Undersköterska
Hej jag har en liten fråga, jag har precis läst 3 år på gymnasiet till undersköterska. Tyvärr så fick jag IG i några ämnen, jag har klarat alla omvårdnads ämnen, kan jag ändå bli undersköterska eller är dem 3 åren helt till spillo? :(
Hej jag har en liten fråga, jag har precis läst 3 år på gymnasiet till undersköterska. Tyvärr så fick jag IG i några ämnen, jag har klarat alla omvårdnads ämnen, kan jag ändå bli undersköterska eller är dem 3 åren helt till spillo? :(
Men är det ingen lärare som sagt nått då.. verkar ju superkonstigt att låta elever sluta en utbildning som man inte avslutat och då heller inte får jobba som... det är ju en lönefråga om du är usk eller vårdbitr... sen är det ju inte så lätt att få jobb om man inte är behörig till ett jobb finns ju nästintill inga vårdbiträdes jobb....
Jag utb mig till USK på vuxennivå så jag har inga tips att komma med
ja det är sant men jag menar att man kanske ska tala om för eleven i fråg att man inte "klarat av" utb eller menar du att man kan söka jobb och sen få ett uskjobb fast man inte är "behörig" ..
eller man kanske söker jobbet och hoppas de ska ha förbiseende på att man har IG vilken man självklart har sig själv att skylla....?
Som sagt jag sökte min USK utb eftergymnasialt och är usk på så vis...