• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Ankan1280

GRATTIS bdmc!!! Åh, vad underbart!! Hoppas verkligen att det lilla livet stannar kvar hos dig den här gången!

• bdmc

flyttar ner mig på listan och hoppas på stanna där...

ankan8012: håller tummarna för dig att värdet ökar!!!!!

Väntar:
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9
    Tårtan: 33 år, väntar på försök  nr 2, slutet på oktober

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9, Menopurstart 27/9, VUL 4 /10
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2, ET 17/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  VUL 20/10

• Alrua
    bdmc skrev 2010-09-28 16:43:23 följande:

Vilken väntan det är på allt!!!  hela tiden i denna ivf process ska man vänta känns det som.
    jag tjuvtstade imorse och det visade GRAVID (tog ett digitalt). Sen var jag i malmö och lämnade blodprov. Sen vänta och vänta och vänta..... lite efter 15 ringde Hanna och berätta att jag är GRAVID!!! fick tid till VUL den 20 oktober!! Härligt! men men... fick ju missfall vid förra försöket i våras så vågar inte tro på detta än...

STORT GRATTIS:))))

Ta det bara lugnt och tro att det kommer att hålla ut denna gången:)

Kram
    .:. There is always hope .:.
  • Kruxis

Evigväntan:O nej det är ju verkligen inte det som får hända som hände er-Snacka om berg och dalbana som sen slutade i avgrunden-Lider med dig och är livrädd att vi får ett sådant besked i morgon-att det lilla lilla liv inte velat stanna kvar hos oss.

FiaLotta:Hoppas du har rätt med att jag också bara haft en ofarlig blödning precis som du och att klumparna var torkat blod eller nerblött Crinone.

Ankan 8012:Hoppas hoppas värdet ökar och att det betyder att ni är gravida!

Bdmc-Stort Grattis-Nu är det er tur!!!!!

• TurkiskPeppar

bdmc: GRATTIS!!! Åh, vad roligt! Håller tummarna att den lill* stannar kvar. Kramar

Ankan: Jag fick samma besked som du från rmc efter mitt blodprov. Hcg-nivån hade stigit men inte tillräckligt så de kunde inte ge besked. Fick lämna nytt prov efter en vecka och då fick jag ett tydligt plus. Hoppas på att det ska gå lika bra för dig. och håller mina tummar. Det är verkligen påfrestande att behöva vänta en extra vecka!

• Ankan1280

Turkiskpeppar: fick du mens? Min teori är att jag möjligen blev gravid, men fick ett mycket tidigt missfall.

• skånejag
    Ankan1280 skrev 2010-09-28 18:50:05 följande:
    Turkiskpeppar: fick du mens? Min teori är att jag möjligen blev gravid, men fick ett mycket tidigt missfall.
    Vad innebär ett mellanvärde, HCG över 5 är väl gravid. Är det kanske då att man har en låg siffra i förhållande till när man hade sitt ET/FET? Jag vet inte hur snabbt siffran ska stiga. 
  • bdmc

tack så mycket alla!!! betyder så mycket att ha ert stöd!!!

• TurkiskPeppar
    Ankan1280 skrev 2010-09-28 18:50:05 följande:
    Nä, jag blödde aldrig. Till mig sa rmc att jag antingen hade blivit gravid men att graviditeten avstannat, eller att jag var gravid men att min kropp var trögstartad med att producera hcg. Som tur var så var det andra alternativet det rätta. Men om du haft som en vanlig mens så kanske det är mindre hoppfullt Håller mina tummar i alla fall. En del blödningar är ju vanliga i början av en graviditet.
    skånejag skrev 2010-09-28 18:52:25 följande:
    Vad innebär ett mellanvärde, HCG över 5 är väl gravid. Är det kanske då att man har en låg siffra i förhållande till när man hade sitt ET/FET? Jag vet inte hur snabbt siffran ska stiga. 
    Ja, det är att siffran borde ha hunnit bli högre med tanke på hur lång tid som gått sedan ET/FET. Har du över 5 har du blivit gravid, men har det inte stigit tillräckligt så kan graviditeten ha avstannat och ett missfall är på gång. Vet inte heller riktigt hur snabbt det ska stiga dock.
Svar på tråden RMC Malmö del 14