Undersköterska
Hej jag har en liten fråga, jag har precis läst 3 år på gymnasiet till undersköterska. Tyvärr så fick jag IG i några ämnen, jag har klarat alla omvårdnads ämnen, kan jag ändå bli undersköterska eller är dem 3 åren helt till spillo? :(
Hej jag har en liten fråga, jag har precis läst 3 år på gymnasiet till undersköterska. Tyvärr så fick jag IG i några ämnen, jag har klarat alla omvårdnads ämnen, kan jag ändå bli undersköterska eller är dem 3 åren helt till spillo? :(
En kompis till mig har IG i gymnastik, resten av betygen är MVG/VG men hon är ändå anställd som vårdbiträde. Hennes chef ansåg att man måste ha minst godkänt i alla ämnen för att vara uska.
Men, jag ska plugga till USKA på komvux nu och då är det ju BARA omvårdnad ämnen man pluggar, det är ju ingen matte eller svenska eller så??!!! För då blir man ju undersköterska, det är ju en yrkesutbildning ja ska gå
...nu fattar ja ingenting...
jag har ju inga gymnasiebetyg, och ska plugga Omvårdnad på komvux, 1½ år. Då är det ju bara omvådnad o inga andra ämnen, hur går de ihop??? :S:S
www.medlearn.se/Pages/193.aspx/Underskoterska
Där ska jag läsa. Det står ju där att man visst är Undersköterska efter man läst klart omvårdnad, 1350 poäng, och då är det ju bara ämnen som rör omvårdnad?