• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • Pimpinellan

Om man verkligen haft äl så kommer mensen ovillkorligen ifall man inte gravid. Finns extremt få undantag till det. Med en sån äggblåsa borde ägget släppt-det brukar göra det ifall blåsan är över 12 mm. Får du ingen mens så gå och kolla upp dig.

• elmi

ok, tack! får väl ta och beställa en tid. typiskt att alla ska ha semester bara.. 

• nunu

elmi: Jag ar men om precis samma sak som dig, tog min agglossningsspruta for fem veckor sedan och har gjort flera grav.test som alla visar negativt.. Jag har inte heller fatt nagon mens..
    Man funderar ju vad som ar felet, jag trodde att man fick mensen ifall man inte lyckades bli gravid, men det maste ju ha blivit nat fel..

Skriv garna igen och beratta om du fick reda pa vad som hande! Ps. Ursakta att det fattas vissa bokstaver, men jag ar utomlands.
    LYCKA TILL!

• Babe

För mig gav enkelkuren ingen äl och inte heller någon blödning, men första dubbelkuren slutade med mens, dessvärre är jag inte säker på att jag hade äl...

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • elmi
    nunu skrev 2010-07-09 23:11:29 följande:
    elmi: Jag ar men om precis samma sak som dig, tog min agglossningsspruta for fem veckor sedan och har gjort flera grav.test som alla visar negativt.. Jag har inte heller fatt nagon mens..
    Man funderar ju vad som ar felet, jag trodde att man fick mensen ifall man inte lyckades bli gravid, men det maste ju ha blivit nat fel..

Skriv garna igen och beratta om du fick reda pa vad som hande! Ps. Ursakta att det fattas vissa bokstaver, men jag ar utomlands.
    LYCKA TILL!
    Hej!
    Skönt att inte vara ensam! jag ringde tillslut sjukvårdsupplysningen och fick prata med någon på gyn. Enligt dem så kan ibland kroppen absorbera upp ägget och att det därför inte blev någon ägglossning/mens...
    tycker det lät lite konstigt men så kanske det är.
    hade du kollat på vul innan att det fanns äggblåsa?
    Babe skrev 2010-07-10 12:40:43 följande:
    För mig gav enkelkuren ingen äl och inte heller någon blödning, men första dubbelkuren slutade med mens, dessvärre är jag inte säker på att jag hade äl...
    nästa gång ska jag vara noga med att ta ägglossningtester också så kanske detta konstiga förvirrande tillstånd kan undvikas. 

Lycka till båda två! 

• nunu

elmi: Ja jag hade vart pa VUL och det sag sa bra ut sa lakaren, hade tva fina aggblasor.. man blir bara saaa besviken nar man tror att det ska funka den har gangen, oxa blir det nat annat fel i alla fall.. :(
    Hur manga forsok har du gjort?
    Jag har gjort fyra ganger med pergotime (1 enkel och tre dubbla) samt ett forsok med puregon+otrivelle.

• elmi
    nunu skrev 2010-07-12 21:55:59 följande:

elmi: Ja jag hade vart pa VUL och det sag sa bra ut sa lakaren, hade tva fina aggblasor.. man blir bara saaa besviken nar man tror att det ska funka den har gangen, oxa blir det nat annat fel i alla fall.. :(
    Hur manga forsok har du gjort?
    Jag har gjort fyra ganger med pergotime (1 enkel och tre dubbla) samt ett forsok med puregon+otrivelle.

Jag har bara gjort ett försök med pergotime (enkel) men fick ovitrelle då. Det är mycket frustrerande och ledsamt. Nu tror jag att mensen är på g, men vet inte hur vi ska göra, vår doktor sa att vi kunde köra på med pergotime och ta sprutan själv (läskigt) men då vet man ju inte om det är några blåsor eller än värre tänk om det är flera?
    har du alltid gjort vul när du ätit pergotime?
  • nunu
    elmi skrev 2010-07-13 14:45:57 följande:
    Jag har bara gjort ett försök med pergotime (enkel) men fick ovitrelle då. Det är mycket frustrerande och ledsamt. Nu tror jag att mensen är på g, men vet inte hur vi ska göra, vår doktor sa att vi kunde köra på med pergotime och ta sprutan själv (läskigt) men då vet man ju inte om det är några blåsor eller än värre tänk om det är flera?
    har du alltid gjort vul när du ätit pergotime?

Ja att ta sprutor sjalv ar inte kul, min sambo fick gora det pa mig varje dag i over en vecka.. Som tur ar sa kanns det inte sa mycket, men jag tyckte anda att det var riktigt vidrigt. Jag fick bara gora VUL pa forsta forsoket med pergotime, sen fick man 'klara sig sjalv'. Nu forsta omgangen med Puregon fick jag som sagt oxa gora VUL.

Nu har jag en ny tid pa kliniken i augusti sa det blir ett till forsok da..

• elmi
    nunu skrev 2010-07-17 01:47:35 följande:

Ja att ta sprutor sjalv ar inte kul, min sambo fick gora det pa mig varje dag i over en vecka.. Som tur ar sa kanns det inte sa mycket, men jag tyckte anda att det var riktigt vidrigt. Jag fick bara gora VUL pa forsta forsoket med pergotime, sen fick man 'klara sig sjalv'. Nu forsta omgangen med Puregon fick jag som sagt oxa gora VUL.

Nu har jag en ny tid pa kliniken i augusti sa det blir ett till forsok da..

är inne på tredje dagen med pergo nu, så får vi se vad som händer, denna månad ska jag vara noga med ägglossningstesterna! 
    lycka till i augusti! 
  • nunu
    elmi skrev 2010-07-19 17:38:30 följande:
    är inne på tredje dagen med pergo nu, så får vi se vad som händer, denna månad ska jag vara noga med ägglossningstesterna! 
    lycka till i augusti! 
    Elmi: Hur gar det for dig? Jag fick mens sex veckor efter otrivelle sprutan, helt sjukt.. Men nu tittar jag framat till nasta forsok, ska till lakaren om tva veckor..
Svar på tråden alltid mens efter äl?