• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • TowaLowa
    Quirall skrev 2010-07-06 11:50:13 följande:
    I morgon skall jag på hälsosamtal, sambon frågade om han hade något där å göra för då ville han gärna vara med, men han var lite rädd att han skulle få sitta kvar i väntrummet, men det är väl klart han får vara med in va? även om det kanske inte kommer handla så värst mycket om honom. jag tänker att det kan vara bra att han är med så att det kanske börjar kännas lite mera verkligt för honom, och sen kan det ju vara bra att han får höra hälsoråden från någon annan än bara mig, han tycker inte man skall överdriva sånt där :/

Hur har ni gjort? har era partners varit med på hälsosamtalet?
    Min kille var inte med på Hälsosamtalet utan fick läsa broschyrerna sen när jag var hemma. Jag är väl också av åsikten att man inte ska överdriva, man är ju gravid inte sjuk och min barnmorska verkade rätt sansad så också. Hon tyckte bara det var bra att jag red och höll igång mina hästar så länge jag orkade! Glad Å jag har inga problem med att avstå från varken alkohol el röka (har jag aldrig gjort) så jag tyckte det var i princip som vanligt.
  • Tussebus
    Rynna skrev 2010-07-05 10:40:58 följande:
    Jag är bara i v6, har inte märk min mage alls ännu. Förra gången vill jag mena att den började märkas i v19 kanske, men jag kunde fortfarande ha mina vanliga jeans nästan utan problem i v21.. Jobbigt att behöva köpa nya kläder redan nu. Men obehagligt om det skär in, det kanske räcker med något nytt sommarplagg?
    Var och varför ska du göra VUL om du inte är inskriven på MVC? 
    Lyckost dig! Inte ens problem med växande tuttar?

Iom att jag gjorde IVF så gör de tidigt VUL för att utesluta utomkvedeshavandeskap som annars är väldigt vanligt vid IVF av nån anledning som ingen riktigt vet ännu. Så jag gör det på sjukhuset...
  • Quirall
    TowaLowa skrev 2010-07-06 13:13:04 följande:
    Min kille var inte med på Hälsosamtalet utan fick läsa broschyrerna sen när jag var hemma. Jag är väl också av åsikten att man inte ska överdriva, man är ju gravid inte sjuk och min barnmorska verkade rätt sansad så också. Hon tyckte bara det var bra att jag red och höll igång mina hästar så länge jag orkade! Glad Å jag har inga problem med att avstå från varken alkohol el röka (har jag aldrig gjort) så jag tyckte det var i princip som vanligt.
    Nej cigaretter och alkohol känns ju väldigt självklart, men det är ju ganska många kostråd också, och mediciner och sånt där (tar i vanliga fall en hel del pga diverse sjukdomar)

Men jag tror nog att han skall vara med den här gången, hellre att man är med och det egentligen inte var så nödvändigt, än att man inte är med och missar något
  • Rynna
    Tussebus skrev 2010-07-06 13:26:31 följande:
    Lyckost dig! Inte ens problem med växande tuttar?

Iom att jag gjorde IVF så gör de tidigt VUL för att utesluta utomkvedeshavandeskap som annars är väldigt vanligt vid IVF av nån anledning som ingen riktigt vet ännu. Så jag gör det på sjukhuset...
    Nä, tuttarna håller sig i schack än så länge. Förra gången exploderade de i v9 om jag minns rätt, gick från C kupa till F på väldigt kort tid. Är tillbaka i min gamla bh nu, men F-behån ligger och väntar på sin tur (jag räknar tydligen med att allt blir precis som förra gången).

Lycka till på vulet! 
  • TowaLowa
    Quirall skrev 2010-07-06 13:27:01 följande:
    Nej cigaretter och alkohol känns ju väldigt självklart, men det är ju ganska många kostråd också, och mediciner och sånt där (tar i vanliga fall en hel del pga diverse sjukdomar)

Men jag tror nog att han skall vara med den här gången, hellre att man är med och det egentligen inte var så nödvändigt, än att man inte är med och missar något
    Jag äter inga mediciner eller sånt så då blir det kanske lite lättare, det enda jag tyckte var riktigt synd var ju de där goda ostarna... brie på ett kex... Mums!! Men men får härda ut el se till att äta lite tilllagad ost när det suger för mycket i magen! Insjöfisk äter jag nästan aldrig så det var lätt oxå!

Berätta gärna vad han tyckte om att var med!
  • Daniela01

gud va gott med brie på kex... smask... typiskt att man blir sugen på sånt som man inte borde äta..

• Hanni

Hej!
    Jag är 33år och gravid i v 14. BF 9/1.Fick + efter 4-5 försök. Har mått lite illa tidigare men det är mycket bättre nu. Har inte fått någon mage ännu men känner mig rätt svullen. Brösten är lite ömma och har växt endel (vilken inte gjort någon skada ;) 
    Nu väntar jag på tid för RUL i slutet av augusti och sen besök hos BM v 24. Hmmm det känns långt. Men å andra sidan så är det ju en härlig sommar emellan Glad 

• lier1979

Ni som har haft ont i brösten, har det gått över eller har ni haft lika ont hela tiden? Vilken vecka upphörde det i så fall? Tycker jag mår för bra, orolig att det stannat av... Oron bara kommer sådär plötsligt ibland...

• Hanni
    lier1979 skrev 2010-07-08 19:40:48 följande:
    Ni som har haft ont i brösten, har det gått över eller har ni haft lika ont hela tiden? Vilken vecka upphörde det i så fall? Tycker jag mår för bra, orolig att det stannat av... Oron bara kommer sådär plötsligt ibland...
    Jag har haft ömma bröst sedan i slutet på v5. Är fortfarande öm men inte lika. Jag har också varit orolig för att det ska stanna av men har en jättebra BM. Hon sa att ALLA symtom försvinner om graviditeten avstannar. Jag har också mått väldigt bra hela tiden och kunnat levt som vanligt. Skönt men lite oroligt. 
  • lier1979

Hm, tycker inte jag har några symtom alls, känner mig inte gravid men magen känns svullen... Nu vill jag se att hjärtat pickar igen :(

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011