilla hemlighet men kommer släppa nyheten inom några veckor. Ska bli jätteroligt att berätta för föräldrarna som längtar efter flera barnbarn. 
  • Quirall

Grattis Millan! Vad kul att ni lyckats nu, då kan ju du och din syster följas åt nu om jag inte minns fel?

Själv sitter jag och är orolig för foglossning, har sedan ett par dagar tillbaka ont i svanskotan och ner i ena skinkan, tror inte att det är ischias då jag haft det i många år och det inte känns likadant nu, shit, vart skall det här sluta om det börjar redan nu! I övrigt har jag ett jobbigt illamående som sitter i nästan hela dagarna och får krama toastolen ett par gånger om dagen, brösten har varit ömma sen ägglossningen men nu har de även börjat bli tyngre och fylligare, vet att jag för någon vecka sedan ville ha mera symtom för att känna mig gravid "på riktigt" men nu när jag fått alla symtom så känns det ändå inte på riktigt haha är iaf i V.6+1 nu och bara längtar till 11 augusti när jag skall på inskrivning.

• Hejåhå
    Quirall skrev 2010-07-12 11:12:42 följande:
    Grattis Millan! Vad kul att ni lyckats nu, då kan ju du och din syster följas åt nu om jag inte minns fel?

Själv sitter jag och är orolig för foglossning, har sedan ett par dagar tillbaka ont i svanskotan och ner i ena skinkan, tror inte att det är ischias då jag haft det i många år och det inte känns likadant nu, shit, vart skall det här sluta om det börjar redan nu! I övrigt har jag ett jobbigt illamående som sitter i nästan hela dagarna och får krama toastolen ett par gånger om dagen, brösten har varit ömma sen ägglossningen men nu har de även börjat bli tyngre och fylligare, vet att jag för någon vecka sedan ville ha mera symtom för att känna mig gravid "på riktigt" men nu när jag fått alla symtom så känns det ändå inte på riktigt haha är iaf i V.6+1 nu och bara längtar till 11 augusti när jag skall på inskrivning.
    Oj, låter inget vidare med illamående och ev. foglossning.  Jag sitter här själv och önskar mig lite fler symptom annat än ömma bröst och lite mensvärk, kanske kommer? Är i v 5+4 idag. Undra hur länge man kommer hålla exakt koll på vilken vecka och dag man är i. Det känns som att nu i början räknar man dagarna för att komma över den magiska v 12 gränsen.
    BF 9/3-2011
  • Tussebus

Min svägerska räknade veckor hela vägen ut, men jag vet inte om hon räknade dagar också. Jag är iaf inne i v.8 nu. 3 veckor kvar till 12:e veckan...

Har fått tid för inskrivning på MVC i augusti.

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011